Տեղի է ունեցել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ու «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ներկայացուցիչների առցանց հանդիպումը, որի ընթացքում քննարկվել են նախնական և միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում հետագա համագործակցության, մասնավորապես, աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման (ԱՀՈՒ), կրթության գործընթացի թվայնացման հնարավորությունների, որակի ապահովման համակարգի զարգացման, ինչպես նաև գերազանցության կենտրոնների հզորացման վերաբերյալ հարցեր:
Ողջունելով հանդիպման մասնակիցներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը բարձր է գնահատել «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ցուցաբերած աջակցությունը Հայաստանի մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) բարեփոխումներին՝ ընդգծելով արդյունավետ համագործակցության ընդլայնման անհրաժեշտությունը:
«Պետք է բազմապատկենք մեր ջանքերը՝ այս ոլորտում ավելի շոշափելի և տեսանելի արդյունքների հասնելու համար և դրանք կառուցելով իրականացված աշխատանքի, փորձառության և արդյունքների վրա»,- նշել է փոխնախարարը՝ ընդգծելով ՄԿՈՒ ոլորտի նշանակությունը Հայաստանի սոցիալ-տնտեսական զարգացման գործում: Նա նաև անդրադարձել է Կրթության զարգացման ռազմավարությանը, որում հստակ միջոցառումներով և քայլերով ամրագրվում են ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխումների ուղղություններն ու թիրախները: Այդ համատեքստում Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է Հայաստանի ՄԿՈՒ համակարգի համահունչ զարգացումն ու ինտեգրումը եվրոպական կրթական տարածքին և գործընթացներին:
ԿԳՄՍՆ նախնական/արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանն իր հերթին շնորհակալություն է հայտնել Եվրոպական կրթական հիմնադրամին՝ ավելի քան 10 տարի Հայաստանի ՄԿՈՒ համակարգի բարեփոխումներին աջակցելու համար: Աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման համատեքստում ներկայացվել է, որ արդեն իսկ մշակված է ԱՀՈՒ հայեցակարգը և դրա իրականացման ճանապարհային քարտեզը:
«2019 թվականին ՀՀ երեք քոլեջներում ներդրվել է գյուղատնտեսական երկու մասնագիտությունների գծով փորձնական ֆորմալ ծրագիր: Բացի դրանից՝ նախորդ տարի դոնոր կազմակերպությունների և ՀԿ-ների հետ արդյունավետ աշխատել ենք՝ ընդլայնելու ծրագրի աշխարհագրությունը և մասնագիտությունների ցանկը: Աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման բաղադրիչը ներառել ենք նաև ոչ ֆորմալ կրթության մեջ: Մոտ ապագայում ևս 6-8 մասնագիտությունների գծով պատրաստ կլինեն 12 կարճաժամկետ ծրագրեր»,- նշել է Արտակ Աղբալյանը՝ հավելելով, որ առաջիկայում նախատեսվում է ՄԿՈՒ զարգացման ազգային խորհրդի նիստ, որի ընթացքում կքննարկվեն «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը Հայաստանում. ՄԿՈՒ համակարգում պրակտիկայի բարելավում» և «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատում» հայեցակարգերի նախագծերը:
«Դրանք հանդիսանում են նաև ՀՀ կառավարության գործունեության ծրագրի բաղկացուցիչ մաս, և սահմանված բոլոր դրույթներն ու ճանապարհային քարտեզն առաջիկայում կբերվեն իրավական և փորձնական ծրագրերի ներդրման դաշտ»,- ընդգծել է վարչության պետը և հավելել, որ շուտով կամփոփվի նաև «Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» ֆինանսավորմամբ իրականացվող թվայնացման հետազոտությունը:
Իր ելույթում Արտակ Աղբալյանն անդրադարձել է Թուրինյան գործընթացի 2018-2020 թթ. հայաստանյան զեկույցին, որն արդեն իսկ հրապարակել է «Եվրոպական կրթական հիմնադրամը»: ԵԿՀ փորձագետներն իրականացրել են նաև վերոնշյալ զեկույցի գնահատում, համաձայն որի՝ արձանագրվել են Հայաստանում իրականացվող ՄԿՈՒ բարեփոխումների դրական ընթացքն ու զարգացումները: Արտակ Աղբալյանի խոսքով՝ զեկույցում բավականին մանրամասն անդրադարձ է կատարվել նաև աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցմանը:
«Եվրոպական կրթական հիմնադրամի» հայաստանյան համակարգող Քրիստիանա Բուրզիոն իր հերթին վերահաստատել է ԵԿՀ աջակցությունը Հայաստանում ՄԿՈՒ բարեփոխումների գործընթացին: Նա ներկայացրել է 2021 թ. նախատեսվող միջոցառումները, որոնց թվում են՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման ներդրմանն ուղղված աշխատանքները, ՄԿՈՒ ոլորտում ուսումնական գործընթացի թվայնացման, թվային հմտությունների և որակավորումների զարգացումը, որակի ապահովման համակարգերի բարելավումը: Նշվել է, որ ԵԿՀ նոր նախաձեռնությամբ կիրականացվի արհեստների քարտեզագրում, որի նպատակն է ուսումնասիրել արհեստների պահանջարկը և դրանց զարգացման հնարավորությունները: ԵԿՀ բոլոր նախաձեռնությունների և ծրագրերի շրջանակում մեծ դեր կհատկացվի նաև մասնակից երկրների միջև փորձի փոխանակման գործընթացին: Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են նաև ՄԿՈՒ ոլորտում ֆինանսավորման նոր բանաձևի անհրաժեշտության, ինչպես նաև Հայաստանից արդեն իսկ ընտրված 5 գերազանցության կենտրոնների հետ համագործակցությանն առնչվող հարցերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ