«Հագուստի մոդելավորում և կարի արտադրություն», ինչպես նաև «Զարդակիրառական արվեստ» մասնագիտությունները բավականին մեծ տարածում ունեն միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում, և ուսանողները մեծ հետաքրքրությամբ ընտրում են հենց այդ ուղղությունները:
Երևանի թեթև արդյունաբերության պետական քոլեջի «Հագուստի մոդելավորում և նախագծում» բաժնի ուսանողները սովորում են այդ մասնագիտության բոլոր նրբությունները: Քոլեջի ուսանողուհի Զարուհին պատմում է, որ իրենք ուսումնառում են ավանդական և ժամանակակից բոլոր տեխնոլոգիաները՝ նկարել, էսքիզներ անել, նախագծել, ձևել և արհեստանոցում կարել իրենց հագուստը:
«Քոլեջում մեր ուսանողական կյանքը շատ հետաքրքիր և յուրովի է անցնում, ամեն ինչ սովորում ենք և ավարտելիս ստանում հիմնարար գիտելիքներ: Մենք զրոյից սկսած սովորում ենք բատիկա՝ շարֆեր, հագուստ, էսքիզներ, մոդելներ՝ նկարելուց մինչև արտադրանքի վերջնական պատրաստ լինելը: Եթե սիրում ես քո մասնագիտությունը, ապա սովորելն էլ է հաճելի: Ավարտելուց հետո ցանկանում եմ հիմնել իմ կարի արհեստանոցը, իսկ ընկերներս, օրինակ, մտածում են բացել իրենց նկարչական ստուդիան: Ունեմ հետաքրքիր մտահղացումներ, որոնք ցանկանում եմ ի կատար ածել տարբեր եղանակներով: Եթե մարդու գիտելիքը բավարար է, և նա հետաքրքիր գաղափար է առաջ քաշում, ապա վստահեցնում եմ, որ ներդրողներ միշտ կարելի է գտնել»,- ասում է Զարուհին:
Արարատի պետական քոլեջի «Կարի արտադրություն և տեխնոլոգիա» մասնագիտությունն էլ մեծ պահանջարկ ունի տարածաշրջանում: Քոլեջում իրականացվում են կարճաժամկետ և երկարաժամկետ դասընթացներ, որոնց շրջանակում ուսանողները քոլեջի կարի արհեստանոցում մոդելավորում, նախագծում և կարում են գեղեցիկ զգեստներ:
«Մեր ուսանողները հիմնականում իրենց համար են կարում և զգեստները ցուցադրում մոդուլների ուսուցման ավարտին: Մեր կարիերայի կենտրոնի մշտադիտարկմամբ՝ անցած տարվա շրջանավարտների 50 տոկոսն արդեն աշխատում է, որից 30 տոկոսը՝ իրենց մասնագիտությամբ: Մեր շատ շրջանավարտներ բացել են սեփական կարի արհեստանոցները և հաջող գործունեություն են ծավալում»,- փաստում է քոլեջի տնօրեն Էլլա Գասպարյանը:
Երևանի զարդարվեստի պետական ուսումնարանում սովորեցնում են մի շարք հետաքրքիր մասնագիտություններ՝ մանրանկարչություն, փայտի և մետաղի գեղարվեստական փորագրություն, ոսկերչություն, գոբելենագործություն, և շրջանավարտները ստանում են մասնագիտական կրթություն՝ հստակ որակավորմամբ:
«Ուսումնարանում ունենք հատուկ անկյուն, որտեղ ցուցադրված են սովորողների ձեռքի աշխատանքները՝ նկարներ, որմնանկարներ, փայտե աշխատանքներ: Դրանք մեր հպարտությունն ու հարստությունն են: Մեր ուսումնարանի կարգախոսն է՝ «Մենք հանդիպեցինք՝ ես և արվեստը»: Եթե կան գիտակցություն և ուսման որակ, ապա վստահեցնում եմ, որ դու հոգով և քո ստեղծած աշխատանքներով կդառնաս արվեստագետ: Մասնագիտություններ կան, որոնց շրջանավարտների 90 տոկոսից ավելին աշխատում է՝ ոսկերիչ, փայտի փորագրություն, գոբելենագործություն, մանրանկարչություն, մետաղի փորագրություն և այլն: Եթե համապատասխան աշխատատեղ չեն գտնում, ապա մեր շրջանավարտների 90 տոկոսն աշխատում է իրենց անհատական պատվերներով»,- վստահեցնում է քոլեջի տնօրեն Լուսինե Բարսեղյանը:
Ուսանողուհիներ, գոբելենագործություն մասնագիտությամբ սովորող Անին և Էլենն ասում են, որ այն շատ անհրաժեշտ մասնագիտություն է։ Նրանք ուսումնասիրում են նաև կար ու ձև, ժանյակագործություն, հելյունագործություն, կարում են հայկական տարազներ, զբաղվում ասեղնագործությամբ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Տառուսուցումը առաջին կարևոր քայլն է ընթերցանության ու գրագիտության զարգացման գործընթացում: Այն պետք է լինի հետաքրքիր, դինամիկ և ներգրավող, որպեսզի երեխաները հեշտությամբ ընկալեն ու հիշեն տառերը: Խաղային մեթոդները հնարավորություն են տալիս…
Ուղիղ հրահանգումով դասավանդումը ուսումնառության մոդել է, որտեղ՝ գիտելիքի ու հմտության փոխանցումը բաժանված է նախապես մանրամասն մշակված, փոքր, կազմակերպված հերթականությամբ քայլերի․ ուսուցիչը ներկայացնում է կոնկրետ քանակի ինֆորմացիա կոնկրետ ժամանակի համար նախապես…
Վիքինախագծերը (Վիքիպեդիա, Վիքիբառարան, Վիքիքաղվածք և այլն) ազատ հասանելի և խմբագրվող հարթակներ են, որոնք հնարավորություն են տալիս սովորողներին ակտիվորեն մասնակցել տեղեկատվության ստեղծման և տարածման գործընթացին: Դրանք խթանում են քննադատական մտածողությունը, հետազոտական…
Հարգելի ուսուցիչներ,սիրով Ձեզ եմ ներկայացնում իմ թեման՝ << Գեղարվեստական ստեղծագործությունների ուսուցումը տարրական դասարաններում>>:Տարրական դասարաններում գեղարվեստական ստեղծագործությունների ուսուցումն ունի մի շարք առանձնահատկություններ: Դրանց նկատառմամբ և ճիշտ գործադրմամբ աշակերտների կողմից թեմայի յուրացումը…
ՀարգելիÕœ, ուսուցիչներ սիրով Ձեզ եմ ներկայացնում իմ թեման<<Ինչպե՞ս ուսուցանել բանաստեղծությունը տարրական դասարաններում>>:Ինչպես գրականության մեջ իրականության երևույթների արտացոլումը թերի կլիներ առանց քնարերգության, այնպես էլ դպրոցը չէր կարողանա իրագործել իր առջև դրված…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ