Մարտի 20-21-ը կայացել է Կրասնոդարի երկրամասի հայոց լեզվի և հայրենագիտության ուսուցիչների համառուսական 3-րդ խորհրդակցությունը՝ «Դասավանդում եմ Հայաստան» խորագրով: Միջոցառմանը ողջույնի խոսքով հանդես է եկել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը ողջունել է մասնակիցներին Կրասնոդարում խորհրդակցության մեկնարկի առիթով, մաղթել արդյունավետ աշխատանք և կարևորել նախաձեռնությունը երկխոսության միջոցով աշխարհասփյուռ հայության առջև ծառացած կրթական հիմնախնդիրներին միասնաբար լուծումներ գտնելու առումով:
«Ապրում ենք պատմական բարդ ժամանակներ և ունենք լուրջ մարտահրավերներ. մեկը, անշուշտ, համավարակն է, մյուսը՝ մեզ պատուհասած պատերազմը, և հիմա, ավելի քան երբևէ, մենք կարիք ունենք միասնության, սփյուռքում հայկական կառույցների ուժեղացման: Համոզված եմ՝ գործընթացը պետք է սկսել կրթությունից: Այստեղ առանձնահատուկ դերակատարում ունեն սփյուռքի մեր կրթության, դպրության մշակները, որոնք կատարում են մատաղ սերնդին հայեցի կրթություն տալու հայրենանվեր գործը: Ամեն դժվարություն նաև հնարավորություն է: Արցախյան վերջին պատերազմը մղում է մեզ էլ ավելի խորամուխ լինել համայն հայության համախմբման գործում: Այդ առումով պետք է ավելի միասնական լինենք, դասեր քաղենք ու կարողանանք առերեսվել իրականությանը: Համավարակի պայմաններն էլ կրթական նոր ռեսուրսների ստեղծման ու հեռավար ուսուցման գործիքների ընդլայնման հնարավորություն են տվել: Ուզում եմ նշել, որ թե՛ պատերազմը, թե՛ համավարակը իրենց անդրադարձն են գտնում ՀՀ կրթության զարգացման ռազմավարությունում, որը հիմա վերանայման փուլում է»,- նշել է Արթուր Մարտիրոսյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նաև խորհրդակցության մասնակիցներին տեղեկացրել է, որ մեկնարկել է հեռավար ուսուցման նոր հարթակի ստեղծման աշխատանքը, որի նպատակն է ապահովել համընդհանուր հասանելիություն, նոր որակի հեռավար կրթություն՝ կրթության իրավունքի իրացման, կրթության անընդհատության ապահովման տեսանկյունից. «Այն նաև դառնալու է այն ռեսուրս-հարթակը, որի հիման վրա մենք կարող ենք հաջորդաբար կրթական ծառայություններ առաջարկել նաև սփյուռքին: Այստեղ շատ ենք կարևորելու երկխոսությունը ձեզ հետ, որպեսզի այդ կրթական ռեսուրսներն առավելագույնը հարմարեցված լինեն ձեր կարիքներին: Ձեզ մաղթում եմ բեղմնավոր աշխատանք և շնորհակալություն եմ հայտնում «Կրասնոդարի երկրամասի տարածաշրջանային հայկական ազգային-մշակութային ինքնավարություն» կազմակերպությանը նման նախաձեռնություն կյանքի կոչելու համար»:
Խորհրդակցության ընթացքում քննարկվել են ՌԴ հայկական դպրոցներում, կենտրոններում և լրացուցիչ կրթության օջախներում ուսուցողական ու մշակութային գործընթացների իրականացման միասնական ծրագրերի և մեթոդների ստեղծման հարցերը։
Խորհրդակցության նպատակն էր ձևավորել և զարգացնել ներդպրոցական կապեր, համախմբվածություն ընդհանուր հայրենասիրական իդեալների, ազգային գաղափարախոսության, հավատի և եկեղեցու շուրջ, «Կրասնոդարի երկրամասի տարածաշրջանային հայկական ազգային-մշակութային ինքնավարություն» կազմակերպության հիմքի վրա ստեղծել հայեցի կրթության և դաստիարակության կենտրոն՝ երկրամասի լրացուցիչ կրթության մանկավարժների համար։
Խորհրդակցության օրակարգային հարցերից էին այնպիսի թեմաներ, ինչպիսիք են՝ «Ժամանակակից ինտերակտիվ մեթոդների օգտագործումը հայոց լեզվի դասերին», «Նախադպրոցականների հայերեն խոսքի ձևավորման առանձնահատկությունները օտարախոս միջավայրում», «Կրթության և դաստիարակության դերը սփյուռքում ազգային ինքնագիտակցության արթնացման և հայի տեսակի պահպանման գործում», «Հայկական թատրոնի դերը հայեցի հոգեկերտվածքի ձևավորման գործում» և այլն։
«Դասավանդում եմ Հայաստան» խորագիրը կրող խորհրդակցությունը փորձի փոխանակման հնարավորություն է տվել մասնակից ուսուցիչներին, որոնք ներկայացրել են իրենց դպրոցի և խմբակի պայմանների, կառուցվածքի, հաջողությունների և դժվարությունների, հայոց լեզվի և հայրենագիտության դասավանդման արդյունավետ մեթոդների կիրառման մասին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Տառուսուցումը առաջին կարևոր քայլն է ընթերցանության ու գրագիտության զարգացման գործընթացում: Այն պետք է լինի հետաքրքիր, դինամիկ և ներգրավող, որպեսզի երեխաները հեշտությամբ ընկալեն ու հիշեն տառերը: Խաղային մեթոդները հնարավորություն են տալիս…
Ուղիղ հրահանգումով դասավանդումը ուսումնառության մոդել է, որտեղ՝ գիտելիքի ու հմտության փոխանցումը բաժանված է նախապես մանրամասն մշակված, փոքր, կազմակերպված հերթականությամբ քայլերի․ ուսուցիչը ներկայացնում է կոնկրետ քանակի ինֆորմացիա կոնկրետ ժամանակի համար նախապես…
Վիքինախագծերը (Վիքիպեդիա, Վիքիբառարան, Վիքիքաղվածք և այլն) ազատ հասանելի և խմբագրվող հարթակներ են, որոնք հնարավորություն են տալիս սովորողներին ակտիվորեն մասնակցել տեղեկատվության ստեղծման և տարածման գործընթացին: Դրանք խթանում են քննադատական մտածողությունը, հետազոտական…
Հարգելի ուսուցիչներ,սիրով Ձեզ եմ ներկայացնում իմ թեման՝ << Գեղարվեստական ստեղծագործությունների ուսուցումը տարրական դասարաններում>>:Տարրական դասարաններում գեղարվեստական ստեղծագործությունների ուսուցումն ունի մի շարք առանձնահատկություններ: Դրանց նկատառմամբ և ճիշտ գործադրմամբ աշակերտների կողմից թեմայի յուրացումը…
ՀարգելիÕœ, ուսուցիչներ սիրով Ձեզ եմ ներկայացնում իմ թեման<<Ինչպե՞ս ուսուցանել բանաստեղծությունը տարրական դասարաններում>>:Ինչպես գրականության մեջ իրականության երևույթների արտացոլումը թերի կլիներ առանց քնարերգության, այնպես էլ դպրոցը չէր կարողանա իրագործել իր առջև դրված…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ