Տավուշի մարզի Բաղանիս և Ոսկևան համայնքներում գործող ի երեխաների շահերի պաշտպանության խումբն իր կարողություններն ու գիտելիքներն հզորացրեց «Շահերի պաշտպանություն և մասնակցություն որոշումների կայացման գործընթացում» դասընթացին մասնակցելով: Դասընթացի ժամանակ քննարկվում, լուծվում են մի շարք հարցեր, որոնք հաճախ թվացել են դժվար և անլուծելի: Քննարկումներից, խմբային աշխատանքներից հետո երեխաները հասկացան, որ ամեն հարց ունի իր լուծումը: Չկան անլուծելի խնդիրներ, ուղղակի դրա համար անհրաժեշտ է պատրաստականություն և թիմ: Մասնակիցներին ներկայացվեց շահերի պաշտպանության սահմանումները, տարբեր մակարդակներում շահերի պաշտպանության նախաձեռնություններ իրականացնելու քայլերը, հիմնախնդրի բացահայտումը և նպատակի, արդյունքի ձևակերպումները: Ամփոփ սահմանմամբ՝ շահերի պաշտպանությունը հանրային երկխոսություն է որոշում կայացնողների և քաղաքացիների միջև, որը փոփոխություն է ենթադրում հանրային-պետական ոլորտային քաղաքականություններում, մարդկանց վարքագծում, մարդու իրավունքների պաշտպանության ասպարեզում: Թիմային աշխատանքների արդյունքում երեխաները ներկայացրեցին տարբեր խնդիրներ, որոնք հնարավոր է հաղթահարել: Շատ հետաքրքիր էր շահերի պաշտպանության գործողությունների պլանի մշակման վերաբերյալ տեսական ու գործնական մասերը, երբ երեխաները երկուական խմբերով կարողացան իրենց առաջ քաշած հիմնախնդիրների լուծման համար որոշել թիրախ լսարանը, գործընկերային պայմանական օժանդակության կառուցման, ուղերձի և հաղորդակցության ուղիների մշակման քայլերը ուրվագծել: Համայնքների զարգացման համար լսվեցին բավականին կարծիքներ, օրինակ, համայնքներին անհրաժեշտ է երիտասարդական կենտրոն, գյուղատնտեսական շուկայի ստեղծում, ինչի արդյունքում կշահեն համայնքների գյուղատնտեսները, մարզադահլիճների անմխիթար վիճակ և այլն: Երեխաները սովորեցին, որ հիմնախնդիրների համալիր լուծման համար հնարավոր է իշխանության մարմինների, այլ կառույցների հետ համագործակցությունը: Կարևորվեց նաև համայնքային նախաձեռնություններ իրականացնելու գործում տեղական ինքնակառավարման մարմինների օգնությամբ համաֆինանսավորման ապահովումը: Խմբային աշխատանքների արդյունքում ուսումնասիրվեց թիրախ լսարանին միտված ուղերձ կազմելու կարգը, որն համարվում է շահերի պաշտպանության առաջնային քայլերից մեկը: Ներկայացվեց նաև լոբբիզմի նշանակությունը, քարոզարշավների ու ֆոնդահայթայթման կազմակերպման սկզբունքները, ճանապարհները, որոնք լրացուցիչ հնարավորություն են ստեղծում շահերի պաշտպանության տարբեր մակարդակներում խնդիրների հանրայնացման ու լուծման գործընթացներում: Մասնակիցներից 16 ամյա Դիանան ցանկացավ տպավորություններով կիսվել. «Ես Դիանան եմ, ապրում եմ սահմանամերձ գյուղերից մեկում և ոչ այդքան ակտիվ առօրյա ունեի: Երբ իմացա այս ծրագրի մասին , որոշեցի միանալ ծրագիրը և մեծ ոգևորություն ստացա: Դասընթացից սովորել եմ շահերի պաշտպանության մասին և գիտելիքները, որոնք ստանում եմ այդ ծրագրի շնորհիվ, հաստատ հնարավորություն կտա կիրառել համայնքում»:
Շահերի պաշտպանության խումբը, որը ներառում է նշյալ համայնքների 23 մասնակից, կվերապատրաստվեն տվյալների հավաքագրման ու մշակման, գործողությունների պլանավորման ոլորտներում՝ գիտելիքներ ու հմտություններ ձեռք բերելու նպատակով, կմշակեն կմշակեն համայնքային նախագծեր և քաղաքացիական նախաձեռնությունների, քարոզարշավների ու այլ միջոցառումների իրականացման ժամանակ կներգրավվեն նաև որոշում կայացնողների ու հանրության շրջանակներին
Սերյոժա Առաքելյան, 17 տարեկան, խմբի անդամ
Տավուշի մարզ գ. Բաղանիս
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ