ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության, Միջազգային հանրապետական ինստիտուտի և «Վինկ» խորհրդատվական ընկերության միջև համագործակցության շրջանակում իրականացվել է ՀՀ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ ապագային միտված և ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի ուսումնասիրություն: Հետազոտության արդյունքներն այսօր ներկայացվել են ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանին ու նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչության աշխատակիցներին:
Միջազգային հանրապետական ինստիտուտի հայաստանյան մասնաճյուղի տնօրեն Ջեյմս Դե Ուիթն իր գոհունակությունն է արտահայտել ԿԳՄՍ նախարարության հետ համագործակցության վերաբերյալ՝ հույս հայտնելով, որ այն կկրի շարունակական բնույթ:
«Հուսով ենք, որ համատեղ կաշխատենք և միմյանց կաջակցենք նաև մյուս ոլորտներում: Բուհերում ապագայի և ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի ուսումնասիրությունը նպատակ ունի երկարաժամկետ կտրվածքով օգնել Հայաստանի բարձրագույն կրթության ոլորտի և տնտեսության կապի ամրապնդմանը»,- նշել է նա՝ փաստելով, որ այդ մոտեցումը կնպաստի նաև նախարարության քաղաքականության մշակմանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանը շնորհակալություն է հայտնել Միջազգային հանրապետական ինստիտուտին և «Վինկ» խորհրդատվական ընկերությանը ուսումնասիրություն իրականացնելու համար՝ ընդգծելով, որ ռազմավարական կարևորություն ունեցող մասնագիտությունների վերհանումը և ապագայի մասնագիտությունների կանխատեսումը պետության համար էական նշանակություն ունեցող հարցեր են առաջիկա տասնամյակների համար:
«Սա շատ կարևոր ուսումնասիրություն է աշխատաշուկայում մասնագիտությունների կարիքի/պահանջարկի տեսանկյունից, բայց մյուս կողմից մենք խնդիր ունենք հասկանալու, թե ինչպես աշխատաշուկան համալրել բարձր որակավորում ունեցող մասնագետներով: Վերլուծությանը զուգահեռ՝ ցանկալի կլիներ ունենալ նաև լուծումների փաթեթ, և այդ առումով մեզ անհրաժեշտ է ճանապարհային հստակ քարտեզ»,- ասել է փոխնախարարը և ընդգծել, որ ուսումնասիրության մեջ առկա են ՀՀ և մի շարք զարգացած երկրների կրթական համակարգերի համեմատություններ՝ առաջարկելով նմանօրինակ վերլուծություն անել նաև Հայաստանի կրթական համակարգի և տնտեսության հետ համադրելի այլ երկրների հետ:
Ուսումնասիրության արդյունքները ներկայացրել է «Վինկ» խորհրդատվական ընկերության հիմնադիր և կրթության փորձագետ Նաիրա Մարգարյանը՝ շեշտելով, որ հետազոտության նպատակն է ԿԳՄՍ նախարարության ռազմավարական պլանավորման թիմին օգնել՝ բացահայտելու բուհերում ռազմավարական կարևորություն ունեցող և ապագային միտված մասնագիտություններ ավելացնելու կարիքը/պահանջարկը և առաջ քաշելու մասնագիտությունների այն ցանկը, որը կնպաստի երկրի հետագա զարգացմանը։ Նրա խոսքով՝ ուսումնասիրության մեջ ներկայացվել են Հայաստանում բարձրագույն կրթության և աշխատաշուկայի առկա իրավիճակը, միջազգային փորձի ուսումնասիրությունը՝ մի շարք երկրների օրինակներով, ՀՀ ռազմավարական փաստաթղթերի ուսումնասիրության արդյունքները, ինչպես նաև ՀՀ կառավարության՝ տնտեսության համար պատասխանատու գերատեսչությունների հետ անցկացված քննարկման արդյունքները։
Ուսումնասիրության շրջանակում իրականացվել են նաև հանդիպումներ և քննարկումներ ՀՀ-ում գերակա հանդիսացող մի շարք այլ ոլորտների ներկայացուցիչների հետ։ Ըստ Նաիրա Մարգարյանի՝ քննարկումների ընթացքում յուրաքանչյուր ոլորտ ներկայացրել են առնվազն 15 կազմակերպություններ, որոնք ընտրվել են՝ ըստ չափի և անձնակազմի հագեցվածության։ Կազմակերպություններին ուղղված հարցադրումների արդյունքում դուրս են բերվել յուրաքանչյուր ոլորտի համար առանցքային նշանակություն ունեցող և ներկայում դժվարությամբ համալրվող մասնագիտությունները։ Կազմակերպությունները նշել են այն երեք մասնագետներին, առանց որոնց կազմակերպության գործունեությունը հնարավոր չէ իրականացնել։ Քննարկումների արդյունքում առանձնացվել են յուրաքանչյուր ոլորտին անհրաժեշտ մասնագետների կրթությանն առնչվող խնդիրները և ներկայացվել դրանց հաղթահարմանն ուղղված մի շարք առաջարկներ։
Նախատեսվում է, որ վերոնշյալ ուսումնասիրության հիման վրա ԿԳՄՍ նախարարությունը կվերլուծի առաջարկի և պահանջարկի կորերը, ըստ մասնագիտությունների կձևավորի տվյալ տարվա և հաջորդ 5 տարիների (մոտավոր)՝ պետության կողմից ուսանողական նպաստների ձևով ուսման վարձի լրիվ փոխհատուցմամբ (անվճար) և վճարովի կրթական ծրագրերով տեղերը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ