Ներկայացնում է թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը:
Թանգարանի մասնաճյուղերը
Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի մասնաճյուղերը՝ Երևանում՝ Սիլվա Կապուտիկյանի և Դերենիկ Դեմիրճյանի, Դսեղում՝ Հովհաննես Թումանյանի, Աշտարակում՝ Պերճ Պռոշյանի, Գորիսում՝ Ակսել Բակունցի տուն-թանգարանները, այս տարի նույնպես իրենց բոլոր միջոցառումներն անցկացնում են «Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի 100-ամյակ» խորագրի ներքո: Մարզային մասնաճյուղերը, ընդգրկված լինելով զբոսաշրջությամբ զբաղվող կազմակերպությունների երթուղիներում, ամռան ու աշնան ամիսներին այցելությունների մեծ ակտիվություն են արձանագրում:
Թանգարանի մշտական այցելուներից են աշակերտներն ու ուսանողները
Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի այցելուները բաժանվում են խմբերի. մի խմբում ներգրավված են այն այցելուները, ովքեր աշխատում են ձեռագրերի հետ, ուսումնասիրություններ և հետազոտություններ իրականացնում, մյուս խմբի այցելուները թանգարան են գալիս դիտելու մշտական և ժամանակավոր ցուցադրությունները. այս խմբում մեծապես ներգրավված են դպրոցականներն ու ուսանողները:
Համավարակով պայմանավորված՝ անցյալ տարի ծրագրերը տեղափոխվեցին առցանց հարթակ, և ի թիվս այլ ծրագրերի՝ թանգարանն իր մշտական այցելուների՝ դպրոցականների և ուսանողների համար իրականացնում էր բազմաթիվ կրթամշակութային ծրագրեր: Կատարելագործելով այդ դաշտը՝ թանգարանը «մրցակցում» էր անգամ թատրոնների և համերգասրահների գործընկերների հետ՝ ներկայացումներ բեմադրում, համերգներ կազմակերպում: Ըստ թանգարանի ֆեյսբուքյան էջի այցելությունների և դիտելիության թվերի՝ վստահորեն կարող եմ ասել, որ իրականացրած առցանց ծրագրերն ու միջոցառումները մեծ հետաքրքրություն են առաջացնում դպրոցականների շրջանում:
Առցանց հարթակում ունեցած մեր հաջողություններն ու ակտիվությունը փորձում ենք հիմա էլ պահել՝ զուգահեռ վերականգնելով թանգարան այցելությունների նախկին ծավալները, քանի որ թանգարանի կենսունակությունն ապահովելու համար կենդանի շփումները շատ կարևոր են: Նկատելի է, որ մշակութային կյանքը սկսում է աշխուժանալ, և մենք արդեն ունենք այցելուների կայուն հոսքեր, հիմնականում` դպրոցներից և բուհերից:
Կրթամշակութային ծրագրեր
Թանգարանի ցուցադրությունները կամայական սկզբունքով չեն կազմակերպվել. հայեցակարգը մշակելիս մենք ձեռքի տակ ունեցել ենք դպրոցների և բուհերի, հատկապես՝ բանասիրության ֆակուլտետների ծրագրերը: Հանրակրթական դպրոցների բոլոր դասարանների ծրագրերում ներառված հեղինակները ներկայացված են ցուցադրություններում: Թանգարան այցելությունը, աշակերտներին և ուսանողներին գեղագիտական հաճույք պատճառելուց զատ, նաև նրանց համար ուսումնաօժանդակ ձեռնարկի արժեք է: Օրինակ՝ էքսկուրսավարի հետ շրջելով թանգարանի գրականության, թատրոնի, կինոյի և երաժշտարվեստի պատմությունը ներկայացնող սրահներում՝ երեխաները ծանոթանում են դպրոցական ծրագրում ներառված հեղինակների թողած ժառանգությանը:
Թանգարանը բոլոր տարիքային խմբերի համար իրականացնում է տասնյակ կրթամշակութային ծրագրեր, որոնք անընդմեջ համալրվում են: Այդ ծրագրերին երեխաները մեծ հաճույքով են մասնակցում, անգամ միջոցառումից մեկ շաբաթ առաջ դահլիճի տեղերը լրացված են լինում: Իրականացվող բոլոր կրթամշակութային ծրագրերը միտված են նոր սերնդի գեղագիտական դաստիարակությանն ու գեղարվեստական ճաշակի զարգացմանը:
Հավելեմ նաև, որ տարվա ընթացքում մարզային դպրոցների կողմից դպրոցականների հետ հանդիպման բազմաթիվ հրավերներ ենք ստանում: Օրինակ՝ ապրիլի 12-ին կայցելենք Շիրակի մարզի Կառնուտի դպրոց, կհանդիպենք երեխաների հետ, զրույց-դասախոսությունների միջոցով երեխաներին կներկայացնենք հայ գրականության և արվեստի մեր երևելիներին: Դպրոցականների համար արդեն առանձնացրել ենք նաև թանգարանի տարբեր տարիների հրատարակություններ:
Թանգարանային ֆոնդերի համալրման ապահովում
Թանգարանի կարևորագույն գործառույթներից մեկը ֆոնդերի արխիվների մշտական համալրումն ապահովելն է: Մենք թանգարանը ներկայացնում ենք՝ որպես մաշտոցյան Մատենադարանի օրգանական շարունակություն՝ ժամանակային առումով: Եթե այնտեղ պահպանվում են մեր ձեռագիր մատյանները՝ մինչև 18-րդ դար, ապա 18-րդ դարից սկսվում է գրականության և արվեստի թանգարանը, որը չի ավարտվում: Մեր ամենօրյա աշխատանքների ուղղություններից է անընդմեջ աշխատանքը ստեղծագործող հայրենակիցների, դասականների ժառանգների հետ, որպեսզի հեղինակների մասունքները՝ նամակներ, պարտիտուրներ, լուսանկարներ, անձնական իրեր, հանգրվանեն Եղիշե Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանում:
Պետք է նշեմ, որ գրեթե ամեն շաբաթ ստանում ենք նվիրատվություններ․ դա կլինի ամբողջական արխիվ, մասնակի հավաքածուներ, երբեմն մի թերթիկ, լուսանկար կամ մի ձեռագիր։ Այդ ամենին մենք հասել ենք բացատրական ճիշտ աշխատանքների միջոցով: Եվ այսօր հպարտորեն կարող եմ ասել, որ ֆոնդերի համալրումը ավելի մեծ ծավալներ ունի, քան խորհրդային տարիներին էր:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ