Ավետիք Իսահակյանի տուն-թանգարանը Երևանի աչքի ընկնող մշակութային օջախներից է, որտեղ մշտական ցուցադրության և ցուցահանդեսների, տարաբնույթ միջոցառումների, դասախոսությունների, կրթական և ինտերակտիվ ծրագրերի միջոցով այցելուները հաղորդակցվում են Իսահակյանի գրական ժառանգությանը:
Թանգարանը վերջին տարիներին առավել ակտիվորեն իրականացնում է կրթական ծրագրեր, որոնցում ընդգրկված են ՀՀ հանրակրթական դպրոցների բոլոր տարիքային խմբերի երեխաները:
«Վերջին տարիներին Ավետիք Իսահակյանի տուն-թանգարանը լայն թափով իրականացնում է կրթական ծրագրեր, որոնց շնորհիվ թանգարանի այցելուների թիվը կտրուկ աճել է: Ուսումնասիրելով հանրակրթական դպրոցների ուսումնական ծրագրերը, որոշեցինք ստեղծել այնպիսի կրթական ծրագրեր, որոնք լավագույնս կնպաստեն դպրոցական ծրագրերում Իսահակյանի ստեղծագործությունների յուրացմանը, ինչպես նաև կծանոթացնեն գրողի մյուս ստեղծագործություններին, կյանքին և գործունեությանը: Հաշվի ենք առել նաև ծրագրերում տարիքային խմբերի ներգրավվածության կարևորությունը, որպեսզի կրթական ծրագրերում ընդգրկված լինեն բոլոր երեխաները»,- նշել է Ավ. Իսահակյանի տուն-թանգարանի տնօրեն Անժելա Խորենյանը և հավելել, որ ծրագրերը կազմվել են Իսահակյանի հեքիաթների, առակների, պատմվածքների, մտորումների, հուշագրությունների, ասույթների հիման վրա:
Տնօրենի խոսքով՝ մշակման փուլում կարևորվել է ծրագրերի ուսուցողական, արդիական, ինտերակտիվ լինելու հանգամանքը, և որպես օրինակ է բերում մեր հայրենիքի կենսունակության աղբյուր հանդիսացող Սևանա լճի խնդիրը, որի վերաբերյալ Իսահակյանը բավականին հետաքրքիր մտքեր է արտահայտել: Այդ մտորումների հիման վրա ևս մշակվել է կրթական ծրագիր, որին մեծ սիրով մասնակցում են 6-7 դասարանների աշակերտները:
«Երեխաները բոլոր ծրագրերին մեծ սիրով են մասնակցում, քանի որ դրանք չափազանց հետաքրքիր և գեղեցիկ են՝ ինտերակտիվ մեթոդի վրա կառուցված: Օրինակ՝ «Վարպետը, ես և մայրաքաղաք Անին» ծրագիրը ստեղծվել է Իսահակյանի հուշերի հիման վրա, որի շրջանակում երեխաները փայտե մանրակների միջոցով Իսահակյանի տողերով կառուցում են Անիի պարիսպները, իսկ «Արևի մոտ» կրթական ծրագիրն ավելի դաստիարակչական բնույթի է․ սովորեցնում է հոգատար և կարեկից լինել դիմացինի նկատմամբ»,- ներկայացնելով ծրագրերը՝ ասում է թանգարանի տնօրենը և ընդգծում, որ դրանք հավանության են արժանանում նաև ուսուցիչների կողմից, ինչի մասին հաճախ են բարձրաձայնում:
Խոսելով առաջիկա կրթական ծրագրերի մասին՝ Անժելա Խորենյանը նշել է, որ չնայած կրթական ծրագրերի բազմազանությանը՝ թանգարանը նաև նոր ծրագրերի կարիք ունի․ «Գործող ծրագրերին զուգահեռ՝ նախատեսում ենք նաև նորերը: Հիմա քննարկման փուլում են գտնվում երկուսը, որոնց իրականացման համար որպես հարթակ նախատեսում ենք օգտագործել թանգարանի նկուղը: Կարծում եմ, որ համապատասխան ձևավորմամբ այդ միջավայրում հետաքրքիր կլինի ստեղծել «Ստվերների թատրոն» և թատերական խմբակ, որտեղ երեխաներն Իսահակյանի հեքիաթների և առակների հիման վրա բեմադրված ներկայացումներում հանդես գալու հնարավորություն կունենան»:
Տնօրենի տեղեկացմամբ՝ թանգարանում տարիներ շարունակ գործում է նաև «Ամառային դպրոց» ծրագիրը, որի շրջանակում երեխաներն իսահակյանական աշխարհում ստանում են գիտելիքներ և հմտություններ ինտերակտիվ խաղերի, ձեռքի աշխատանքների, թեմատիկ խաղ-էքսկուրսիաների միջոցով:
«Մշակված բազմազան ծրագրերով և ժամանակացույցով՝ ժամը 12:00-16:00-ը, ապահովում ենք երեխաների ժամանցը: Թանգարանում ամառային դպրոցի առկայությունը ծնողների կողմից հավանության է արժանանում, որովհետև այստեղ երեխաները ոչ միայն խաղում և զբաղվում են, այլև հաղորդակից են դառնում թանգարանային միջավայրին, փոքր տարիքից սովորում են թանգարանում գործող կանոններին, համապատասխան պահվածքին, ծանոթանում նմուշներին, հասկանում դրանց արժեքն ու կարևորությունը»,- ասել է Անժելա Խորենյանը և երեխաներին հրավիրել մասնակցելու թանգարանում գործող կրթական ծրագրերին:
«Ավ. Իսահակյան. «Եղնիկը» կրթական ծրագրի ընթացքում երեխաներն ընթերցում և քննարկում են գրողի «Եղնիկը» պատմվածքը, հարցերի միջոցով վերապատմում բովանդակությունը: Այնուհետև ծրագրի մասնակիցներն ապլիկացիայի միջոցով ստեղծում են անտառի գեղեցիկ պատկեր, որտեղ երազում էր ապրել եղնիկը, իսկ հեքիաթային ծառի տերևների վրա գրում և փակցնում են բնությունը, շրջակա միջավայրը մաքուր պահելու և պահպանելու իրենց ցանկություններն ու մաղթանքները: Ծրագիրը երեխաներին սովորեցնում է սիրել բնությունը, բնության հետ ապրել հաշտ և ներդաշնակ: Նախատեսված է 2-6-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Ես բնության մի մասնիկն եմ» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաները ծանոթանում են մայր բնությանը սպառնացող վտանգներին, փորձում են բացահայտել այդ խնդիրների առաջացման պատճառները, «խոսել» բնության հետ: Ինտերակտիվ խաղի միջոցով երեխաները՝ որպես բնության բարեկամ ու պաշտպան, փորձում են ձևակերպել այդ խնդիրների լուծմանն ուղղված իրենց քայլերը՝ հասկանալով մարդու դերը բնության պահպանության գործում: Նախատեսված է 3-10-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Իմ հեքիաթի գույները» կրթական ծրագրի ընթացքում հեքիաթի արտասովոր միջավայրում երեխաները ծանոթանում են ժողովրդական իմաստության այս տեսակին, տարբեր ժողովուրդների հեքիաթների առանձնահատկություններին, հեքիաթագիրներին և գույների ներկապնակի միջոցով փորձում են կերտել իրենց հեքիաթը: Նախատեսված է 8-12 տարեկան աշակերտների համար:
«Մանկության թևերով» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաները մտովի տեղափոխվում են Ավ. Իսահակյանի մանկության հեքիաթային աշխարհ և օրգանիկ նյութերով վերակերտում են Ղազարապատի մանրակերտը: Նախատեսված է 1-6-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Արևի մոտ» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաները մասնագետի օգնությամբ ընթերցում և քննարկում են Իսահակյանի «Արևի մոտ» հեքիաթը և գունավոր թղթերով ստեղծում հեքիաթի հերոսի համար ցանկալի միջավայր: Նախատեսված է 1-4-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Աշխարհում ամենալավն իմ տունն է» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաները մասնագետի օգնությամբ կարդում են Իսահակյանի «Երջանիկ խրճիթը» ստեղծագործությունը և թեմատիկ դեկորների միջոցով ինքնուրույն բեմադրում այն: Նախատեսված է 1-6-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Սևանը Հայաստանի աչքն է» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաները ծանոթանում են Սևանի նկատմամբ բանաստեղծի մեծ սիրուն և պաշտամունքին, ինչպես նաև տեղեկանում են Սևանին սպառնացող վտանգների մասին: Այնուհետև թանգարանի աշխատակցի օգնությամբ պատրաստում են Սևանի մանրակերտը՝ մաղթանքներ հղելով Սևանին: Նախատեսված է 5-7-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Վարպետը, ես և մայրաքաղաք Անին» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաներն Անիի մասին Վարպետի թողած հուշերի հետքերով երևակայական շրջայց են կատարում հայոց հինավուրց մայրաքաղաք Անիում և հատուկ պատրաստված դետալների օգնությամբ վերակերտում են Անիի պարիսպների մանրակերտը: Նախատեսված է 5-12-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Թանգարանը քո ձեռքերում» կրթական ծրագրի շրջանակում մասնակիցները դիտելու, շոշափելու, չափելու և թանգարանային առարկաների համար վկայագրեր կազմելու բացառիկ հնարավորություն են ստանում: Ծրագիրն օգնում է մասնակիցներին մասնագիտական կողմնորոշման հարցում: Նախատեսված է 12-ից բարձր տարիքի երեխաների համար:
«Ինչ է ասում առակը» կրթական ծրագրի շրջանակում երեխաներն ինտերակտիվ միջավայրում ծանոթանում են ժողովրդական իմաստություններին, սովորում են, թե ինչ է «պատմում» առակը: Խաղերի և մուլտֆիլմերի օգնությամբ ծանոթանում ու քննարկում են Իսահակյանի առակները, կազմում են գիրք և գունազարդում այն: Նախատեսված է 2-6-րդ դասարանների աշակերտների համար:
«Նամակ զինվորին» կրթական ծրագրի ընթացքում երեխաները ծանոթանում են նամակի պատմությանը, ընթերցում հատվածներ Ավ. Իսահակյանի` տարբեր տարիներին գրած նամակներից: Այնուհետև հայկական բանակում ծառայող զինվորներին նամակներ են գրում, որոնք թանգարանի աշխատակիցների օգնությամբ ուղարկվում են զորամասեր: Նախատեսված է 8-14 տարեկան երեխաների համար:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ