Ազգային ժողովի ֆինանսավարկային և բյուջետային ու գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստում քննարկվել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության 2021 թվականի բյուջեի նախագիծը։ Նախագծում ներառված է 21 ծրագիր՝ 172 միջոցառումներով, որոնց համար նախատեսված հատկացումները կազմում են 177.658․916,3 հազ. դրամ` ՀՀ 2020 թ․ պետական բյուջեով հաստատված 179.744.957.1 հազ. դրամի դիմաց․ այսպիսով՝ նախարարությանն ուղղվող ծախսերը 2020 թ․ համեմատ նվազեցվել են 1,2%-ով։
ՀՀ ֆինանսների նախարար Ատոմ Ջանջուղազյանը քննարկման սկզբում նշել է, որ հաջորդ տարվա բյուջեի կազմման համար որդեգրած քաղաքականությունը պայմանավորված է ներկայում առկա սահմանափակումներով, ուստի այն կարելի է համեմատության մեջ դնել 2019 թվականի բյուջեի հետ։
«ԿԳՄՍ ոլորտներում դեռևս շատ անելիքներ ունենք։ Որդեգրել ենք այն քաղաքականությունը, որը մեզ թույլ է տալիս ներկա սահմանափակումները, ինչը ենթադրում է ընթացիկ ծախսերի գծով լրացուցիչ պարտավորություններ չստանձնել։ Վերցնենք 2019 թ․ բյուջեով հաստատված թվերը և փորձենք համեմատել, կտեսնենք, որ 2021 թ․ նախագծով ենթադրվում է կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի բնագավառներում հատկացումների 10% աճ, իսկ ընդհանուր առմամբ, բյուջեի հատկացումների ցուցանիշը 177,6 մլրդ դրամ է՝ շուրջ 16․6 մլրդ դրամով ավելի, քան 2019 թվականի ծրագրային ցուցանիշն էր»,- ասել է Ատոմ Ջանջուղազյանը։
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը, ներկայացնելով բյուջեի նախագիծը, ընդգծել է՝ նախատեսվում է իրականացնել ծրագրեր ոչ միայն կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի ոլորտներում, այլև երիտասարդության և սփյուռքի։ Ա․ Մարտիրոսյանը ներկայացրել է մի շարք ծրագրերում կատարված էական փոփոխությունները և դրանց պատճառները։ Մանավորապես, «Մեծ նվաճումների սպորտ» ծրագրում կա հատկացումների ավելացում՝ 246․525,0 հազ. դրամ (10.5%-ով), ինչը պայմանավորված է շահառուների խմբի ընդլայնմամբ (օլիմպիական խաղերի և շախմատի համաշխարհային օլիմպիադայի մրցանակակիրներին պատվովճարի չափի և շահառուների թվի ավելացում), տարվա լավագույն մարզիկների պարգևատրմամբ, ադապտիվ սպորտին առնչվող ծառայությունների ընդլայնմամբ։ Ավելացել են նաև «Հանրակրթության ծրագրի» հատկացումները՝ 3.308.269․8 հազ. դրամ (3․3%-ով), ինչը պայմանավորված է շահառուների թվի, մի շարք ծրագրերի ավելացմամբ կամ փոփոխմամբ։
«Համընդհանուր ներառական կրթության համակարգի ներդրում» ծրագրում ևս կա հատկացումների ավելացում̀ 163․752.6 հազ. դրամ (6.7%-ով)՝ կապված մանկավարժահոգեբանական աջակցության կենտրոնների թվի և շահառուների, ուսուցիչների աշխատավարձի աճով, «Հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչների և ուսուցչի օգնականների ներառական դասավանդման հմտությունների զարգացման ապահովում» ծրագրի ներդրմամբ: Բացի այդ, ավելացել են «Կրթության, մշակույթի և սպորտի ոլորտներում միջազգային և սփյուռքի հետ համագործակցության զարգացում» ծրագրի հատկացումները (615․850.1 հազ․ դրամ, 6.6%-ով), քանի որ անցկացվելու է նոր՝ «Հայաստանում «STARMUS» փառատոնի կազմակերպման և անցկացման մասնակցության վճար» միջոցառումը։
Ա․ Մարտիրոսյանը նշել է, որ բյուջետային ծրագրավորման արդյունավետության բարձրացման նպատակով վերանայվել են մի շարք ծրագրեր և միջոցառումներ, որոնց համար հիմք են հանդիսացել արդյունքային ցուցանիշների կատարողականները և թերակատարումները, ուստի կան միջոցառումներ, որոնք խմբավորվել են մեկի ներքո, ավելացվել են նոր միջոցառումներ։ Մասնավորապես, ստեղծվել է «1227․ Կրթության ոլորտում տեղեկատվական և հաղորդակցական տեխնոլոգիաների ներդրում» ծրագիրը, որն ընդգրկում է երեք միջոցառում՝ «Էլեկտրոնային կառավարում», «ՏՀՏ բովանդակություն և հեռավար ուսուցում», «ՏՀՏ ենթակառուցվածքների ապահովում և սպասարկում»։ Միաժամանակ, ծրագրում ավելացել է 2 նոր միջոցառում՝ «Տավուշի մարզում գիտական, տեխնոլոգիական, ճարտարագիտական մաթեմատիկական ոլորտների կրթության բարելավում» և «Տավուշի մարզում գիտական, տեխնոլոգիական, ճարտարագիտական, մաթեմատիկական ոլորտների կրթական միջավայրի բարելավում», որոնք իրականացվելու են Համաշխարհային բանկի աջակցությամբ «Հայաստանում ԵՄ-ն ի նպաստ նորարարության» դրամաշնորհային փորձնական ծրագրի շրջանակում:
Ֆինանսների նախարարը և ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալները նաև պատասխանել են պատգամավորների հարցերին՝ նշելով, որ բյուջեի նախագծի մշակման աշխատանքները կատարվել են մինչև պարտադրված պատերազմը, հետևաբար, դրանով պայմանավորված՝ նախագծում հնարավոր են փոփոխություններ։ Բացի այդ, բանախոսներն ընդգծել են, որ ԿԳՄՍ ոլորտներում խնդիրների լուծումը հնարավոր չէ միայն ֆինանսավորման ավելացումներով, դրանց լուծումը պետք է փնտրել ոչ միայն ֆինանսավորման չափի, այլև այդ միջոցներով իրականացվող ծրագրերի արդյունավետության մեջ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ