Տեղի է ունեցել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ու «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ներկայացուցիչների առցանց հանդիպումը, որի ընթացքում քննարկվել են նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում հետագա համագործակցության, մասնավորապես, աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման (ԱՀՈՒ), կրթության գործընթացի թվայնացման հնարավորությունների, որակի ապահովման համակարգի զարգացման, ինչպես նաև գերազանցության կենտրոնների հզորացման վերաբերյալ հարցեր:
Ողջունելով հանդիպման մասնակիցներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը բարձր է գնահատել «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ցուցաբերած աջակցությունը Հայաստանի մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) բարեփոխումներին՝ ընդգծելով արդյունավետ համագործակցության ընդլայնման անհրաժեշտությունը:
«Պետք է բազմապատկենք մեր ջանքերը՝ այս ոլորտում ավելի շոշափելի և տեսանելի արդյունքների հասնելու համար և դրանք կառուցելով իրականացված աշխատանքի, փորձառության և արդյունքների վրա»,- նշել է փոխնախարարը՝ ընդգծելով ՄԿՈՒ ոլորտի նշանակությունը Հայաստանի սոցիալ-տնտեսական զարգացման գործում: Նա նաև անդրադարձել է Կրթության զարգացման ռազմավարությանը, որում հստակ միջոցառումներով և քայլերով ամրագրվում են ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխումների ուղղություններն ու թիրախները: Այդ համատեքստում Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է Հայաստանի ՄԿՈՒ համակարգի համահունչ զարգացումն ու ինտեգրումը եվրոպական կրթական տարածքին և գործընթացներին:
ԿԳՄՍՆ նախնական/արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանն իր հերթին շնորհակալություն է հայտնել Եվրոպական կրթական հիմնադրամին՝ ավելի քան 10 տարի Հայաստանի ՄԿՈՒ համակարգի բարեփոխումներին աջակցելու համար: Աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման համատեքստում ներկայացվել է, որ արդեն իսկ մշակված է ԱՀՈՒ հայեցակարգը և դրա իրականացման ճանապարհային քարտեզը:
«2019 թվականին ՀՀ երեք քոլեջներում ներդրվել է գյուղատնտեսական երկու մասնագիտությունների գծով փորձնական ֆորմալ ծրագիր: Բացի դրանից՝ նախորդ տարի դոնոր կազմակերպությունների և ՀԿ-ների հետ արդյունավետ աշխատել ենք՝ ընդլայնելու ծրագրի աշխարհագրությունը և մասնագիտությունների ցանկը: Աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման բաղադրիչը ներառել ենք նաև ոչ ֆորմալ կրթության մեջ: Մոտ ապագայում ևս 6-8 մասնագիտությունների գծով պատրաստ կլինեն 12 կարճաժամկետ ծրագրեր»,- նշել է Արտակ Աղբալյանը՝ հավելելով, որ առաջիկայում նախատեսվում է ՄԿՈՒ զարգացման ազգային խորհրդի նիստ, որի ընթացքում կքննարկվեն «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը Հայաստանում. ՄԿՈՒ համակարգում պրակտիկայի բարելավում» և «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատում» հայեցակարգերի նախագծերը:
«Դրանք հանդիսանում են նաև ՀՀ կառավարության գործունեության ծրագրի բաղկացուցիչ մաս, և սահմանված բոլոր դրույթներն ու ճանապարհային քարտեզն առաջիկայում կբերվեն իրավական և փորձնական ծրագրերի ներդրման դաշտ»,- ընդգծել է վարչության պետը և հավելել, որ շուտով կամփոփվի նաև «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ֆինանսավորմամբ իրականացվող թվայնացման հետազոտությունը:
Իր ելույթում Արտակ Աղբալյանն անդրադարձել է Թուրինյան գործընթացի 2018-2020 թթ. հայաստանյան զեկույցին, որն արդեն իսկ հրապարակել է «Եվրոպական կրթական հիմնադրամը»: ԵԿՀ փորձագետներն իրականացրել են նաև վերոնշյալ զեկույցի գնահատում, համաձայն որի՝ արձանագրվել են Հայաստանում իրականացվող ՄԿՈՒ բարեփոխումների դրական ընթացքն ու զարգացումները: Արտակ Աղբալյանի խոսքով՝ զեկույցում բավականին մանրամասն անդրադարձ է կատարվել նաև աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցմանը:
«Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» հայաստանյան համակարգող Քրիստիանա Բուրզիոն իր հերթին վերահաստատել է ԵԿՀ աջակցությունը Հայաստանում ՄԿՈՒ բարեփոխումների գործընթացին: Նա ներկայացրել է 2021 թ. նախատեսվող միջոցառումները, որոնց թվում են՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման ներդրմանն ուղղված աշխատանքները, ՄԿՈՒ ոլորտում ուսումնական գործընթացի թվայնացման, թվային հմտությունների և որակավորումների զարգացումը, որակի ապահովման համակարգերի բարելավումը: Նշվել է, որ ԵԿՀ նոր նախաձեռնությամբ կիրականացվի արհեստների քարտեզագրում, որի նպատակն է ուսումնասիրել արհեստների պահանջարկը և դրանց զարգացման հնարավորությունները: ԵԿՀ բոլոր նախաձեռնությունների և ծրագրերի շրջանակում մեծ դեր կհատկացվի նաև մասնակից երկրների միջև փորձի փոխանակման գործընթացին: Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են նաև ՄԿՈՒ ոլորտում ֆինանսավորման նոր բանաձևի անհրաժեշտության, ինչպես նաև Հայաստանից արդեն իսկ ընտրված 5 գերազանցության կենտրոնների հետ համագործակցությանն առնչվող հարցերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ