ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Արհեստական քիթ» և «Շաքարային դիաբետը և ալկոհոլը» նախագծերը կներկայացվեն Միջազգային գիտական ու ճարտարագիտական փառատոնին

Ապրիլի 7, 2021

Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնի եզրափակիչ փուլում առավելագույն միավոր ստացած 2 նախագիծ մայիսի 3-6-ն ընկած ժամանակահատվածում ARPA հիմնադրամի հովանավորությամբ մասնակցելու են Միջազգային գիտական և ճարտարագիտական փառատոնին: Ընտրված նախագծերն են «Քվանտ» վարժարանի աշակերտների ներկայացրած «Հոտերի տարբերակում արհեստական բանականության կիրառմամբ» և Ա. Երզնկյանի անվան թիվ 118 ավագ դպրոցի աշակերտների «Շաքարային դիաբետը և ալկոհոլը» հետազոտությունները:

«Քվանտ» վարժարանի 12-րդ դասարանի աշակերտներ Կարեն Ալեքսանյանը, Ռոբերտ Սիմոնյանն ու Դավիթ Գյուլամիրյանը ներկայացրել են սարք, որը տարբերակում է հոտերը:

«Համաշխարհային գիտության մեջ արդեն վաղուց միտում կա արհեստական բանականությամբ տարբերակել մարդու զգայարանները։ Մենք էլ փորձել ենք ստեղծել արհեստական քիթ»,- մեկնաբանել են տղաները: Ըստ նրանց՝ սարքը կիրառելի է տարբեր ոլորտներում, օրինակ՝ շատ հարմար է գործարաններում պայթյունավտանգ գազերի արտահոսքը կանխելու առումով:

«Կորոնավիրուսով վարակվելիս մարդիկ չեն զգում հոտեր, սարքը նրանց շատ կօգնի»,- կատակել են տղաները՝ հավելելով, որ հատկապես կանանց համար այն շատ պիտանի կլինի օծանելիքներ ընտրելիս:

Սարքը տարբերակում է նաև մարդկանց արտաշնչած օդը, ինչը բժշկության մեջ հիվանդություններն ախտորոշելու հնարավորություն կտա: Խմբի գիտական ղեկավարի խոսքով՝ սարքը ստեղծելու իրենց վերջնական նպատակը նորամուծությունը հեռախոսների համար հասանելի դարձնելն է: Հետազոտությունը սկսել են դեռևս անցած տարվանից, սակայն համավարակով պայմանավորված՝ փառատոնը 2020 թ․-ին չի կայացել:

Արհեստական բանականությունն այն ոլորտն է, որը հետաքրքրում է ապագա մասնագետներին, և նրանք արդեն ընտրել են ծրագրավորողի և ինժեների մասնագիտությունները: Պետք է նշել, որ Դավիթ Գյուլամիրյանը միջազգային օլիմպիադայի մասնակից է և Ժաուտիկովյան օլիմպիադայում արժանացել է ոսկե մեդալի: Ստանալով Միջազգային գիտական և ճարտարագիտական փառատոնին մասնակցության հնարավորություն, թիմը ոգևորությամբ նշել է, որ դա նոր հնարավորություն է իրենց համար:

Փառատոնին մասնակցելու են նաև Ա. Երզնկյանի անվան թիվ 118 ավագ դպրոցի աշակերտները, որոնք ներկայացրել են «Շաքարային դիաբետը և ալկոհոլը» նախագիծը: Ինչպես ներկայացրել է թիմի անդամ Աննա Թորոսյանը, աշխարհում 400 միլիոնից ավելի մարդ տառապում է շաքարային դիաբետով, և նրանց մեծ մասն օգտագործում է ոգելից խմիչք: Գրականության մեջ բացակայում են տվյալներն այն մասին, թե այդ հիվանդների շրջանում ալկոհոլն ինչպես է ազդում վարքագծի և արյան ձևավոր տարրերի վրա:

Խումբը հետազոտությունը կատարել է՝ սպիտակ առնետների մոտ ալոքսանով առաջացնելով շաքարային դիաբետի մոդել: Էթանոլի ազդեցության ներքո հետազոտել են հիվանդ առնետի վարքագծի և արյան փոփոխությունները: Աշակերտուհի Անի Գեղամյանը նշել է, որ կենդանիների վարքագծի ուսումնասիրման համար կիրառել են «Բաց դաշտ» թեստը, որը ցույց է տվել՝ ալոքսանի ներարկումից 3 օր հետո տեղի է ունեցել կենդանու վարքագծի փոփոխություն․ նվազել են շարժողական, կողմնորոշիչ-հետազոտական ակտիվությունը և հուզականությունը: Խումբը փորձել է բարելավել ալոքսանով առաջացրած շաքարային դիաբետը՝ կենդանիներին տալով ամինաթթվային խառնուրդ: Ոգևորված իրենց ունեցած հաջողությամբ՝ աշակերտները նշել են, որ այդ փորձարկումն արյան մեջ գլյուկոզի քանակի վրա կտրուկ ազդեցություն է ունեցել՝ մակարդակի իջեցմամբ: Աշակերտները հույս ունեն, որ իրենց նախագիծը հետագայում մարդկությանը մեծ օգուտ կբերի:

Փառատոնի ընթացքում դպրոցական գիտական խմբերը շրջել և ծանոթացել են միմյանց աշխատանքներին: Թիվ 118 ավագ դպրոցի աշակերտներ Աննա Թորոսյանը, Անի Գեղամյանը և Աննա Ղազարյանը, ստանալով Միջազգային գիտական և ճարտարագիտական փառատոնին մասնակցելու հնարավորություն, թեժ մրցակցության մեջ շատ ուրախ են, որ նաև իրենց նախագիծն է ներկայացվելու փառատոնին:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…