ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունն այս տարի առաջին անգամ անցկացրել է «Տարվա լավագույնները» մրցույթը, որի նպատակն է խրախուսել առարկայական խորը պատրաստվածություն ունեցող, ստեղծագործական աշխատանք կատարող մանկավարժներին, տարածել նրանց մասնագիտական և մանկավարժական առաջավոր փորձը, ինչպես նաև նպաստել հասարակության շրջանում ուսուցչի հեղինակության բարձրացմանը: Մրցույթին ուսուցիչներն ու մանկավարժական խմբերը ներկայացրել են ինչպես անհատական, այնպես էլ համատեղ ծրագրեր: Խմբային հայտ են ներկայացրել ինչպես միևնույն, այնպես էլ տարբեր ուսումնական հաստատությունների ներկայացուցիչներ։ Որպես խրախուսական նվեր՝ ԿԳՄՍ նախարարությունը հաղթողներին պարգևատրել է շնորհակալագրերով և դյուրակիր համակարգիչներով:
Վանաձորի թիվ մեկ հիմնական դպրոցի հայոց լեզվի և գրականության ուսուցիչ Լուսինե Կոստանյանը մրցույթին ներկայացրել է «Մեդիաիմացությունը և գրականությունը՝ նորարարական տեխնոլոգիաների արդյունավետ կիրառմամբ» նախագիծը, որը «Հանրակրթական ուսումնական հաստատության ուսումնաօժանդակ գործունեության լավագույն ծրագիր» անվանակարգի հաղթող նախագծերից մեկն է: Ծրագրի իրականացման միտքը Լուսինեն հղացել է «Մեդիա» նախաձեռնությունների կենտրոնի կազմակերպած «Մեդիագրագիտության ամառային դպրոց՝ ուսուցիչների համար» վերապատրաստման դասընթացին մասնակցելուց հետո:
«Հետագայում մտահղացման իրագործմանը նպաստեցին նաև համավարակը և պատերազմը՝ էլ ավելի թափանցիկ դարձնելով այն բացը, որն առկա է մեդիադաշտում՝ մեդիաիմացության տեսանկյունից, և որի պակասը զգալի է մեր հասարակության մեջ: Այդ կարևոր բացն էլ պետք է լրացնել դպրոցում, որտեղ սովորողները ձեռք են բերում ոչ միայն առարկայական գիտելիքներ, այլև կարողություններ, հմտություններ, ձևավորվում է նրանց արժեքային համակարգը»,- ասում է Լուսինեն՝ ընդգծելով, որ արդյունավետ դպրոց ունենալու համար հարկավոր է ներմուծել և կիրառել նորը՝ հենվելով ավանդական դպրոցի որոշ սկզբունքների վրա:
«Հնի ու նորի առողջ, արդյունավետ համադրում. այսօր սա է ամենակարևորը, որը, սակայն, ամենից շատ է պակասում մեր կրթական համակարգում: Այդ նպատակով նախաձեռնեցի «Մեդիաիմացությունը և գրականությունը՝ նորարարական տեխնոլոգիաների արդյունավետ կիրառմամբ» նախագիծը, որի նպատակն է բարձրացնել մեդիագրագիտության վերաբերյալ աշակերտների գիտելիքները և դրանք առավել ամրապնդել դաս-քննարկումների կամ միջոցառումների ընթացքում: Ծրագիրը հետապնդում է երեք նպատակ՝ հոգեբանական, սոցիալական և կրթական: Որպես հոգեբանական գործոն՝ կարևորվում են ժողովրդավարությունը, վստահությունը և սահուն ինտեգրումը հասարակությանը: Սոցիալական նպատակը ներառում է՝ շփման էթիկա, գրելուց, խոսելուց առաջ մտածել, չծիծաղել ուրիշի սխալների վրա, գրագետ բանավիճել: Կրթական բաղադրիչն աշակերտների շրջանում զարգացնում է քննադատական մտածողությունը, մեդիաիմացությունը, խոսքի ազատությունը, մեդիայի հնարավորությունների ճիշտ օգտագործումը և իրավունքների իմացությունը»,- իր նախագծի մասին պատմում է Լուսինեն:
Նրա խոսքով՝ ծրագրի արդյունքում սովորողները կկարողանան ուսումնական գործընթացում արդյունավետ կիրառել ՏՀՏ գործիքները և էլեկտրոնային կրթական ռեսուրսները՝ բազմազան ու բազմաթիվ մուլտիմեդիա ու առցանց ուսումնական ռեսուրսները, ինչպես նաև ուսուցման նոր մեթոդների և տեխնոլոգիաների արդյունավետ կիրառումը համակցել ուսուցման ավանդական մեթոդների հետ: Ըստ Լուսինեի՝ հաշվի առնելով, որ մեդիաիմացությունը չի սահմանափակվում միայն կեղծ և հավաստի լուրերը տարբերակելով կամ համացանցային էթիկայով, ծրագրի շարունակականության ապահովման համար կարելի է նույն հաջողությամբ ընդգրկել նաև մեդիագրագիտության տարաբնույթ թեմաներ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ