Գերմանիայի կառավարության պատվիրակմամբ Գերմանիայի միջազգային համագործակցության ընկերության (GIZ) «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» ծրագրի շրջանակում մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում իրականացվել է դուալ ուսուցման ներդրման և կազմակերպման վերաբերյալ ուսումնասիրություն: ՄԿՈՒ ոլորտի բարեփոխման առաջարկների փաթեթն այսօր քննարկվել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության, ուսումնարանների և քոլեջների, ինչպես նաև սոցիալական գործընկեր կազմակերպությունների ներկայացուցիչների հետ:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը շնորհակալություն է հայտնել GIZ ընկերությանը՝ շարունակական համագործակցության համար։ Ըստ փոխնախարարի՝ ՄԿՈՒ ոլորտը ներկա մարտահրավերներում առանցքային դեր ունի՝ մարդկային կապիտալի և տնտեսության զարգացմանը նպաստելու, համայնքային համաչափ զարգացումը խրախուսելու և փոփոխվող պահանջներին արագ արձագանքելու տեսանկյունից։ Այս համատեքստում Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է ուսհաստատությունների աշխարհագրական սփռվածությունը, որը հնարավորություն է տալիս մասնագիտական կրթության կենտրոններ ձևավորել և դրանց ներուժն օգտագործել բոլոր մարզերում։
«ՄԿՈՒ ոլորտում սոցիալական գործընկերության անսպառ ներուժը հնարավորություն է տալիս գործատուներին անմիջապես ներգրավել կրթական գործընթացի բոլոր բաղադրիչներում: Մասնագիտությունների բազմազանությունը և կրթական ծրագրերի տևողության ճկունության հնարավորություններն այս ոլորտը դարձնում են առավել գրավիչ և արձագանքող տնտեսության կարիքներին»,- նշել է փոխնախարարը և ընդգծել, որ նախորդ տարիներին համակարգի զարգացումը հիմնականում ընթացել է փորձնական ծրագրերի իրականացման միջոցով, մասնավորապես՝ դուալ և աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման ծրագրերի, ինչպես նաև նոր մասնագիտությունների մշակման ու ներդրման ճանապարհով։ Ժաննա Անդրեասյանը հույս է հայտնել, որ քննարկումը կդառնա կարևոր քայլ՝ առաջարկվող օրենսդրական փոփոխությունների հստակեցման և ճշգրտման համար։
Ազգային ժողովի գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Հովհաննես Հովհաննիսյանն իր հերթին ընդգծել է, որ նմանատիպ հետազոտությունների հիման վրա ՄԿՈՒ ոլորտում եկել է կոնկրետ քայլեր և օրենսդրական փոփոխություններ անելու ժամանակը: Նրա խոսքով՝ ոլորտի կարևոր բաղադրիչներից մեկը կրթություն-աշխատաշուկա կապի ապահովումն է:
«Քոլեջներն ու ուսումնարաններն այսօր ունեն հսկայական ներուժ, որը չեն օգտագործում օրենսդրական բացերի պատճառով: Այս հաստատությունները պետք է հնարավորություն ունենան ծավալել ձեռնարկատիրական գործունեություն, դուալ կրթության շրջանակում ուսանողների աշխատանքը պետք է փոխհատուցվի գումարային տեսքով, և սոցգործընկերները շահագրգիռ լինեն ներգրավվել ՄԿՈՒ ոլորտում, այդ թվում՝ օրենսդրական ճանապարհով»,- նշել է Հովհաննես Հովհաննիսյանը և հավելել, որ այս ամենի արդյունքում անհրաժեշտություն է առաջացել ունենալ նախնական և միջին մասնագիտական կրթության մասին նոր օրենք՝ նոր շեշտադրումներով և հնարավորություններով:
ԳՄՀԸ «Մասնավոր հատվածի զարգացում և մասնագիտական կրթություն և ուսուցում Հարավային Կովկասում» ծրագրի հայաստանյան թիմի ղեկավար Արամ Բաբայանի խոսքով՝ հետազոտության նպատակն է եղել ուսումնասիրել ՄԿՈՒ ոլորտում դուալ ուսուցման ներդրման և կազմակերպման առկա վիճակը և վեր հանված արդյունքների հիման վրա հանդես գալ օրենսդրական, կառավարչական ու մեթոդական խոչընդոտների վերացմանն ուղղված համալիր բարեփոխումների առաջարկների փաթեթով:
Ուսումնասիրության արդյունքները և բարեփոխումների առաջարկները ներկայացրել է կրթության փորձագետ Մարինե Հակոբյանը: Նշվել է, որ ուսումնասիրության արդյունքները ներառվել են առաջարկների համալիր փաթեթում և ուղարկվել շահագրգիռ պետական մարմիններին, ինչպես նաև ՄԿՈՒ հաստատություններին ու սոցիալական գործընկեր կազմակերպություններին՝ դիտողությունների և առաջարկությունների համար։
Զեկուցումից հետո ծավալվել է աշխատանքային քննարկում մի շարք հարցերի շուրջ: Մասնավորապես անդրադարձ է եղել սոցիալական գործընկերության, կրթական ծրագրերի մշակման մեթոդաբանության, ֆինանսական միջոցների ներգրավման, ՄԿՈՒ ոլորտում մարդկային կապիտալի զարգացման, ինչպես նաև ուսումնարանների և քոլեջների ռազմավարական զարգացման ու կառավարման խորհուրդների աշխատանքների բարելավման հարցերին: Քննարկման ընթացքում վեր հանված խնդիրները, ներկայացված առաջարկություններն ու դիտողությունները կօգնեն ՄԿՈՒ ոլորտի հետագա բարեփոխումների գործընթացին, ինչպես նաև օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթի մշակմանը։
Նշենք, որ ԿԳՄՍ նախարարության և ԳՄՀԸ-ի համագործակցության շրջանակում Հայաստանի ՄԿՈՒ հաստատություններում 2017 թ.-ից ի վեր փորձարկվում է գերմանական դուալ համակարգը, որի առանցքն աշխատանքի վրա հիմնված գործընթացի հայեցակարգն է: Ներկայում 11 հաստատություններում իրականացվում են դուալ կրթության 13 երկարաժամկետ և 3 կարճաժամկետ դասընթացներ։ Ընդհանուր առմամբ 700 ուսանող է ընդգրկված այդ ծրագրերում։ Փորձնական կարգով մշակվել և ներդրվել են կաթիլային ոռոգման համակարգերի մոնտաժման և շահագործման, արևային էներգիայի համակարգերի սպասարկման, ռոբոտաշինության, գյուղացիական տնտեսության կազմակերպման և այլ առաջնահերթ մասնագիտություններ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ