ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արայիկ Խզմալյանը մասնակցել է «ՌՕՔԵՄՓ Հայաստան. մշակութային ժառանգության պահպանության, կառավարման և արժևորման տարածաշրջանային կենտրոնի ստեղծում» նախագծի ավարտին նվիրված առցանց համաժողովին:
Ողջունելով միջոցառման մասնակիցներին՝ փոխնախարարը նշել է, որ հայ-իտալական պատմական ու մշակութային կապերն ունեն դարերի պատմություն։ «Մենք համընդհանուր պատասխանատվություն ենք կրում մշակութային ժառանգության տեղեկատվական և ֆիզիկական անվտանգության համար. լինի դա Արցախում, Սիրիայում, Սբ. Ղազար կղզում, թե այլուր։ Եվ այս իմաստով ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնը դիտարկում ենք իբրև միջազգային համագործակցության ընդլայնման, պետական քաղաքականության մշակման ու իրականացման հարթակ»,- նշել է փոխնախարարը՝ հավելելով, որ կենտրոնը կարող է դառնալ երկու երկրների միջև մշակութային ժառանգության ոլորտում համատեղ ռազմավարությունների մշակման գործիք: Այդ համատեքստում Արա Խզմալյանը փաստել է, որ կենտրոնին հաջողվել է ստեղծել մասնագիտական համագործակցության, մասնագետների պատրաստման ու վերապատրաստման, մասնագիտական գրականության թարգմանության և օրենսդրական դաշտի ուսումնասիրության կարևոր հարթակ։
«Ցանկանում եմ իմ խորին շնորհակալությունը հայտնել մեր գործընկերներին և նրանց, ովքեր իրենց ավանդն ունեն այս ծրագրի կայացման գործում՝ ՀՀ-ում Իտալիայի Հանրապետության դեսպանությանը, Իտալիայի զարգացման գործակալությանը, Բոլոնիայի Ալմա Մաթեր Ստուդիորում համալսարանին, Հայաստանի ազգային պատկերասրահին և ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնի տնօրինությանը»,- շեշտել է Արա Խզմալյանը՝ հույս հայտնելով, որ ծրագիրը կլինի շարունակական, կունենա զարգացման կայուն հիմքեր ու հնարավորություններ և մեծապես կնպաստի մշակույթի ոլորտում հայ-իտալական արդյունավետ համագործակցության զարգացմանը:
Նշենք, որ 2019 թվականին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության և Բոլոնիայի Ալմա Մաթեր Ստուդիորում համալսարանի միջև կնքված գործընկերության համաձայնագրով Հայաստանի ազգային պատկերասրահի կազմում ստեղծվել է ՌՕՔԵՄՓ մշակութային ժառանգության պահպանության, կառավարման և արժևորման տարածաշրջանային կենտրոնը: Նախագծի ֆինանսավորումը 70%-ով իրականացրել է Զարգացման իտալական գործակալությունը, 15%-ը՝ Բոլոնիայի համալսարանը, իսկ 15%-ը՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը։ 15 ամսվա գործունեության արդյունքում կենտրոնն իրականացրել է մի շարք միջոցառումներ՝ «Հայկական մշակութային ժառանգության խթանումը Եվրոպայում և ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնի դերը», «Հուշարձանների վերականգնման որակի չափորոշիչներ. աշխատանքային գծագրերից մինչև իրականացում» թեմայով կլոր սեղաններ, «Մշակութային ժառանգություն. փորձ և հեռանկարներ միջազգային համատեքստում» խորագրով միջազգային գիտաժողով և այլն: «ՔՈՎԻԴ-19-ի հետևանքների հաղթահարման ծրագիր թանգարանների և արգելոց թանգարանների համար» նախագծի շրջանակում իրականացվել է մշակութային հաստատությունների կարիքների գնահատում, ՀՀ 5 մարզերի 36 թանգարաններ և արգելոցներ ստացել են աջակցություն։
Կենտրոնն իրականացրել է նաև գիտահետազոտական աշխատանքներ՝ մշակութային ժառանգության ոլորտի մասնագետների պատրաստման և վերապատրաստման, պատմաճարտարապետական հուշարձանների ամրակայման ու վերականգնման աշխատանքներում միջազգային լավագույն փորձի ներդրման և ՀՀ կառավարությանն առաջարկություն ներկայացնելու նպատակով: Այն իրականացրել է նաև մասնագիտական գրականության թարգմանչական աշխատանքներ, որոնցից մի քանիսը շուտով լույս կտեսնեն։
«ՔՈՎԻԴ-19-ի հետևանքների հաղթահարման ծրագիր թանգարանների և արգելոց թանգարանների համար» նախագծի շրջանակում ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնը նախատեսում է վերապատրաստման դասընթաց մշակութային ժառանգության ոլորտի մասնագետների համար՝ Սմիթսոնյան հաստատության և ՀՀ փորձագետների ներգրավմամբ։ Նախապատրաստվում է «Աղետների ժամանակ ռիսկերի կառավարման դասընթաց», ինչպես նաև Կումայրի-Գյումրի մշակութային քարտեզագրում, մշակութային ժառանգության տարածաշրջանային ինտերակտիվ քարտեզի ստեղծում, Խորանաշատի վանքային համալիրի արագ միջամտության ամրակայման ծրագիր, պատկերազարդ հայերեն ուղեցույցի հրատարակում և այլն:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ