ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնը նոյեմբեր-դեկտեմբեր ամիսներին իրականացնում է «Դասարան+դասական» կրթական ծրագիրը։ Այն մշակված է ավագ դպրոցի աշակերտների համար և միտված է ամրապնդելու դպրոց-թատրոն կապը։
Դեկտեմբերի 16-ին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Արայիկ Հարությունյանը մասնակցել է «Դասարան+դասական» կրթական ծրագրի ամփոփիչ միջոցառմանը և հավաստագրեր հանձնել աշակերտներին:
Երևանյան դպրոցներից մասնակցության հայտ ներկայացրած շուրջ 250 աշակերտ նոյեմբերի 4-ին հյուրընկալվել էին Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնում։ Ծրագրի մեկնարկը հայտարարել և աշակերտներին ողջունել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Արայիկ Հարությունյանը։ Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրեն Վարդան Մկրտչյանը ներկայացրել է ծրագրի նպատակն ու ընթացքը, որից հետո ծրագրին մասնակից աշակերտները հայ թատերարվեստին նվիրված՝ «Իմ սիրելի դերասանը/դերասանուհին», «Իմ սիրելի ներկայացումը», «Իմ սիրելի թատրոնը», «Իմ սիրելի գրական հերոսը» թեմաներով շարադրություն են գրել։ Արդյունքների ամփոփման միջոցով ընտրվել է 60 հաղթող։ Ընտրական փուլը հաղթահարած աշակերտները նոյեմբերի 12-16-ը Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի «Փոքր բեմում» մասնակցել են «Թատրոնի պատմություն», «Դերասանական արվեստ», «Ռեժիսորական արվեստ», «Թատերական գործի կազմակերպում», «Արվեստի այլ տեսակների ներգրավվածությունը թատրոնում» թեմաներով սեմինար-դասախոսությունների։ Դասախոսությունները վարել են ոլորտի լավագույն մասնագետները։
Թատերագետ, ՀՀ ԳԱԱ ակադեմիայի թղթակից անդամ Հենրիկ Հովհաննիսյանի դասախոսությունը՝ «Թատրոն» երևույթի յուրահատուկ ներկայացումն էր։ Թատրոնի պատմության էջերին ծանոթացրել է արվեստագիտության թեկնածու Անուշ Ասլիբեկյանը, իսկ արվեստագիտության թեկնածու Սառա Նալբանդյանը խոսել է թատրոնի ժամանակակից միտումների մասին։ ՀՀ վաստակավոր արտիստներ Նելլի Խերանյանի և Դավիթ Հակոբյանի օգնությամբ ծրագրի մասնակիցները ծանոթացել են դերասանի վարպետության հիմունքներին։ ՀՀ ժողովրդական արտիստ Արմեն Էլբակյանը և ՀՀ վաստակավոր արտիստ Ռուբեն Բաբայանը դպրոցականների համար բացահայտել են ռեժիսորական արվեստի նրբությունները: Արվեստագիտության թեկնածու Մանե Մկրտչյանն էլ անդրադարձել է մշակույթի մենեջմենթին: Նկարիչ, դիզայներ Էդիկ Պողոսյանը դպրոցականների հետ խոսել է արտաքին գովազդի մասին, իսկ Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի փոխտնօրեն Հրաչ Ներսեսյանն աշակերտներին ծանոթացրել է թատրոնի նյութական արտադրությանը, որից հետո շրջայց են կատարել թատրոնի արտադրամասերում և ետնաբեմում։ Երաժշտության դերը թատրոնում թեման ներկայացրել է Վաչե Շարաֆյանը, իսկ նկարիչ Գարեգին Եվանգուլյանը խոսել է բեմանկարչության մասին: Պարուսույց Անի Աբրահամյանը մասնակիցների համար բացահայտել է պարի աշխարհը, իսկ արձակագիր Նելլի Շահնազարյանի դասախոսությունը՝ գրականություն և թատրոն կապի մասին էր։
Դասախոսություններն ուղեկցվել են ներկայացումների դիտումներով։ Այս օրերի ընթացքում ծրագրի մասնակիցները Երևանի Հ. Թումանյանի անվան պետական տիկնիկային թատրոնում դիտել են «Իմ ընտանիքն իմ ճամպրուկում է» ներկայացումը, Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնում՝«Արծվաբույն», «Հարսնացուն հյուսիսից», «Պեպո» ներկայացումները։
Աշակերտները հնարավորություն են ունեցել նաև ներկա գտնվելու Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի «Թռիչք կկվի բնի վրայով» ներկայացման գլխավոր փորձին և պրեմիերային։
Ծրագրի հաջորդ փուլի ընթացքում աշակերտները մասնագետների խորհրդատվությամբ մշակել են դասախոսություններ, որոնք ներկայացնում են իրենց դպրոցներում՝ այդպիսով իրենց դասընկերներին ևս հաղորդակից դարձնելով ծրագրին:
2020 թվականին ծրագիրը կդառնա համապետական՝ ընդգրկելով ՀՀ մարզերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ