ՀՀ հավաքական թիմերի մարզիկներն այսուհետ կստանան հոգեբանական աջակցության ծառայություններ։ ՀՀ կառավարությունն ապրիլի 1-ի նիստում ընդունել է «Հայաստանի Հանրապետության 2021 թվականի պետական բյուջեի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում վերաբաշխում և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի դեկտեմբերի 30-ի N 2215-Ն որոշման մեջ լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին որոշումը, որն իրագործվելու է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության 2021 թվականի բյուջետային հատկացումների շրջանակում և ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում փոփոխություններ չի առաջացնելու: Նախատեսվում է այս տարի ծրագիրն իրականացնել մինչև Տոկիոյում կայանալիք Օլիմպիական խաղերի ավարտը, իսկ հաջորդող տարիներին դրա շարունակականությունը կապահովվի ոլորտին տրվող ընդհանուր հատկացումների շրջանակում:
Որոշման ընդունմամբ՝ հոգեբանության ժամանակակից մեթոդների և աջակցության հնարավորությունների կիրառման միջոցով կապահովվի մարզիկների բարենպաստ ու կայուն ֆունկցիոնալ վիճակը՝ համաշխարհային կարևորագույն մրցումներում բարձր արդյունքներ նվաճելու պահանջներին համապատասխան:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը որոշման նախագիծը մշակել է՝ հիմնվելով 2013-2020 թվականներին ՀՀ-ում իրականացված գիտահետազոտական աշխատանքների արդյունքների վրա և վերլուծելով վերջին տարիներին սպորտային պատրաստության գործընթացի արդյունավետության, մարզաշխարհում առաջատար պետությունների նվաճումների պատճառները, ինչից ակնհայտ է դարձել, որ ՀՀ հավաքական թիմերի մարզիկների արդյունավետության բարձրացման համար անհրաժեշտ է ներդնել համակարգային հոգեբանական և հոգեֆիզիոլոգիական ծրագիր՝ հագեցած նպատակային և կարևորագույն ինովացիոն մեթոդներով:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Գիլոյանը ծրագրի վերաբերյալ քննարկումներ է ունեցել հավաքականների գլխավոր մարզիչների և հոգեբանների աշխատանքային խմբի հետ: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալն ընդգծել Է, որ կողմերից ակնկալում է արդյունավետ համագործակցություն. «Մարզիկները նախամրցումային շրջանում և հատկապես Օլիմպիական խաղերին նախապատրաստվելիս չեն կարող չունենալ հոգեբանական խորհրդատվության կարիք: Յուրաքանչյուր մարզիկ և մարզիչ պետք է հստակ գիտակցեն այս ծրագրի կարևորությունն ու անհրաժեշտությունը: Վստահ եմ, որ արդյունքները բացառապես դրական են լինելու»:
Մարզիչները դրական են արձագանքել ԿԳՄՍՆ նախաձեռնությանը՝ նշելով, որ դա երկար սպասված և անհրաժեշտ քայլ է, որը դրական կազդի մարզիկների և նրանց գրանցած արդյունքների վրա։
«Մինչև հիմա ինքներս ենք հոգեբանի դեր կատարել, բայց պրոֆեսիոնալների աշխատանքը, վստահաբար, այլ արդյունք կտա»,- ասել է Հայաստանի հունահռոմեական ոճի ըմբշամարտի հավաքականի գլխավոր մարզիչ Էդուարդ Սահակյանը:
Մարզիչները հոգեբանների աշխատանքային խմբին ներկայացրել են մարզաձևերի առանձնահատկությունները և դրանցով պայմանավորված՝ իրենց ակնկալիքները: Հոգեբանների աշխատանքային խմբի անդամ, մարզական հոգեբան, հիպնո-թերապևտ Թաթուլ Միրզոյանի խոսքով՝ ինքն ու գործընկերները ջանք չեն խնայելու, որպեսզի լրացնեն ոլորտում առկա բացը. «Հատկապես վերջին 50 տարիներին մարզական հոգեբանությունը մեծ քայլերով առաջ է գնում: Առաջատար երկրներում մարզական հոգեբանի աշխատանքը հաստիքային է: Բնականաբար, հասկանալի է մեր երկրի տնտեսական վիճակը, բայց դա չի նշանակում, որ մեր մարզիկներին հոգեբան անհրաժեշտ չէ: Սպորտն ինքնին սթրեսային գործունեության ձև է, մարզիկներն անընդհատ սթրեսների մեջ են՝ սպասումներ, հաղթանակներ և պարտություններ. այս պայմաններում նրանք չեն կարող չունենալ հոգեբանական աջակցության կարիք: Մարզիչն օգնում է կարգավորել մարմինը, ֆիզիկական ուժը, վարպետությունը, իսկ մենք կօգնենք հոգեբանորեն ճիշտ պատրաստվել մրցումներին»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ