Այսօր Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնը Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի գրասենյակի հետ կազմակերպել էր «E-school Armenia» ծրագրի ամփոփիչ միջոցառումը:
Միջոցառմանը ներկա էր նաև ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը: Հանդիպմանը միջոցառման մասնակիցներին, այդ թվում՝ ՀՀ մարզերի և Երևանի դպրոցների տնօրեններ, ուսուցիչներ, ծնողներ, ներկայացվել են արտակարգ իրավիճակների պայմաններում կրթության կազմակերպման հայաստանյան փորձը, «E-school Armenia» ծրագրի, էլեկտրոնային ուսուցման որակի ապահովման մեխանիզմների հետագա քայլերը և այլն:
COVID-19 համավարակի պայմաններում, 2020 թ.-ից սկսած, աշխարհը նոր մարտահրավերների առաջ էր կանգնել: Որպես առաջնահերթություն՝ պետք էր ապահովել նաև կրթության շարունակականությունը՝ ստեղծված իրավիճակում արագ ինքնակազմակերպվելով: Սկսած հեռավար ուսուցման դասընթացների նկարահանման հրապարակը սեփական ռեսուրսներով կահավորելուց (գորգեր՝ սրահի ձայնը խլացնելու համար), տեսախցիկին անծանոթ մանկավարժներին հաղորդավարական հմտություններ սովորեցնելուց մինչև հեռավար ուսուցման վերաբերյալ քաղաքականության մշակումը՝ ԿԳՄՍ նախարարությունը, Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնը ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի համագործակցությամբ, ուսուցիչ-աշակերտ համայնքի ջանքերի ներդրմամբ հաղթահարել են մարտահրավերը:
Ժաննա Անդրեասյանը շնորհակալություն է հայտնել միջոցառումը կազմակերպելու համար՝ այն որակելով կրթության շարունակականության ապահովման գործընթացում որպես հետհայացք համավարակից ի վեր անցած զարգացումներին և դժվարություններին:
«Համավարակը լուրջ մարտահրավեր էր ամբողջ աշխարհի համար, շուրջ 1,5 մլրդ երեխա զրկված էր կրթության շարունակականության հնարավորությունից: Ակնհայտ էր՝ ոչ մի երկիր չուներ լուծում՝ չունենալով նախադեպը, որպեսզի այդ փորձով հնարավոր լիներ հասկանալ խնդրի լուծման ճանապարհները: Այդ պայմաններում միակ տարբերակը հեռավար կրթության կազմակերպումն էր: Սա բազմաբնույթ փորձ էր տարբեր համայնքների, ուսուցիչների ու մասնագետների նախաձեռնություններով»,- ասել է փոխնախարարը՝ հավելելով, որ ընթացքում հնարավորինս փորձ է արվել նախանշել այն ուղեցույցներն ու ճանապարհները, որոնք հնարավորություն կտային գործողությունները դարձնել ավելի թիրախային և արդյունավետ:
«Որոշ բաներում հաջողեցինք, որոշներում՝ ոչ, բայց կարծում եմ՝ փորձառությունը շատ օգտակար էր և բերեց մի շարք դրական հետևանքների»,- ընդգծել է Ժ. Անդրեասյանը՝ անդրադառնալով ձեռքբերումներին:
Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնը (ԿՏԱԿ) ամեն տարի իրականացնում է հետազոտություն՝ դպրոցներում տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կարիքների և ուսուցիչների հմտությունների վերաբերյալ: 2019 թ. հետազոտությամբ ուսուցիչներից ոչ ոք չէր նշել, որ ունի հեռավար ուսուցման հմտություն: Այսօր այդ նույն հետազոտությունը ցույց կտա տրամագծորեն հակառակ իրավիճակ: Միայն անցած տարի ավելի քան 7000 ուսուցիչ վերապատրաստվել է տարբեր հարթակներում, մշակվել են 3 առցանց դասընթացներ՝ ծանոթացնելու տեխնոլոգիական հիմնական գործիքներին և մանկավարժական հմտություններին: Դասընթացները կազմակերպվել են ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի և Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի համատեղ ջանքերով:
Նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը «E-school Armenia» ծրագրի իրականացման ճանապարհին կարևորել է նաև այդ ոլորտում քաղաքականության մշակման հնարավորությունը. «Մենք կարգավորեցինք նաև իրավական դաշտը՝ կազմելով հեռավար ուսուցման կարգը՝ դրանով այլ իրավիճակների համար ևս հնարավորություն ստեղծելով: Էլեկտրոնային ուսուցումը նպաստավոր է ոչ միայն այս կամ այն պատճառով դպրոց չհաճախող աշակերտների, այլև սփյուռքի մեր հայրենակիցների համար՝ շեշտադրելով հայագիտական բովանդակությունը»:
Ձեռքբերումների շարքում շեշտվել է կրթական որոշ գործընթացների թվայնացումը, մասնավորապես էլեկտրոնային մատյանների ներդրված գործիքակազմի ստեղծումը, որն ունի ֆինանսական հետևանքներ. իրականացվում է առանց տպագրական և թղթային աշխատանքների: Այս տարբերակով դպրոցում մանկավարժի աշխատանքն առավել արդյունավետ է կազմակերպվում, և կրճատվում է վարչարարական աշխատանքը: Նոր գործիքակազմի հետ կապված խնդիրները շտկման փուլում են, և սեպտեմբերին մանկավարժները կաշխատեն թարմացված տարբերակով:
Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի գրասենյակի կրթական ծրագրերի ղեկավար Ալվարդ Պողոսյանը կարևորել է 21-րդ դարում թվային ռեսուրսներից օգտվելու հնարավորությունները՝ միաժամանակ հավելելով. «Պետք չէ սահմանափակվել միայն դրանով. շատ կարևոր է հաշվի առնել նաև երեխաների և ուսուցիչների սոցիալ-հոգեբանական աջակցության դերը և միջոցառումներ ձեռնարկել երեխաների շփումները, համագործակցություններն ապահովելու համար»:
Նա անգնահատելի է համարել ուսուցիչների, տնօրենների դերն աննախադեպ ծանրաբեռնվածությամբ հեռավար ուսուցումը հաղթահարելու գործում:
Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի տնօրեն Արտակ Պողոսյանը պատմել է համավարակի պայմաններում անցած ճանապարհի և հետագա անելիքների մասին. «Այսօր արդեն փորձում ենք «հեռավար ուսուցում» տերմինի փոխարեն գործածել էլեկտրոնային ուսուցումը, որն ավելի լայն համակարգ է: Դրա գաղափարն էլեկտրոնային գործիքների միջոցով կրթությունն ավելի որակյալ և արդյունավետ դարձնելն է: Կան շատ դեպքեր, որոնք հաշվի առնված չեն, և դրանց մշակման աշխատանքներն անպայման իրականացվելու են: Շնորհակալություն ամբողջ կրթական հանրությանը՝ սկսած նախարարությունից մինչև յուրաքանչյուր աշակերտ, որոնք մեծ ջանքեր գործադրեցին՝ համավարակի պայմաններում ապահովելով Հայաստանում կրթության շարունակականությունը»:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ