ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը մայիսի 4-22-ն անցկացնում է «Հայ կոմպոզիտորական արվեստի» 12-րդ փառատոնը։
Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի տնօրեն Սարգիս Բալբաբյանը անդրադարձել է «Հայ կոմպոզիտորական արվեստի» 12-րդ փառատոնի և դասական երաժշտության տարածմանն ու հանրահռչակմանը։
«Մեծ թվով կոմպոզիտորների բազմաթիվ ստեղծագործություններ հնչում են մայիսի 4-ից մեկնարկած «Հայ կոմպոզիտորական արվեստի» 12-րդ փառատոնի ընթացքում։ Շուրջ 8 տարի առաջ հնչեցված Ջոն Տեր-Թադևոսյանի արդեն թվային նոտաներով ստեղծագործությունը հնչել է այս տարվա փառատոնի բացմանը։ Յուրաքանչյուր տարի փառատոնը նվիրվում է հայ անվանի կոմպոզիտորներից մեկին, բայց այս տարին հոբելյանաշատ է, քանի որ 2021 թվականին լրանում են Ալեքսանդր Սպենդիարյանի 150, Առնո Բաբաջանյանի, Ադամ Խուդոյանի, Էդվարդ Միրզոյանի 100-ամյակները, Ջոն Տեր-Թադևոսյանի 95 և մեր ժամանակակիցներ Միխայիլ Կոկժաևի 75, Երվանդ Երկանյանի 70-ամյակները»,- նշել է Սարգիս Բալբաբյանը և հավելել, որ փառատոնի նպատակն է ներկայացնել կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները, հնչեցնել դրանք՝ աուդիո, վիդիո տարբերակով, տեսագրել և հանրահռչակել ունկնդիրների լայն շրջանակներում՝ Հայաստանում և արտերկրում։
Տնօրենի խոսքով՝ կատարվում են նոտաների թվայնացում, պահպանում և հետագա տարածում մենակատարների, կատարողների և նվագախմբերի շրջանում։ Կարևոր տեղ է հատկացվում նաև ժամանակակից կոմպոզիտորների ստեղծագործությունների հնչեցմանը և տարածմանը։
«Նախորդ 12 տարիների ընթացքում թվայնացվել են հայ կոմպոզիտորների ավելի քան 100- ստեղծագործություններ: Չնայած հսկայական աշխատանքին, դեռ անելու շատ բան կա, քանի որ հայ կոմպոզիտորների ժառանգությունը մեծ է: Բազում ստեղծագործություններ, որոնք իսկապես մեծ արժեք են ներկայացնում, ունեն մեծ աշխատանքի կարիք․ այդ բոլոր նոտաները ձեռագրից պետք է հասցվեն թվային մակարդակի»,- շեշտել է Սարգիս Բալբաբյանը և տեղեկացրել, որ բոլոր այն ստեղծագործությունները, որոնք հնչում են փառատոնի ընթացքում, կամերային և սիմֆոնիկ համերգներ են:
«Այդ ստեղծագործությունների ձայնագրությունները պահպանվում են նվագախմբի արխիվում և բերվում են ավարտական տեսքի։ Հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունների հանրահռչակման նպատակով ձայնագրությունները տեղադրվում են տարբեր մեդիա հարթակներում։ Այդպիսով ստեղծվում է մեծ թվային գրադարան, որն անընդհատ թարմացվում է։ Նվագախումբը ստեղծում է «digital armsimfoni» հավելվածը, որն արդեն ավարտական փուլում է, այնտեղ գրանցվելուց հետո մարդիկ կարող են լսել ամբողջ արխիվում առկա ստեղծագործությունները»,- կարևորել է ՀՊՍՆ-ի տնօրենը և ուրախությամբ տեղեկացրել, որ արտերկրից փառատոնին մասնակցելու են նաև դիրիժոր Վահան Պապյանը և ջութակահար Հայկ Կազազյանը։ Նրանք մշտապես անդրադառնում են ինչպես 20-րդ դարի հայ դասական կոմպոզիտորների, այլև ժամանակակիցների ստեղծագործություններին։
Խոսելով դասական երաժշտության տարածման մասին՝ Սարգիս Բալբաբյանն արձանագրել է, որ այն Հայաստանում ամենուր է. «Մենք ունենք շատ նվագախմբեր, երաժշտական կոլեկտիվներ, որոնք բոլոր համերգասրահներում դասական երաժշտության համերգներ են տալիս, ինչը կարևոր է մեր հանրությանը դեպի դասական երաժշտություն ուղղորդելու գործում։ Դրան են նպաստում այն բոլոր կրթական ծրագրերը, որոնք իրականացնում է Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախումբը: Հանրամատչելի երաժշտության միջոցով մարդկանց բերելով դասական երաժշտության համերգներին՝ տարեցտարի աճում և երիտասարդանում է լսարանը»։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ