Ազգային ժողովը մարտի 4-ին երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ քննարկել է «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի և կից օրենսդրական փաթեթի նախագիծը, որը խորհրդարանում ներկայացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Վահրամ Դումանյանը:
Նախարարն անդրադարձել է այն փոփոխություններին, որոնք կատարվել են նախագծի՝ առաջինից երկրորդ ընթերցում ընկած ժամանակահատվածում:
Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ նախկինում ռեկտորի ընտրության հարցում առաջարկվում էր ընտրանքային տարբերակ, երբ պետք է ներկայացվեր մինչև 3 թեկնածու, իսկ լիազոր մարմնի ղեկավարը երեքից մեկին նշանակեր այդ պաշտոնում. «Տարբեր քննարկումների և առաջարկությունների ուսումնասիրության արդյունքում որոշում կայացվեց փոխել այդ դրույթը և առաջարկել հետևյալ փոփոխությունը. ռեկտորն ընտրվում է խորհրդում՝ ցուցակային կազմի կեսից ավելի ձայն հավաքելու պարագայում և հրամանագրվում է լիազոր մարմնի ղեկավարի կողմից»:
Երկրորդ փոփոխությունը, ըստ Վահրամ Դումանյանի, այն է, որ նախորդ տարբերակում նշվում էր, որ հոգաբարձուների խորհրդի նախագահը չի կարող զբաղեցնել այդ պաշտոնը երկու ժամկետ անընդմեջ. այժմ նախագահի պաշտոնավարման այդ սահմանափակումը հանվել է:
Հաջորդ փոփոխությունը վերաբերում է վարչական պաշտոն զբաղեցնողների համար սահմանված տարիքային վերին շեմին. նախորդ տարբերակում ամրագրված 65 տարեկանն առաջարկվում է դարձնել 70:
Ըստ նախարարի՝ առաջին ընթերցման տարբերակում ռեկտոր, ամբիոնի վարիչ, դեկան պաշտոնները վարչական էին. ներկա օրինագծով առաջարկվում է դրանք համարել ակադեմիական պաշտոններ:
«Այստեղ հարցեր էին առաջանում այդ պաշտոնի հավակնորդներին ներկայացվող պահանջների հետ կապված, մասնավորապես՝ ռեկտորի, դրա համար ընտրել ենք ավելի ճկուն և բուհերի ինքնավարությանն ավելի միտված դրույթ, այն է՝ բուհի ռեկտորին ներկայացվող պահանջները կսահմանվեն տվյալ բուհի կանոնադրությամբ, իսկ օրենքում կամրագրվի միայն գիտական աստիճանի առկայության պահանջը»,- փաստել է Վահրամ Դումանյանը:
Փոփոխություն է տեղի ունեցել նաև բուհերի հավատարմագրման գործընթացում: Ըստ նախարարի՝ հաշվի առնելով բուհերի առաջարկները՝ ինստիտուցիոնալ և ծրագրային հավատարմագրման կարևորագույն գործընթացում ընտրվել է ավելի պարզ և գործուն մեթոդ:
Վահրամ Դումանյանը նաև նշել է, որ խորհրդի 9 անդամից 5-ը նշանակվելու են լիազոր մարմնի, 4-ը` բուհի կողմից` ներառյալ ուսանողական, դասախոսական և բուհի հետ համագործակցող գործարար համայնքը. «Բուհն է որոշելու ինչ համամասնությամբ բաշխել այդ 4 տեղը, սակայն եթե ինչ-ինչ պատճառներով սահմանված ժամկետում բուհը չի ներկայացնում համապատասխան անդամության թեկնածուներ, ապա լիազոր մարմինն այդ տեղերը լրացնում է իր հայեցողությամբ»:
Ելույթից հետո պատգամավորները հարցեր են ուղղել ԿԳՄՍ նախարարին, որոնք վերաբերել են տարիքային շեմին, ռեկտորի ընտրությանը և ռոտացիայի կարգին:
Որպես հարակից զեկուցող հանդես է եկել ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Հովհաննես Հովհաննիսյանը. «Բուհերի ակադեմիական ազատությունների իմաստով մենք բուհերին տվել ենք շատ լիազորություններ: Բուհերի ռեկտորների, գիտական համայնքի ներկայացուցիչների հետ կրկին հանդիպում է նախատեսվում»:
ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը՝ նշելով, որ ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի քննարկումների ընթացքում մի շարք պատգամավորների առաջարկություններ դեռ չեն քվեարկվել, առաջարկել է օրենքի նախագիծը կրկին տեղափոխել հանձնաժողով՝ առաջինից երկրորդ ընթերցման փուլ, որի ընթացքում կդիտարկվեն և հաշվի կառնվեն բոլոր առաջարկները:
Կառավարության հետ ձեռք բերված պայմանավորվածության համաձայն և հեղինակի առաջարկով՝ պատգամավորները դեմ են քվեարկել նախագծին: Այնուհետև 86 «կողմ» և 1 «դեմ» ձայնով ընդունվել է ««Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» և կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթի քննարկումը գրավոր առաջարկների ներկայացման փուլ տեղափոխելու մասին» ԱԺ որոշման նախագիծը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ