ՀՀ ԱԺ յոթերորդ գումարման վեցերորդ նստաշրջանի հերթական նիստում երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ քննարկվել է «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» և կից մի շարք օրենքներում փոփոխություններ ու լրացումներ նախատեսող օրենսդրական փաթեթն ընդունելու մասին հարցը:
Հիմնական զեկուցող, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը ներկայացրել է այն հիմնական փոփոխությունները, որոնք կատարվել են նախագիծն ԱԺ համապատասխան հանձնաժողովի քննարկմանը վերադարձնելուց հետո:
«Այս ժամանակահատվածն իրապես օգտակար էր, քանի որ օրենքի նախագիծը բավականին բարելավվել է՝ շահագրգիռ կողմերի հետ կազմակերպված քննարկումների արդյունքում: Բավականին արդյունավետ էր Մխիթար Հայրապետյանի նախաձեռնությամբ ԱԺ-ում կայացած ռեկտորների հետ հանդիպումը, որի արդյունքում նախագծում փոխվել են տարբեր ձևակերպումներ, մասնավորապես՝ ռոտացիայի սկզբունքը, բուհերի ինստիտուցիոնալ և ծրագրային հավատարմագրման դրույթը, որն առավել հստակեցվել է՝ ընդունելի ձևակերպումներով»,- նշել է նախարարը:
Վահրամ Դումանյանի խոսքով՝ հաշվի առնելով մի շարք կարծիքներ՝ էական փոփոխություն է տեղի ունեցել ռեկտորների ընտրության և նշանակման հարցում: Ընտրանքային տարբերակը փոխարինվել է ընտրության սկզբունքով. ներկա տարբերակում ռեկտորը կընտրվի կառավարման խորհրդում և կհրամանագրվի 5 տարի ժամկետով: Ըստ նախարարի՝ ամբիոնի վարիչն այլևս կհամարվի ակադեմիական պաշտոն, կփոխվի նաև ռեկտորի համար սահմանված տարիքային շեմը՝ այն 65-ից դարձնելով 70: Եթե գործող օրենքով խորհուրդներում ուսանողների թիվը 25 տոկոս է, ապա նախագծով այն սահմանվում է մինչև 25 տոկոս: Նախագծում, գիտական աստիճանից զատ, բուհի ռեկտորին ներկայացվող պահանջ է դրվում 5 տարվա գիտական և ակադեմիական գործունեության ստաժի առկայությունը:
Նախարարի ելույթից հետո հնչել են հարցեր: «Լուսավոր Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր Սրբուհի Գրիգորյանին հետաքրքրել է, թե ինչպես է պետությունը պատրաստվում լուծել մարզային բուհերում որակյալ մասնագետների բացակայության խնդիրը: Ի պատասխան՝ Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ այդ խնդրի լուծմանն է ուղղված, այդ թվում՝ մարզային բուհերի ինստիտուցիոնալ և ծրագրային հավատարմագրման գործընթացի փոփոխությունը. «Հուսով եմ, որ դրա արդյունքում բոլոր բուհերը կունենան անհրաժեշտ կադրային բազա, որպեսզի հավուր պատշաճի կատարեն իրենց աշխատանքը: Բուհում աշխատելը պետք է լինի գրավիչ, և դրան են միտված կառավարման համակարգի ձևավորման նոր մոտեցումները»:
Պատգամավոր Թագուհի Թովմասյանը նշել է, որ ռեկտորների խորհուրդն իր անհամաձայնությունն է հայտնել նախագծով սահմանված կառավարման խորհուրդների ձևավորման դրույթին՝ շեշտելով, որ այն հակասում է բուհական ինքնավարության սկզբունքին:
«Ափսոսում եմ, որ ներկա չէիք ռեկտորների հետ հանդիպմանը, որը, թերևս, ամենաբովանդակալից քննարկումն էր այս ողջ ընթացքում: Ակադեմիական ինքնավարության սկզբունքը շատ կարևոր է, բայց նաև պետությունը պետք է որոշակի վերահսկողություն և պատասխանատվություն ստանձնի այս գործընթացում»,- փաստել է Վահրամ Դումանյանը:
Հարակից զեկուցող, ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Հովհաննես Հովհաննիսյանը շնորհակալություն է հայտնել այս տարիների ընթացքում օրենքի նախագիծը մշակած բոլոր կողմերին և անհատներին: Նրա խոսքով՝ վերջին երկու շաբաթվա ընթացքում նախագծում կատարվել են բավականին կարևոր փոփոխություններ, և փոխհամաձայնության արդյունքում ռեկտորների մի շարք առաջարկներ ներառվել են նախագծում: Նա հույս է հայտնել, որ օրենքի նախագծով ամրագրված ուսանողական միավորումներն այլևս կբացառեն բուհերի կուսակցականացման արատավոր գործընթացը:
Զեկույցներին հաջորդել է մտքերի փոխանակությունը. նախագծի վերաբերյալ հնչել են շուրջ մեկ տասնյակ ելույթներ: Անդրադարձ է կատարվել ռեկտորի ընտրության և նշանակման, ռոտացիայի սկզբունքների, վարչական պաշտոնների տարիքային շեմի սահմանափակման, հավատարմագրման ժամկետների, բուհերի արհմիությունների, գիտության ֆինանսավորման, բուհերի ակադեմիական ինքնավարության, պետության վերահսկողական մեխանիզմների, կառավարման խորհուրդների ձևավորման և այլ հարցերի:
Եզրափակիչ ելույթում նախարար Վահրամ Դումանյանը շնորհակալություն է հայտնել ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամներին, ռեկտորներին և բոլոր շահագրգիռ կողմերին՝ առաջարկությունների և դիտողությունների համար:
«Շնորհակալ եմ բոլոր այն մարդկանց, ովքեր գեթ մեկ անգամ օրենքի նախագիծը կարդացել են և հանդես եկել համապատասխան առաջարկություններով: Շնորհակալ եմ նաև այն պատգամավորներին, որոնք այսօրվա ելույթներում դեմ են արտահայտվել նախագծին: Իհարկե, գուցե մենք մնացինք տրամագծորեն տարբեր բևեռներում, սակայն կարևորն այն է, որ նրանց ելույթները նվիրված էին բուն նախագծին»,- նշել է նախարարը՝ վստահեցնելով, որ «Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» օրենքի նախագծի ընդունումը կնպաստի Հայաստանի կրթության և գիտության ոլորտի զարգացմանը:
«Բարձրագույն կրթության և գիտության մասին» և կից մի շարք օրենքներում փոփոխություններ ու լրացումներ նախատեսող օրենսդրական փաթեթի նախագիծն ընդունելու մասին հարցը քվեարկության կդրվի մարտի 24-ին կայանալիք ՀՀ ԱԺ հերթական նիստում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ