2021 թվականին լրանում է Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակը: Թանգարանի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը ներկայացնում է հոբելյանական տարվա ծրագրերը:
Հայաստանի ազգային պատկերասրահը 100-ամյա պատմություն ունի
1921 թվականը հայկական մշակույթի վերարժևորման տարի էր, որը նշանավորվել է Հայաստանի կարևորագույն մշակութային օջախների ստեղծմամբ: Աստաֆյան (Աբովյան) փողոցում՝ Արական գիմնազիայի երկհարկանի տուֆակերտ շենքում, հիմնադրվել է ապագա Կերպարվեստի պետական թանգարանը, որը 1991 թվականից կոչվում է Հայաստանի ազգային պատկերասրահ։
Հարյուրամյա պատմության ընթացքում թանգարանն իր հաստատուն տեղն է գրավել հայ և համաշխարհային մշակութային օջախների շարքում՝ դառնալով Հայաստանի խոշորագույն և հայկական կերպարվեստի հավաքածուով ամենամեծ թանգարանն աշխարհում։ Տասնյակ տարիների ընթացքում նվիրյալների ջանքերով զարգացող թանգարանն այսօր արդեն ունի ավելի քան 40.000 թանգարանային առարկա ընդգրկող հավաքածու, որը ներառում է հայկական, ռուսական, եվրոպական արվեստի հրաշալի նմուշներ:
Հոբելյանական ծրագրեր և միջոցառումներ
Պատկերասրահի հիմնադրման հարյուրամյա հոբելյանի շրջանակում մեկնարկում են մշակութային մի շարք միջոցառումներ և ծրագրեր, որոնց մեծ մասն արդեն մշակման և իրագործման փուլում են։ Նախատեսվում է սկսել Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տարեգրքի լույսընծայումը, որի առաջին հատորը նվիրված կլինի թանգարանի, առանձին բաժինների պատմությանը: Ընթացքում են նաև թանգարանի 100-ամյակին նվիրված ծավալուն պատկերագրքի հրատարակչական աշխատանքները:
Ինչպես հարյուր տարի առաջ, այսօր նույնպես, ուսումնասիրելով համաշխարհային փորձն ու նվաճումները և հարմարեցնելով պատկերասրահի գործունեությունը ժամանակակից թանգարանի չափանիշների պահանջներին, թանգարանը շարունակում է դեռևս մեկ դար առաջ սկսած ազգանվեր գործն ու հոգևոր-մշակութային ժառանգության փոխանցումը հետագա սերունդներին:
Մշտական ցուցադրություն
Մշտական ցուցադրությունը յուրաքանչյուր թանգարանի այցեքարտն է և բնականաբար ներկայացնում է թանգարանի հավաքածուի լավագույն նմուշները: Տարիներ շարունակ պատկերասրահի մշտական ցուցադրությունում ընդգրկվել է տասնյակ հազարավոր հրաշալի ցուցանմուշներ ունեցող հարուստ հավաքածուի ընդամենը 5 տոկոսը: Այսօր ազգային պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակի ծրագրերի առաջնահերթություններից է նոր՝ ընդլայնված և արդիականացված ցուցադրության վերաբացումը, դասական և արդի արվեստի երկխոսության միջավայրի ձևավորումը:
Հայաստանի ազգային պատկերասրահը բացում է իր ֆոնդապահոցները
Մշտական ցուցադրության կազմում նախատեսվում է ընդգրկել թանգարանային առարկաներ ֆոնդապահոցներից, ձևավորել մոբիլ (շարժական) ցուցադրություն, որը հնարավորություն կտա առանց ընդհանուր բովանդակային կոնցեպտի խախտման պարբերաբար թարմացնելու ցուցադրության որոշ հատվածներ՝ ընդգրկելով պահոցային աշխատանքների առավել մեծ քանակ:
«Հայաստանի ազգային պատկերասրահը բացում է իր ֆոնդապահոցները» ծրագրի շրջանակում նախատեսվում է նոր վերանորոգված «Գրաֆիկայի» համապատասխան սրահի ձևավորումը, որտեղ պարբերաբար փոփոխվող յուրատիպ ցուցադրությունների միջոցով այցելուին կներկայացվի ՀԱՊ-ի ֆոնդերում պահվող յուրօրինակ և տպագրական գրաֆիկայի հարուստ հավաքածուն, որը թերևս մինչ օրս մեծամասամբ անծանոթ է հանրությանը:
Հայեցակարգային համալրումներ և հանրահռչակման ծրագրեր
Պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակի ծրագրերի շրջանակում մեկնարկում է նաև վերականգնված լավագույն ցուցանմուշի/ցուցանմուշների պարբերական ցուցադրությունը՝ վերականգնման բարդ պրոցեսի փուլային նկարագրությամբ: Առանցքային ձեռքբերումներից կլինեն նաև լուսանկարչության ֆոնդի ձևավորումը, ինչպես նաև ժամանակակից արվեստի հավաքածուի հայեցակարգային համալրումը, պաշտոնական կայքէջի արդիականացումը, պատկերասրահի պատմությունն ու գործունեությունը, թանգարանային նմուշներն ու դրանց վերականգնման ընթացքը լուսաբանող կարճ տեսանյութերի շարքի ստեղծումը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ