Երևանի թիվ 2 հիմնական դպրոցի տարրական դասարանների ուսուցիչներ Աննա Մելքումյանը, Նարինե Մանուչարյանը և Զարինե Սարիբեկյանը «Տարվա լավագույնները» մրցույթին ներկայացրել են խմբային հայտ և «Հանրակրթական ուսումնական հաստատության ուսուցչական լավագույն ծրագիր կամ նախաձեռնություն» անվանակարգում արժանացել հաղթողի կոչմանը: «Մաթեմատիկան՝ առավել հասանելի» առարկայական հեղինակային ծրագիրն իրականացվելու է 4-րդ դասարանում՝ դպրոցական բաղադրիչի հաշվին, և ապահովելու է ուսուցման տարբերակված մոտեցում:
«Նմանօրինակ ծրագիր ներկայացնելու միտք հղացավ, երբ գործընկերներով մտածեցինք մաթեմատիկան ավելի հասանելի դարձնել: Իսկ ինչու՞ հենց մաթեմատիկան, քանի որ Արցախյան վերջին պատերազմը ցույց տվեց, որ երեխաներին պետք է պատրաստել որպես ապագա գիտնականներ, և այդ համատեքստում ճիշտ է խթանել մաթեմատիկա, ֆիզիկա և նմանատիպ այլ առարկաների ուսուցումը: Մրցույթի ընթացքում մարդկային գործոնը բացակայում էր. Էլեկտրոնային փոստին ուղարկել ենք մեր ծրագիրը և նույն եղանակով ստացել պատասխան՝ արդյոք հաղթե՞լ ենք, թե՞ ոչ: Սա խոսում է մրցույթի անաչառության և ազնիվ հիմունքների մասին: Տարիներ շարունակ նվիրումով աշխատում ես՝ առանց ակնկալիքի, ու այդ նվիրումը որևէ մրցանակից կախված չէ։ Սակայն, երբ այսպիսի մրցույթում հաղթող ես ճանաչվում, ու թվացյալ աննկատ աշխատանքդ ինչ-որ մի տեղ ինչ-որ մեկը գնահատում է, դա անկասկած ոգևորում է»,- ասում է Զարինեն:
Նախագծի համահեղինակ Աննայի խոսքով՝ ծրագիրը նախևառաջ ունի ուսուցանող նպատակ՝ անհատականացման կամ շերտավորման միջոցով կատարելագործել աշակերտների գիտելիքները, կարողություններն ու հմտությունները, ինչպես նաև նպաստել ուսումնական ծրագրի պահանջների իրականացմանը։
«Այս ճանապարհով հնարավոր է փոքրացնել աշակերտի՝ իր հնարավորությունների մակարդակից բացարձակ կամ հարաբերական հետ մնալը, և հակառակը՝ խորացնել ու ընդլայնել նրա գիտելիքները՝ ըստ իր հետաքրքրությունների և ընդունակությունների։ Այսինքն՝ ծրագիրը թույլ է տալիս բացահայտել յուրաքանչյուր աշակերտի փաստացի և պոտենցիալ հնարավորությունները»,- ասում է Աննան՝ հավելելով, որ ծրագիրն ունի նաև զարգացնող նպատակ, այն է՝ ձևավորել և զարգացնել աշակերտի տրամաբանական ու ստեղծագործական մտածողությունը։
«Ակնկալվում է, որ ծրագրի ավարտին սովորողները կունենան՝ ծրագրային նյութի շրջանակում կայուն նվազագույն գիտելիքներ, ձեռք բերած գիտելիքները գործնականում կիրառելու կարողություններ և հմտություններ, ինչպես նաև թիմային աշխատանքում կարողությունների լիարժեք դրսևորման հմտություններ: Նախատեսվում է ուսումնական գործընթացը կազմակերպել` աշակերտների որոշակի խմբի հատուկ առանձնահատկությունները հաշվի առնելով: Այդ նպատակով հաշվի են առնվում խմբային և անհատական առանձնահատկությունները»,- իր հերթին ծրագրի մանրամասներն է ներկայացնում ծրագրի մյուս համահեղինակ Նարինեն:
Ըստ ուսուցիչների՝ հայտորոշիչ թեստի միջոցով նախատեսվում է աշակերտներին բաժանել չորս խմբի։ «Ծրագրի շրջանակում նախատեսվում է յուրաքանչյուր շաբաթ մաթեմատիկայի մեկ դաս անցկացնել ձևավորված խմբերում, ընդ որում՝ այն անցկացնել թեմատիկ պլանին համապատասխան, որը նախատեսված կլինի 34 շաբաթվա համար։ Յուրաքանչյուր խմբում աշխատանքը կկազմակերպվի տվյալ աստիճանում ընդգրկված աշակերտների կարիքներին համապատասխան: Աշակերտի հաջողությունների հարցում ժամանակին կազմակերպված հայտորոշումը թույլ կտա ճկուն կերպով փոխել խմբերի կազմը։ Տարեվերջյան գիտելիքների ստուգման միջոցով կամփոփենք արդյունքները, և ծրագիրը հաջողությամբ ավարտելու դեպքում սովորողները կպարգևատրվեն ավարտական հավաստագրերով»,- շեշտում են ծրագրի հեղինակները և փաստում, որ այն կարելի է իրականացնել բոլոր դասարաններում, տարբեր առարկաների շրջանակում՝ յուրաքանչյուր տարվա հիմքում դնելով նախորդ տարվա արդյունքները։
«Ծրագիրը շարունակական է լինելու, և վստահ ենք, որ շատ դպրոցներում այն կլինի կիրառելի և օգտակար»,- վստահեցնում են նրանք:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ