Հայաստանի Ամերիկյան համալսարանը ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանատան ֆինանսավորմամբ 2019 թվականից իրականացնում է միջին և ավագ դպրոցներում «Բնագիտություն, տեղեկատվական հաղորդակցական տեխնոլոգիաներ, ճարտարագիտություն, մաթեմատիկա (ԲՏՃՄ)» կրթության բարելավման եռամյա ծրագիր, որն առավել հայտնի է «ԳիտՍԵՐունդ» անվամբ։ Ծրագրի նպատակն է ԲՏՃՄ առարկաներն աշակերտների համար դարձնել հետաքրքիր և հաղթահարելի՝ այդպիսով մեծացնելով այդ ոլորտներում մասնագիտանալ ցանկացողների թիվը։
Այսօր տեղի է ունեցել ծրագրի 2-րդ փուլի մեկնարկին նվիրված առցանց միջոցառում, որին մասնակցել են ծրագրում ներգրավված ուսուցիչները և փորձագետները։ Միջոցառման մասնակիցներին ողջունել են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, Հայաստանի ամերիկյան համալսարանի նախագահ Կարին Մարկիդեսը և ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպանատան մշակութային կցորդ Էրիկա Քինգը:
ԿԳՄՍ փոխնախարարը կարևորել է «ԳիտՍԵՐունդ» ծրագիրը՝ կարողությունների զարգացման գործընթացում շեշտադրելով մարզերի ուսուցիչների ներգրավման հնարավորությունը. «Խորհրդանշական է, որ ծրագրի 2-րդ փուլը մեկնարկում է հանրակրթության պետական չափորոշչի հաստատումից հետո, որով հստակ ամրագրվում է պետության կրթական քաղաքականությունը, մասնավորապես, ԲՏՃՄ ուղղությունը զարգացնելու և կրթական արդյունքը բազմապատկելու առումով: Հետևաբար պետական քաղաքականության և այս ծրագրի միջև կապն ակնհայտ է, և ինչ-որ առումով ծրագիրը կարող է դառնալ չափորոշչի փորձարկման, ինչպես նաև մարդկային կարողությունների զարգացման հրաշալի հարթակ»:
Փոխնախարարը նաև կարևորել է, որ ծրագրի շրջանակում մշակված ռեսուրսներն այս տարի հասանելի են դառնալու «ԳիտՍԵՐունդ»-ի հարթակում, որը մեծ շտեմարան ու հանրային բարիք կհանդիսանա հանրապետության ուսուցչական համայնքի շարունակական զարգացման և ռեսուրսների թարմացման համար: Միջոցառման մասնակիցներին մաղթելով արդյունավետ աշխատանք՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը պատրաստակամ է ներդնել բոլոր ջանքերը՝ ծրագրի հաջող տարածման, ընդլայնման և արդյունքների շարունակական զարգացման համար:
Միջոցառման ընթացքում ներկայացվել են «Ուսումնառության պլանավորում» և «Ակտիվ ուսումնառություն ու դրա մեթոդները» դասընթացները: Նշվել է, որ ծրագրի հիմնական ուղղություններից է դասավանդման և ուսումնառության համար նոր տեսակի ռեսուրսների մշակումը։ Դրանցում ներկառուցված են ժամանակակից մանկավարժական պրակտիկաներն ու գաղափարները, որոնք հիմնված են ակտիվ ուսումնառության սկզբունքների վրա։ Նախորդ տարվա ընթացքում, չնայած համաճարակին, ծրագրի շրջանակում իրականացվել է 15 աշխատարան։ ՀՀ տարբեր մարզերի հանրակրթական դպրոցների 20 ուսուցիչ մասնակցել է արդի դասավանդման մոտեցումների վերաբերյալ քննարկումներին և դրանք կիրառել մշակված շուրջ 300 դասի ընթացքում։
Այդ ռեսուրսները փորձարկվել են նաև ծրագրի ամառային առցանց գիտական ճամբարներում, որոնցում ներգրավված է ՀՀ բոլոր մարզերից շուրջ 600 սովորող։ Ճամբարներում մշակված ռեսուրսներով դասավանդել է հանրակրթական դպրոցների շուրջ 110 ուսուցիչ։ Ռեսուրսների հեղինակները դիտարկել են դասերը և քննարկումների արդյունքում բարելավել մշակած ռեսուրսները։ Ճամբարներում արդյունավետ ներդրվել և բարձր են գնահատվել ուսուցչի օգնականների աշխատանքը և ինստիտուտը։ Ուսուցչի օգնականի դերում հանդես են եկել ԲՏՃՄ ոլորտում ՀՀ և արտասահմանյան բուհերում սովորող երիտասարդներ։ Ճամբարների ընթացքում հաջողությամբ իրականացվել են նաև մասնագիտական կողմնորոշման հանդիպումներ, որտեղ Հայաստանի և արտերկրի մի շարք ուսանողներ, փորձագետներ և երիտասարդ գիտնականներ աշակերտներին, ուսուցիչներին և ծնողներին մատչելի ներկայացրել են ԲՏՃՄ ոլորտի այնպիսի արդի և պահանջված մասնագիտություններ, ինչպիսիք են տվյալագիտությունը, կենսաինֆորմատիկան, նյութագիտությունը, գենետիկական ինժեներիան և այլն։
Ներկայում ուսուցիչների թիմը շարունակում է ռեսուրսների մշակման աշխատանքները և առաջիկա ամսվա ընթացքում պլանավորում ավարտին հասցնել ԲՏՃՄ առարկաներից ևս 600 ռեսուրսների մշակումը։ Այդ բոլոր ռեսուրսները անվճար հասանելի կդառնան ծրագրի հարթակում, որի թողարկումը նախատեսվում է 2021 թվականի գարնանը։ 2-րդ տարվա աշխատանքներում կներգրավվեն նոր ուսուցիչներ, որոնք կշարունակեն ռեսուրսների մշակման աշխատանքները՝ համալրելով հանրակրթական պետական և առարկայական նոր չափորոշիչներին համապատասխան մշակվող ռեսուրսների շտեմարանը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ