ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արայիկ Խզմալյանը մասնակցել է «ՌՕՔԵՄՓ Հայաստան. մշակութային ժառանգության պահպանության, կառավարման և արժևորման տարածաշրջանային կենտրոնի ստեղծում» նախագծի ավարտին նվիրված առցանց համաժողովին:
Ողջունելով միջոցառման մասնակիցներին՝ փոխնախարարը նշել է, որ հայ-իտալական պատմական ու մշակութային կապերն ունեն դարերի պատմություն։ «Մենք համընդհանուր պատասխանատվություն ենք կրում մշակութային ժառանգության տեղեկատվական և ֆիզիկական անվտանգության համար. լինի դա Արցախում, Սիրիայում, Սբ. Ղազար կղզում, թե այլուր։ Եվ այս իմաստով ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնը դիտարկում ենք իբրև միջազգային համագործակցության ընդլայնման, պետական քաղաքականության մշակման ու իրականացման հարթակ»,- նշել է փոխնախարարը՝ հավելելով, որ կենտրոնը կարող է դառնալ երկու երկրների միջև մշակութային ժառանգության ոլորտում համատեղ ռազմավարությունների մշակման գործիք: Այդ համատեքստում Արա Խզմալյանը փաստել է, որ կենտրոնին հաջողվել է ստեղծել մասնագիտական համագործակցության, մասնագետների պատրաստման ու վերապատրաստման, մասնագիտական գրականության թարգմանության և օրենսդրական դաշտի ուսումնասիրության կարևոր հարթակ։
«Ցանկանում եմ իմ խորին շնորհակալությունը հայտնել մեր գործընկերներին և նրանց, ովքեր իրենց ավանդն ունեն այս ծրագրի կայացման գործում՝ ՀՀ-ում Իտալիայի Հանրապետության դեսպանությանը, Իտալիայի զարգացման գործակալությանը, Բոլոնիայի Ալմա Մաթեր Ստուդիորում համալսարանին, Հայաստանի ազգային պատկերասրահին և ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնի տնօրինությանը»,- շեշտել է Արա Խզմալյանը՝ հույս հայտնելով, որ ծրագիրը կլինի շարունակական, կունենա զարգացման կայուն հիմքեր ու հնարավորություններ և մեծապես կնպաստի մշակույթի ոլորտում հայ-իտալական արդյունավետ համագործակցության զարգացմանը:
Նշենք, որ 2019 թվականին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության և Բոլոնիայի Ալմա Մաթեր Ստուդիորում համալսարանի միջև կնքված գործընկերության համաձայնագրով Հայաստանի ազգային պատկերասրահի կազմում ստեղծվել է ՌՕՔԵՄՓ մշակութային ժառանգության պահպանության, կառավարման և արժևորման տարածաշրջանային կենտրոնը: Նախագծի ֆինանսավորումը 70%-ով իրականացրել է Զարգացման իտալական գործակալությունը, 15%-ը՝ Բոլոնիայի համալսարանը, իսկ 15%-ը՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը։ 15 ամսվա գործունեության արդյունքում կենտրոնն իրականացրել է մի շարք միջոցառումներ՝ «Հայկական մշակութային ժառանգության խթանումը Եվրոպայում և ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնի դերը», «Հուշարձանների վերականգնման որակի չափորոշիչներ. աշխատանքային գծագրերից մինչև իրականացում» թեմայով կլոր սեղաններ, «Մշակութային ժառանգություն. փորձ և հեռանկարներ միջազգային համատեքստում» խորագրով միջազգային գիտաժողով և այլն: «ՔՈՎԻԴ-19-ի հետևանքների հաղթահարման ծրագիր թանգարանների և արգելոց թանգարանների համար» նախագծի շրջանակում իրականացվել է մշակութային հաստատությունների կարիքների գնահատում, ՀՀ 5 մարզերի 36 թանգարաններ և արգելոցներ ստացել են աջակցություն։
Կենտրոնն իրականացրել է նաև գիտահետազոտական աշխատանքներ՝ մշակութային ժառանգության ոլորտի մասնագետների պատրաստման և վերապատրաստման, պատմաճարտարապետական հուշարձանների ամրակայման ու վերականգնման աշխատանքներում միջազգային լավագույն փորձի ներդրման և ՀՀ կառավարությանն առաջարկություն ներկայացնելու նպատակով: Այն իրականացրել է նաև մասնագիտական գրականության թարգմանչական աշխատանքներ, որոնցից մի քանիսը շուտով լույս կտեսնեն։
«ՔՈՎԻԴ-19-ի հետևանքների հաղթահարման ծրագիր թանգարանների և արգելոց թանգարանների համար» նախագծի շրջանակում ՌՕՔԵՄՓ կենտրոնը նախատեսում է վերապատրաստման դասընթաց մշակութային ժառանգության ոլորտի մասնագետների համար՝ Սմիթսոնյան հաստատության և ՀՀ փորձագետների ներգրավմամբ։ Նախապատրաստվում է «Աղետների ժամանակ ռիսկերի կառավարման դասընթաց», ինչպես նաև Կումայրի-Գյումրի մշակութային քարտեզագրում, մշակութային ժառանգության տարածաշրջանային ինտերակտիվ քարտեզի ստեղծում, Խորանաշատի վանքային համալիրի արագ միջամտության ամրակայման ծրագիր, պատկերազարդ հայերեն ուղեցույցի հրատարակում և այլն:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ