Այս տարի Թանգարանների միջազգային օր և «Թանգարանների գիշեր» ակցիան, որն անցկացվում է «Թանգարանների ապագան. վերականգնել և վերաիմաստավորել» խորագրի ներքո, նշվում է նույն օրը՝ մայիսի 18-ին:
Օրվա խորհրդի համաձայն՝ 100-ամյա պատմություն ունեցող Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանում տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս՝ նվիրված Թանգարանների միջազգային օր և «Թանգարանների գիշեր» ակցիային: Մամուլի ասուլիսին մասնակցում էին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը, Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը:
Շնորհավորելով ոլորտի ներկայացուցիչներին մասնագիտական տոնի առթիվ՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը նշել է, որ թանգարանների ոլորտը ամենանվիրյալ մարդկանց ոլորտն է:
«Խոնարհումի և հարգանքի են արժանի մեր մասնագետների կատարած աշխատանքը, երբ մենք համադրում ենք այն ռեսուրսները, որոնք տրամադրված են թանգարանային հաստատություններին, և տեսնում ենք թանգարանային կառույցների գործունեությունը, վերջին շրջանում գրանցած հաջողություններն ու ակտիվությունը, միջազգային տարբեր կազմակերպությունների հետ համագործակցությունը»,- նշել է նախարարի տեղակալը և հավելել, որ վերջին երկու տարիներին հսկայական փորձության և փորձառության ժամանակահատված էր ինչպես ժամանակակից արվեստի, այնպես էլ թանգարանային հաստատությունների համար: Համավարակով պայմանավորված սահմանափակումներն ունեցել են ոչ միայն բացասական, այլև դրական միտումներ. քաղաքացիների, արվեստասեր հանրության կապը ոլորտի ներկայացուցիչներն ապահովել են թանգարանների պաշտոնական կայքերի, սոցիալական հարթակների միջոցով՝ աննախադեպ նյութերի հրապարակումների և դիտումների քանակով:
Արա Խզմալյանը խոսել է նաև տարվա հոբելյանների մասին՝ նշելով, որ պատահական չէ՝ այսօր ասուլիսին ներկա են Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը, քանզի 2021 թվականին լրանում է այդ կարևորագույն կառույցների 100-ամյակները:
«Այս երկու թանգարանները, իսկապես, մեր մշակութային անձնագրերն են: Գրականության և արվեստի թանգարանը մեր նոր Մատենադարանն է, որովհետև անգնահատելի և աներևակայելի են այն արժեքները, որոնք պահպանվում են թանգարանի պահոցներում: Ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ Հայաստանի ազգային պատկերասրահի 100-ամյակի շրջանակում այս տարի կիրականացվի միջազգային համաժողով՝ «Հիշողության կերպարանքները» խորագրով, որին կմասնակցեն նաև կտավի վերականգնման մասնագետներ: Այս տարի նշում ենք նաև Ա. Սպենդիարյանի 150-ամյակը, որն ընդգրկվել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի հոբելյանական տարեթվերի ցանկում»,- ասել է նախարարի տեղակալը և կարևորել թանգարանների կրթական միջավայրի ստեղծումն ու իրականացվող ծրագրերը:
Արա Խզմալյանն անդրադարձել է նաև ոլորտի խնդիրներին և ցավով տեղեկացրել, որ ցուցադրական տարածքների բացակայության պատճառով մեր արժեքներն առավել լայն ծավալներով ներկայացնելու խնդիր ունենք: Նախարարի տեղակալի հավաստմամբ՝ առաջիկայում որոշ շեշտադրումներ կարվեն նաև ֆինանսական վերաբաշխումների տրամաբանության համատեքստում՝ առաջնահերթ դարձնելով մշակութային արժեքների պահպանումն ու հանրայնացումը:
Նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը, շնորհավորելով թանգարանների ոլորտի մասնագետներին և թանգարանասեր հանրությանը, նշել է, որ Թանգարանների միջազգային օրն առիթ է նաև անդրադառնալու այն ազգանվեր գործունեությանը, որն իրականացնում են ոլորտի ներկայացուցիչները:
«Հայաստանը շուրջ երկու տասնամյակ է՝ նշում է թանգարանային ոլորտի մասնագիտական այս գեղեցիկ տոնը: Այս տարի ՀՀ և Արցախի Հանրապետության 113 մշակութային կազմակերպություններ իրենց հարկի ներքո անվճար հիմունքներով կընդունեն այցելուներին` իրենց բազմաբովանդակ միջոցառումներով անմոռանալի դարձնելով յուրաքանչյուր այցելուի օրը: Հաշվի առնելով համավարակով պայմանավորված սահմանափակումները՝ ծրագրերը կիրականացվեն նաև առցանց»,- տեղեկացրել է նախարարության ներկայացուցիչը:
«Իհարկե թանգարանների առաքելության շրջանակները բավականին ընդլայնվել և հպարտություն ներշնչող մեր բազմադարյա ժառանգությունը հանրությանը ներկայացնելու եղանակները կատարելագործվել են: Համեմատելով համավարակից առաջ ունեցած ժամանակաշրջանի հետ՝ այցելուների հոսքերի կորուստ չենք ունեցել, ինչը նշանակում է՝ մեր հանրությունը սիրում է իր մշակութային ժառանգությունը, և հետաքրքրասիրությունն ու վստահությունը չեն պակասել նրանց շրջանում»,- նշել է Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը՝ շնորհավորելով թանգարանային ոլորտի ներկայացուցիչներին և մաղթելով երկար տարիների բեղմնավոր և ստեղծագործական գործունեություն:
Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը ևս շնորհավորել է թանգարանային ոլորտի ներկայացուցիչներին և այցելուներին՝ ասելով, որ իրենց թանգարանը միացել է այս տարվա՝ «Թանգարանների ապագան. վերականգնել և վերաիմաստավորել» խորագրին՝ ցուցադրությամբ շեշտադրելով վերականգնման բաղադրիչը:
«Մեզ համար շատ կարևոր է մշակութային արժեքների, ժառանգության վերականգնման, պահպանման, վերաիմաստավորման միտումը, և մենք պետք է միավորվենք հենց այս ուղղությամբ: Այս տարի Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակի շրջանակում որոշել ենք առավելագույնս բացվել այցելուների համար՝ բացելով բոլոր ֆոնդապահոցները և բաժինները, պարբերաբար այցելուներին ներկայացնելով մեր լավագույն վերականգնված աշխատանքները: Այս համատեքստում այսօր մեկնարկել է մի նախագիծ՝ «Վերականգնված ցուցանմուշի պատմություն» խորագրի ներքո, որը ներկայացնում է վերականգնված ցուցանմուշի ցուցադրություն և պատմություն: Առաջին ցուցադրությունը վերաբերում է 20-րդ դարի խոշորագույն վարպետներին՝ Գևորգ Բաշինջաղյան, Մարտիրոս Սարյան, Հակոբ Կոջոյան»,- տեղեկացրել է պատկերասրահի տնօրենը և բոլորին հրավիրել վայելելու այդ բացառիկ ցուցադրությունը:
Մասնագիտական տոնի կապակցությամբ թանգարանային ոլորտում ունեցած նշանակալի ավանդի ու մշակույթի բնագավառում երկարամյա գործունեության համար ոլորտի մի շարք աշխատակիցներ պարգևատրվել են Հայաստանի Հանրապետության կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ոսկե մեդալով, պատվոգրով և շնորհակալագրով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ