Մայիսի 3-ից մեկնարկել է սեփական նախաձեռնությամբ (կամավոր) ատեստավորման նպատակով ուսուցիչների դիմումների ընդունման գործընթացը: ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանն «Արմենպրես» լրատվական գործակալության մամուլի սրահում հրավիրված ասուլիսի ժամանակ անդրադարձել է կամավոր ատեստավորման գործընթացին և ժամկետներին, ինչպես նաև հանրությանը ևս մեկ անգամ իրազեկել կամավոր և պարտադիր ատեստավորման տարբերությունների մասին:
Սեփական նախաձեռնությամբ (կամավոր) ատեստավորում
Փոխնախարարը տեղեկացրել է, որ կամավոր ատեստավորման նպատակը մասնագիտական զարգացման բարձր մակարդակ ունեցող ուսուցիչներին խրախուսելն է և նրանց հավելյալ վարձատրելը: Այս տարի կամավոր ատեստավորման գործընթացը վերաբերելու է 7-12 դասարաններում «Հայոց լեզու», «Գրականություն», «Հայ գրականություն», «Հայոց պատմություն», «Հանրահաշիվ», «Երկրաչափություն», «Ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն» և «Աշխարհագրություն» առարկաներ դասավանդող ուսուցիչներին: Նա փաստել է, որ կամավոր ատեստավորումը ենթադրում է փուլային ներդրում, և կախված առաջին փուլի արդյունքներից՝ հետագայում կքննարկվեն դրա հնարավոր լրամշակումը և որոշ խմբերի ուսուցիչների համար այն պարտադիր դիտարկելու հնարավորությունը:
Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ կամավոր ատեստավորման մասնակցելու գործընթացը հնարավորինս պարզեցվել է. ավելորդ որևէ փաստաթուղթ չի պահանջվում՝ ԿԳՄՍ նախարարի անունով դիմում, դպրոցից տեղեկանք, որտեղ նշվում է ուսուցչի դասավանդած առարկան, աշխատանքային ստաժը, ուսումնական հաստատության անվանումը և գտնվելու վայրը, ինչպես նաև բարձրագույն կրթության դիպլոմի պատճենը: Բանախոսը մանրամասնել է, որ մինչև մայիսի 31-ը հավակնորդները կարող են իրենց փաստաթղթերը ներկայացնել ԿԳՄՍ նախարարություն ինչպես առձեռն, այնպես էլ էլեկտրոնային փոստով: Մինչև օգոստոսի 20-ը ԳԹԿ-ի միջոցով կհրապարակվի ուսուցիչների առարկայական գիտելիքների ստուգման ժամանակացույցը: Կախված դիմումների քանակից՝ որոշում կկայացվի Երևանում, գուցե նաև մարզերում գիտելիքների ստուգման կենտրոններ ունենալու վերաբերյալ, որպեսզի հենց տեղերում գործընթացը կազմակերպվի: Սեպտեմբերին կկազմակերպվի գիտելիքների ստուգման բուն գործընթացը, որի արդյունքներով 90 տոկոս և ավելի միավոր ստացած ուսուցիչները կստանան 50 տոկոս, իսկ 80-89 տոկոս միավոր հավաքածները՝ 30 տոկոս հավելավճար: 60-79 տոկոս արդյունք ապահոված ուսուցիչները կհամարվեն ատեստավորումն անցած` աշխատավարձի պահպանմամբ, այսինքն` նրանք հավելավճար չեն ստանա:
«Մինչև 59 տոկոս արդյունքի դեպքում ուսուցչի նախկին աշխատավարձը կպահպանվի, սակայն նրան կառաջարկվի պարտադիր վերաատեստավորում՝ մեկ տարի անց, որպեսզի հավաստիանանք՝ արդյոք այդ ընթացքում նա աշխատել է իր վերապատրաստման ուղղությամբ և նվազագույն մակարդակ ապահովել: Եթե դրանից հետո էլ արդյունքը բավարար չլինի, հնարավոր է որոշում կայացվի՝ այդ ուսուցչի հետագա պաշտոնավարման վերաբերյալ: Մեր նախնական գնահատականով՝ ակնկալում ենք 2000-ից ավելի դիմումներ, որոնցից 1500-ից ավելի ուսուցիչներ կկարողանան անցնել ատեստավորումը և մինչև տարեվերջ ստանալ հավելավճար: Ամեն օր ստանում ենք շուրջ 10 դիմում. կարծում եմ, որ վերջին օրերին ակտիվությունն ավելի կմեծանա»,- նշել է փոխնախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը պատասխանել է գործընթացի վերաբերյալ ուսուցիչներին հետաքրքրող մի շարք հարցերի, մասնավորապես, արդյոք լինելու է ձևանմուշ, որպեսզի ուսուցիչները պատկերացնեն իրենց ներկայացվող պահանջները: Ըստ փոխնախարարի՝ ընթացիկ շաբաթվա ընթացքում ԳԹԿ-ն կհրապարակի կոնկրետ առարկաների գծով գրականության ցանկերը. կլինեն նաև որոշակի ուղեցույցներ, որոնք պատկերացում կտան՝ ինչպիսի հարցեր և պատասխաններ է ենթադրում գիտելիքների ստուգման գործընթացը:
Ուսուցիչներին հետաքրքրող մյուս հարցն է, թե արդյոք փոխարինող ուսուցիչը կարող է մասնակցել կամավոր ատեստավորմանը. «Իհարկե, նա կարող է մասնակցել, ուղղակի պետք է հաշվի առնի այն հանգամանքը, որ ժամանակավոր է իրականացնում այդ գործընթացը և, բնականաբար, հավելավճար կստանա միայն փոխարինման ժամանակահատվածի համար: Հարցնում են նաև համատեղությամբ աշխատող ուսուցիչների դիմելու հնարավորության մասին: Եթե ուսուցիչը դասավանդում է նաև բուհում, ապա նա կկարողանա դիմել, քանի որ հանդիսանում է դպրոցի ուսուցիչ և, հետևաբար, ծրագրի շահառու է: Ինչ վերաբերում է մի քանի դպրոցում համատեղ աշխատանքին, ապա ուսուցիչը կկարողանա դիմել իր հիմնական աշխատատեղ հանդիսացող դպրոցից, իսկ եթե ուսուցիչը դասավանդում է մի քանի առարկա, ապա նա կմասնակցի ընդամենը մեկ առարկայի ատեստավորմանը՝ իր ընտրությամբ»:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև շեշտել է, որ «Հանրահաշիվ» և «Երկրաչափություն» առարկաները կներառվեն մեկ թեստում, իսկ «Հայոց լեզու», «Գրականություն» և «Հայ գրականություն» առարկաներ դասավանդող ուսուցիչները կթեստավորվեն միայն «Հայոց լեզու» առարկայից՝ հաշվի առնելով գնահատման օբյեկտիվությունը պահպանելու անհրաժեշտությունը, քանի որ գրականության պարագայում, ըստ փոխնախարարի, այն ենթադրում է ավելի բարդ ընթացակարգ, և գիտելիքի ստուգումը հայեցողական որոշումների տեղ է թողնում:
Կամավոր ատեստավորումը չի ենթադրում վերապատրաստում. ըստ փոխնախարարի՝ գիտելիքների ստուգման ժամանակացույցը կազմվել է այնպես, որ ուսուցիչը պատրաստվելու բավարար ժամանակ ունենա: Ժաննա Անդրեասյանը նաև շեշտել է, որ նախարարությունն ապահովելու է կամավոր ատեստավորմանը մասնակցած ուսուցիչների արձանագրած արդյունքների գաղտնիությունը. «Նախարարությունը չի հրապարակելու այդ արդյունքները. յուրաքանչյուր ուսուցչի որոշումն է՝ կիսե՞լ այդ տեղեկատվությունը, օրինակ, իր գործընկերների հետ, թե՞ ոչ: Բոլորս պետք է ուշադիր լինենք անձնական տվյալների պաշտպանության մասով, և մենք մեր կողմից պահպանելու ենք այդ մոտեցումը»:
Պարտադիր ատեստավորում
«Հանրակրթության մասին» օրենքով պահանջ է սահմանված առ այն, որ զբաղեցրած պաշտոնին ուսուցչի համապատասխանությունը որոշելու նպատակով 5 տարին մեկ անգամ յուրաքանչյուր ուսուցչի համար իրականացվում է հերթական պարտադիր ատեստավորում: Այն չի ենթադրում գիտելիքների ստուգում. ուսուցիչը դպրոցի միջոցով ներկայացնում է փաստաթղթեր, և տարածքային կամ հանրապետական հանձնաժողովները դրանց դիտարկման արդյունքում որոշում են կայացնում զբաղեցրած պաշտոնին ուսուցչի համապատասխանության վերաբերյալ:
«Այս գործընթացը վերջին երկու տարվա ընթացքում չի իրականացվել, քանի որ դրա համար պատասխանատու հիմնական մարմինը՝ Կրթության ազգային ինստիտուտը, լուծարվել էր: Ներկայում մենք վերսկսում ենք գործընթացը. կրթության կառավարման տեղեկատվական համակարգում, որն այս գործընթացի նորամուծություններից է, դպրոցները նշում են ատեստավորման ենթակա ուսուցիչների տվյալները, որի հիման վրա ձևավորվում է համապատասխան ցանկ: Պարտադիր ատեստավորման դեպքում պարտադիր է նաև վերապատրաստումը, որն իրականացվում է պետբյուջեի հատկացումներով: Ի տարբերություն նախորդ տարիների՝ այս անգամ մենք ապահովել ենք մրցակցային դաշտ. կընտրվեն երաշխավորված տարբեր կազմակերպություններ, և ուսուցիչն ընտրության հնարավորություն կստանա: Արդեն ստացել ենք մի քանի տասնյակ դիմումներ, որոնց թվում են և՛ դպրոցներ, և՛ ուսուցչական կազմակերպություններ, և՛ բուհեր»,-նշել է բանախոսը և հավելել, որ դիմողների թվում շատ են նաև մարզային կազմակերպությունները:
Փոխնախարարի խոսքով՝ պարտադիր ատեստավորման կարևոր փոփոխություններից է նաև այն, որ հետայսու ուսուցիչները հնարավորություն կստանան դասընթացների միջոցով ինքնուրույն կուտակել կրեդիտներ, որոնք նույնպես երաշխավորվելու են. «Եթե նույնիսկ ատեստավորումից առաջ մեկ տարվա ընթացքում ուսուցիչը երաշխավորված ցանկի որևէ դասընթաց է անցել, ապա նա կարող է դրա համար ստանալ համապատասխան կրեդիտներ: Հետևաբար, այն ուսուցիչները, որոնք ակտիվ են, նախաձեռնող և ինքնուրույն հավաքել են ատեստավորման համար անհրաժեշտ առնվազն 9 կրեդիտ, կարող են ավտոմատ ատեստավորվել»:
Ժաննա Անդրեասյանի հավաստմամբ՝ ներդրվելու են նաև մոնիթորինգի և գնահատման հստակ մեխանիզմներ՝ որոշելու, թե իրականացված վերապատրաստումներն ինչ արձագանք են ստացել, որի արդյունքներով էլ որոշում կկայացվի գործընթացում թողնել միայն բարեխիղճ և որակյալ կազմակերպություններին:
Ուսուցիչներին միտված քաղաքականության վերանայում
Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է, որ շուտով շրջանառության մեջ կդրվեն «Հանրակրթության մասին» օրենքի փոփոխությունները, որտեղ մեծ տեղ է հատկացվելու ուսուցիչներին միտված քաղաքականության վերանայմանը: Ըստ փոխնախարարի՝ փորձարկվող ծրագրերին զուգահեռ՝ այդ փոփոխությունները համակարգի զարգացման վերջնական պատկերը ստանալու հնարավորություն կընձեռեն:
«Համակարգի հիմնական խնդիրներից մեկն այն է, որ չնայած ունենք ուսուցիչների տարբեր խմբեր՝ սկսնակներ, փորձառու, բազմահամակազմ դասարաններում աշխատող և այլն, սակայն պետական քաղաքականության մակարդակում այդ խմբերին ուղղված քաղաքականությունը տարբերակված չի եղել: Չէ՞ որ այս ուսուցիչների խնդիրներն ու մասնագիտական զարգացման հարցերը և պետության կողմից նրանց փորձառության ճանաչման ու աջակցման ծրագրերը պետք է հաշվի առնեն իրավիճակների տարբերությունները: Օրինակ՝ պարտադիր ատեստավորումը վերաբերում է վերոնշյալ բոլոր խմբերի ուսուցիչներին, այնինչ հետագայում՝ օրենսդրական համապատասխան փոփոխություններից հետո, պետք է հստակ կողմնորոշվենք, թե որ խմբի համար է կիրառելի գիտելիքների ստուգումը, իսկ որ խմբի համար՝ մասնագիտական զարգացման բոլորովին այլ քաղաքականությունը»,-փաստել է նախարարի տեղակալը՝ այդ համատեքստում հավելելով, որ Բրիտանական խորհրդի և Շեֆիլդի համալսարանի հետ իրականացված աշխատանքների արդյունքում այս տարի ԿԳՄՍ նախարարությունը կունենա մասնագիտական զարգացման հայեցակարգ, որը, համադրելով արդեն իսկ կիրառված գործիքների հետ, կձևավորի ոլորտի զարգացման վերջնական պատկերը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ