Այս տարի Թանգարանների միջազգային օր և «Թանգարանների գիշեր» ակցիան, որն անցկացվում է «Թանգարանների ապագան. վերականգնել և վերաիմաստավորել» խորագրի ներքո, նշվում է նույն օրը՝ մայիսի 18-ին:
Օրվա խորհրդի համաձայն՝ 100-ամյա պատմություն ունեցող Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանում տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս՝ նվիրված Թանգարանների միջազգային օր և «Թանգարանների գիշեր» ակցիային: Մամուլի ասուլիսին մասնակցում էին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը, Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը:
Շնորհավորելով ոլորտի ներկայացուցիչներին մասնագիտական տոնի առթիվ՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը նշել է, որ թանգարանների ոլորտը ամենանվիրյալ մարդկանց ոլորտն է:
«Խոնարհումի և հարգանքի են արժանի մեր մասնագետների կատարած աշխատանքը, երբ մենք համադրում ենք այն ռեսուրսները, որոնք տրամադրված են թանգարանային հաստատություններին, և տեսնում ենք թանգարանային կառույցների գործունեությունը, վերջին շրջանում գրանցած հաջողություններն ու ակտիվությունը, միջազգային տարբեր կազմակերպությունների հետ համագործակցությունը»,- նշել է նախարարի տեղակալը և հավելել, որ վերջին երկու տարիներին հսկայական փորձության և փորձառության ժամանակահատված էր ինչպես ժամանակակից արվեստի, այնպես էլ թանգարանային հաստատությունների համար: Համավարակով պայմանավորված սահմանափակումներն ունեցել են ոչ միայն բացասական, այլև դրական միտումներ. քաղաքացիների, արվեստասեր հանրության կապը ոլորտի ներկայացուցիչներն ապահովել են թանգարանների պաշտոնական կայքերի, սոցիալական հարթակների միջոցով՝ աննախադեպ նյութերի հրապարակումների և դիտումների քանակով:
Արա Խզմալյանը խոսել է նաև տարվա հոբելյանների մասին՝ նշելով, որ պատահական չէ՝ այսօր ասուլիսին ներկա են Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը, քանզի 2021 թվականին լրանում է այդ կարևորագույն կառույցների 100-ամյակները:
«Այս երկու թանգարանները, իսկապես, մեր մշակութային անձնագրերն են: Գրականության և արվեստի թանգարանը մեր նոր Մատենադարանն է, որովհետև անգնահատելի և աներևակայելի են այն արժեքները, որոնք պահպանվում են թանգարանի պահոցներում: Ուրախությամբ պետք է նշեմ, որ Հայաստանի ազգային պատկերասրահի 100-ամյակի շրջանակում այս տարի կիրականացվի միջազգային համաժողով՝ «Հիշողության կերպարանքները» խորագրով, որին կմասնակցեն նաև կտավի վերականգնման մասնագետներ: Այս տարի նշում ենք նաև Ա. Սպենդիարյանի 150-ամյակը, որն ընդգրկվել է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի հոբելյանական տարեթվերի ցանկում»,- ասել է նախարարի տեղակալը և կարևորել թանգարանների կրթական միջավայրի ստեղծումն ու իրականացվող ծրագրերը:
Արա Խզմալյանն անդրադարձել է նաև ոլորտի խնդիրներին և ցավով տեղեկացրել, որ ցուցադրական տարածքների բացակայության պատճառով մեր արժեքներն առավել լայն ծավալներով ներկայացնելու խնդիր ունենք: Նախարարի տեղակալի հավաստմամբ՝ առաջիկայում որոշ շեշտադրումներ կարվեն նաև ֆինանսական վերաբաշխումների տրամաբանության համատեքստում՝ առաջնահերթ դարձնելով մշակութային արժեքների պահպանումն ու հանրայնացումը:
Նախարարության մշակութային ժառանգության և ժողովրդական արհեստների վարչության պետ Աստղիկ Մարաբյանը, շնորհավորելով թանգարանների ոլորտի մասնագետներին և թանգարանասեր հանրությանը, նշել է, որ Թանգարանների միջազգային օրն առիթ է նաև անդրադառնալու այն ազգանվեր գործունեությանը, որն իրականացնում են ոլորտի ներկայացուցիչները:
«Հայաստանը շուրջ երկու տասնամյակ է՝ նշում է թանգարանային ոլորտի մասնագիտական այս գեղեցիկ տոնը: Այս տարի ՀՀ և Արցախի Հանրապետության 113 մշակութային կազմակերպություններ իրենց հարկի ներքո անվճար հիմունքներով կընդունեն այցելուներին` իրենց բազմաբովանդակ միջոցառումներով անմոռանալի դարձնելով յուրաքանչյուր այցելուի օրը: Հաշվի առնելով համավարակով պայմանավորված սահմանափակումները՝ ծրագրերը կիրականացվեն նաև առցանց»,- տեղեկացրել է նախարարության ներկայացուցիչը:
«Իհարկե թանգարանների առաքելության շրջանակները բավականին ընդլայնվել և հպարտություն ներշնչող մեր բազմադարյա ժառանգությունը հանրությանը ներկայացնելու եղանակները կատարելագործվել են: Համեմատելով համավարակից առաջ ունեցած ժամանակաշրջանի հետ՝ այցելուների հոսքերի կորուստ չենք ունեցել, ինչը նշանակում է՝ մեր հանրությունը սիրում է իր մշակութային ժառանգությունը, և հետաքրքրասիրությունն ու վստահությունը չեն պակասել նրանց շրջանում»,- նշել է Ե. Չարենցի անվան գրականության և արվեստի թանգարանի տնօրեն Կարո Վարդանյանը՝ շնորհավորելով թանգարանային ոլորտի ներկայացուցիչներին և մաղթելով երկար տարիների բեղմնավոր և ստեղծագործական գործունեություն:
Հայաստանի ազգային պատկերասրահի տնօրեն Մարինա Հակոբյանը ևս շնորհավորել է թանգարանային ոլորտի ներկայացուցիչներին և այցելուներին՝ ասելով, որ իրենց թանգարանը միացել է այս տարվա՝ «Թանգարանների ապագան. վերականգնել և վերաիմաստավորել» խորագրին՝ ցուցադրությամբ շեշտադրելով վերականգնման բաղադրիչը:
«Մեզ համար շատ կարևոր է մշակութային արժեքների, ժառանգության վերականգնման, պահպանման, վերաիմաստավորման միտումը, և մենք պետք է միավորվենք հենց այս ուղղությամբ: Այս տարի Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հիմնադրման 100-ամյակի շրջանակում որոշել ենք առավելագույնս բացվել այցելուների համար՝ բացելով բոլոր ֆոնդապահոցները և բաժինները, պարբերաբար այցելուներին ներկայացնելով մեր լավագույն վերականգնված աշխատանքները: Այս համատեքստում այսօր մեկնարկել է մի նախագիծ՝ «Վերականգնված ցուցանմուշի պատմություն» խորագրի ներքո, որը ներկայացնում է վերականգնված ցուցանմուշի ցուցադրություն և պատմություն: Առաջին ցուցադրությունը վերաբերում է 20-րդ դարի խոշորագույն վարպետներին՝ Գևորգ Բաշինջաղյան, Մարտիրոս Սարյան, Հակոբ Կոջոյան»,- տեղեկացրել է պատկերասրահի տնօրենը և բոլորին հրավիրել վայելելու այդ բացառիկ ցուցադրությունը:
Մասնագիտական տոնի կապակցությամբ թանգարանային ոլորտում ունեցած նշանակալի ավանդի ու մշակույթի բնագավառում երկարամյա գործունեության համար ոլորտի մի շարք աշխատակիցներ պարգևատրվել են Հայաստանի Հանրապետության կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ոսկե մեդալով, պատվոգրով և շնորհակալագրով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ