ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Աշխատաժողովի օրակարգում ՄԿՈՒ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունն էր

Մայիսի 13, 2021

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը (ԱՀՈՒ) մեծ ներուժ ունի կրթություն-աշխատաշուկա անցումը հեշտացնելու տեսանկյունից: Փաստերը վկայում են, որ մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում ԱՀՈՒ համակարգ ունեցող երկրներն ունեն երիտասարդների գործազրկության ցածր մակարդակ: Այդ նպատակով ԿԳՄՍ նախարարությունը տարբեր շահագրգիռ կողմերի համագործակցությամբ և Եվրոպական կրթական հիմնադրամի (ԵԿՀ) աջակցությամբ մշակել է «Հայաստանում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության զարգացման հայեցակարգը և 2019-2025 թթ. գործողությունների ցանկը», որը հավանության է արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի նիստում:

ԱՀՈՒ քաղաքականության ռազմավարական զարգացումները, այդ համակարգի հետագա հնարավորությունները և մարտահրավերները, ինչպես նաև ԱՀՈՒ ծրագրերի ներդրման աշխատանքները քննարկելու նպատակով տեղի է ունեցել առցանց աշխատաժողով, որը նախագահել է Եվրոպական կրթական հիմնադրամի հայաստանյան պատասխանատու Քրիստինա Բուրզիոն:

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը շարունակական աջակցության համար շնորհակալություն է հայտնել ՄԿՈՒ ոլորտի մշտական և հուսալի գործընկերներին՝ Եվրոպական կրթական հիմնադրամին և ԵՄ հայաստանյան գրասենյակին:

«Ուրախ եմ, որ հնարավորություն ունենք քննարկել թե՛ մեր անցած ճանապարհը, թե՛ հետագա քայլերն ու անելիքները, իսկ անցած ճանապարհը փոքր չէ. վերջին տարիներին այն համատեղ աշխատանքը, որն իրականացվել է ԱՀՈՒ փորձարկման և ներդրման առումով, մեզ հնարավորություն է տալիս անցնել զարգացման հաջորդ փուլերին: Ունենք մի շարք ՄԿՈՒ հաստատություններ, որտեղ հաջողությամբ փորձարկվել են ԱՀՈՒ երկարաժամկետ և կարճաժամկետ ծրագրեր, և այն մեզ հիմք է տալիս՝ այդ փորձը տարածել այլ ուսումնարաններում և քոլեջներում»,- նշել է փոխնախարարը՝ այդ համատեքստում կարևորելով ԱՀՈՒ ներդրման փաստաթղթերը՝ «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառությունը Հայաստանում. ՄԿՈՒ համակարգում պրակտիկայի բարելավում» և «Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատում» հայեցակարգերը, որոնք մշակվել են ԵԿՀ-ի փորձագիտական աջակցությամբ և հավանության արժանացել ՄԿՈՒԶԱԽ-ի խորհրդում: Ըստ նախարարի տեղակալի՝ քննարկվում է այդ փաստաթղթերի հիման վրա գործողությունների պլան և ճանապարհային քարտեզ ունենալու հարցը:

«Սրան մեծապես նպաստում է նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխությունների փաթեթի մշակման աշխատանքը, որի արդյունքում օրենքի և ենթաօրենսդրական մակարդակում կսահմանվեն ԱՀՈՒ-ի համար նպաստավոր պայմաններ: Այս գործընթացում կարևոր է նաև մասնավոր սեկտորի հետ համագործակցությունը՝ նոր բիզնես գործընկերներ գտնելու համատեքստում»,- շեշտել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավաստիացնելով, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը պատրաստակամ է նույն տեմպով շարունակել համագործակցությունը՝ ի նպաստ ՄԿՈՒ ոլորտի որակական փոփոխությունների և շրջանավարտների գործնական հմտությունների զարգացման:

Հայաստանում Եվրոպական միության պատվիրակության ներկայացուցիչ Դավիթ Ավագյանի խոսքով՝ Եվրոպական միությունը բյուջետային աջակցության ծրագրերով շարունակական օգնություն է տրամադրել Հայաստանի ՄԿՈՒ ոլորտի զարգացմանը: Նա կարևորել է այդ ոլորտում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության համակարգի ներդրումը՝ կրթություն-աշխատաշուկա կապի ամրապնդման տեսանկյունից: ԵՄ ներկայացուցիչն անդրադարձել է նաև երիտասարդների որակավորումների բարձրացման խնդրին:

Եվրոպական կրթական հիմնադրամի Գիտելիքի կենտրոնի ղեկավար Խավիեր Մատեու դե Կորտադան իր հերթին կարևորել է այն փաստը, որ Հայաստանը ՄԿՈՒ հաստատություններում քայլ առ քայլ է ներդնում ԱՀՈՒ-ն, որը, ըստ ԵԿՀ-ի ներկայացուցչի, ճիշտ մոտեցում է: Նա նաև ողջունել է այդ գործընթացում մեծ թվով գործընկերների մասնակցությունը՝ հույս հայտնելով, որ ԱՀՈՒ-ն իր զարգացումը կապրի մեր երկրում:

ՀՀ ԿԳՄՍՆ նախնական /արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության վարչության պետ Արտակ Աղբալյանը ներկայացրել է ՄԿՈՒ և ԱՀՈՒ ոլորտների վերջին զարգացումները: Նրա խոսքով՝ աշխատանքային խումբը 2 տարի առաջ մշակել է ԱՀՈՒ հայեցակարգը և ճանապարհային քարտեզը: Այն առաջինը գյուղատնտեսական մասնագիտությունների գծով փորձարկվել է երեք ուսհաստատություններում, որին աջակցել է «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ն: «Վորլդ Վիժն» կազմակերպության հետ մշակվել են մոտ մեկ տասնյակ կարճաժամկետ ծրագրեր, իսկ չեխական «People in Need» կազմակերպության հետ Շիրակի մարզի 4 ուսհաստատություններում փորձարկվելու են ԱՀՈՒ ձևաչափով ֆորմալ և ոչ ֆորմալ ուսուցման ծրագրեր: Նա նաև տեղեկացրել է, որ համապատասխան օրենսդրական փոփոխություններից հետո հնարավոր կլինի ՄԿՈՒ ոլորտում ԱՀՈՒ-ն դարձնել ծրագրային հիմնական բաղկացուցիչ մաս, ինչպես նաև մշակել համապատասխան ֆինանսավորման մեխանիզմներ:

«Դանդաղ, բայց կայուն քայլերով ԱՀՈՒ-ն մտնում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտ, որն ամենակարևոր ձևաչափն է՝ մեր շրջանավարտներին որակյալ կրթություն տալու և աշխատաշուկայում իրենց տեղը գտնելու առումով»,- ասել է Արտակ Աղբալյանը:

Աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության հայկական մոդելի՝ ՆՄԿՈՒ հաստատության կողմից առևտրային գործունեության իրականացվելիության գնահատման և աշկերտության/դուալ կրթության խրախուսման միջոցների վերաբերյալ ուսումնասիրության արդյունքները ներկայացրել է ԵԿՀ ազգային փորձագետ Արայիկ Նավոյանը:

Աշխատաժողովի ընթացքում մյուս գործընկեր կազմակերպությունները ևս ներկայացրել են իրենց ծրագրերը՝ ԱՀՈՒ և դուալ կրթության պիլոտային ներդրման փորձառության և աշկերտության միջոցով կրթությունից աշխատանքի անցման շվեյցարական փորձի վերաբերյալ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Տեղեկատվություն «Պաշարների շտեմարան» կայքում տեղադրված ՏՀՏ գործիքների վերաբերյալ

    Թեմայի հեղինակ՝ arpi.kirishyan

    «Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…

  • Ուսուցիչը՝ կրթության հենասյուն

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…

  • Ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի մոտ:

    Թեմայի հեղինակ՝ zhanna@ktak.am

    Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…

  • Ջոն Դյուի՝ նախագծային մեթոդի հիմնադիր

    Թեմայի հեղինակ՝ LZH

    <<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…

  • 9-րդ դաս. Բնագիտություն առարկայի քննությունը ուս. նախագծի միջոցով անցկացնելու մասին

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…