ՀՀ կառավարության որոշմամբ՝ հաստատվել է նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունների` պետական բյուջեից մեկ սանի հաշվարկով ֆինանսավորման կարգը:
Սահմանվել է նաև կրթության և զարգացման առանձնահատուկ պայմանների ապահովման համար անհրաժեշտ ֆինանսավորման բարձրացված չափաքանակը: Գործադիրի հուլիսի 15-ի նիստում ընդունված որոշմամբ` պետական բյուջեից նախադպրոցական հաստատության մեկ սանի հաշվարկով ֆինանսավորումը կկազմի շուրջ 425 հազար դրամ` տարեկան կտրվածքով: Ֆինանսավորման նոր բանաձևը ենթադրում է պետական բյուջեի ծախսային մասի ավելացում:
Նախագիծը ներկայացնելիս ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի պաշտոնակատար Վահրամ Դումանյանը նշել է, որ առ այսօր ֆինանսավորման չափերը կարգավորող միասնական նորմատիվային իրավական ակտ նախադպրոցական հաստատությունների համար սահմանված չէ: Ներկայում խիստ տարբեր են համայնքային նախադպրոցական հաստատություններում երեխաների կրթական ծրագրերի իրականացման նյութատեխնիկական և ուսումնամեթոդական պայմանները, ինչպես նաև աշխատակիցների վարձատրության չափերը:
Կան դեպքեր, երբ նախադպրոցական հաստատությունների ֆինանսավորման համար ելակետային է համարվում երեխաների միջին հաճախումների թիվը, մեկ այլ դեպքում` հաստատության տարիֆիկացիայով հաստատված պլանային թիվը: Արդյունքում` արձանագրվում են ֆինանսական հատկացումների զգալի տարբերություններ:
«Հաստատություններում անձնակազմերի վարձատրությունների չափը միևնույն ստաժի և կրթական ցենզի առկայության պայմաններում շատ տարբեր են: Ներկայացվող ֆինանսավորման նոր կարգը նպատակ ունի կարգավորել դաշտը՝ առաջարկելով ֆինանսավորման միասնական մեթոդաբանություն»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարի պաշտոնակատարը:
Նոր որոշմամբ` նախատեսվում է նոր բանաձևով հաշվարկել հաստատության ֆինանսավորման չափը` հիմք ընդունելով պետական բյուջեից մեկ սանի հաշվարկով ֆինանսավորման գումարը։ Ընդ որում՝ որպես հաստատության վարչական, մանկավարժական և ուսումնաօժանդակ կազմի վարձատրության չափ առաջարկվում է ընդունել ներկայում Երևան քաղաքի նախադպրոցական հաստատությունների աշխատողների վարձատրության չափին համարժեք մեծությունները: Պահպանման տարեկան ծախսերի հաշվարկը կկատարվի փաստացի ծախսերի ուսումնասիրության արդյունքում ձևավորված միջին մեծությունների հիման վրա։
Վահրամ Դումանյանն ընդգծել է, որ նոր կարգով դաշտը կկանոնակարգվի միասնական մեթոդաբանության կիրառման շնորհիվ:
Հիմք ընդունելով վիճակագրությունը, որ նախադպրոցական կրթությունն անհասանելի է հատկապես հավելյալ աջակցության կարիք ունեցող խմբերի համար, ինչպես նաև հաշվի առնելով, որ պետական բյուջեից մեկ սանի հաշվարկով ֆինանսավորումը ենթադրում է բյուջեի ծախսերի ավելացում, առաջարկվում է ժամանակացույց: Մասնավորապես, նախադպրոցական հաստատությանը պետական բյուջեից մեկ սանի հաշվարկով ֆինանսավորումը, ըստ տարիների, առաջնահերթ կիրականացվի հետևյալ թիրախային խմբերի համար.
•2022 թվականի սեպտեմբերի 1-ից՝ կրթության և զարգացման առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների համար,
•2023 թվականի սեպտեմբերի 1-ից՝ ընտանեկան նպաստի համակարգում հաշվառված ընտանիքների երեխաների համար,
•2024 թվականի սեպտեմբերի 1-ից՝ զինծառայողների երեխաների համար։
Հաշվի առնելով, որ նախադպրոցական ուսումնական հաստատությունները հիմնականում գործում են համայնքների ենթակայությամբ, ֆինանսավորման նոր բանաձևն առաջին փուլում կգործի իբրև պետական բյուջեից ֆինանսավորվող խմբերի նորմատիվ չափաքանակ, որը հետագայում կարող է ուղենիշային հանդիսանալ ոլորտի ամբողջական ֆինանսավորման համար:
Վարչապետի պաշտոնակատար Նիկոլ Փաշինյանը, կարևորելով ֆինանսավորման նոր մոդելի կիրառման արդյունքում նախադպրոցական համակարգի աշխատողների վարձատրության ավելացումը, ընդգծել է, որ աշխատավարձերի բարձրացումը պետք է տեղի ունենա մասնագիտական որակավորման աճին զուգահեռ:
«Մենք կրթական համակարգում պարտադիր պետք է իրականացնենք աշխատավարձերի բարձրացման քաղաքականություն, բայց այդ քաղաքականությունը չի կարող տեղի ունենալ առանց մասնագիտական որակավորման բարձրացման»,- փաստել է Նիկոլ Փաշինյանը:
Նշենք, որ ֆինանսավորման միասնական նորմատիվ ակտի ընդունումը նախատեսված է 2020 թվականի մայիսի 6-ին ընդունված «Նախադպրոցական կրթության մասին» ՀՀ օրենքով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ