ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանը Բյուրականի աստղադիտարանում գիտական համայնքի հետ քննարկել է ոլորտի խնդիրներին և զարգացման հնարավորություններին վերաբերող հարցեր:
ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայի, ՀՀ գիտության և կրթության ազգային հիմնադրամի (ԳԿՀԱՀ/ANSEF) գիտնականների, Հայ օգնության ֆոնդի, երիտասարդ աստղագետների հանդիպման նպատակը քննարկումների ու մտագրոհների միջոցով գիտությանն ու մասնավորապես ԳԿՀԱՀ-ի շրջանակում դրամաշնորհ ստացած գիտնականներին վերաբերող խնդիրների բարձրաձայնումը և դրանք ոլորտի ներկայացուցիչների, գիտության քաղաքականությունն առաջ տանողների հետ քննարկելն էր:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանը, շնորհակալություն հայտնելով ՀՕՖ-ին սեմինար-խորհրդակցության կազմակերպման համար, շեշտել է պարբերաբար նման հանդիպումներ անցկացնելու և այդպիսով ոլորտի բարեփոխումների ուղղությամբ տարվող աշխատանքներն առավել նպատակային ու արդյունավետ դարձնելու կարևորությունը: Կարեն Թռչունյանի խոսքով՝ բոլոր ծրագրերի հիմքում պետք է լինեն հենց ոլորտի ներկայացուցիչների առաջարկությունները և նկատառումները:
ՀՕՖ-ի Գիտական և կրթական ծրագրերի ղեկավար Էդուարդ Կարապետյանը, ընդգծելով ԳԿՀԱՀ-ի երկարամյա դերը հայաստանցի գիտնականներին աջակցելու ու ոլորտում նրանց կայացման գործում, խոսել է կատարած և առաջիկա անելիքների, համագործակցության նոր ուղիների մասին. «2001-ին՝ ԳԿՀԱՀ-ի ստեղծման ժամանակ, խնդիրներն այլ էին. մենք փորձում էինք կասեցնել գիտական մտքի արտահոսքը, աջակցել գիտահետազոտական ինստիտուտներին, քանի որ շատերը նույնիսկ համակարգիչ չունեին: Մինչ օրս ԳԿՀԱՀ հետազոտական խմբին ներկայացվել է շուրջ 3100 գիտական աշխատանք, դրամաշնորհ է ստացել ավելի քան 500 գիտական խումբ, որոնցում ընդգրկված են մոտ 2000 գիտնականներ, իսկ դրամաշնորհային ընդհանուր գումարը կազմել է 2 մլն 700 հազար դոլար»:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Կարեն Թռչունյանն առկա համագործակցությունն ընդլայնելու և խորացնելու պատրաստակամություն է հայտնել՝ ընդգծելով, որ կձեռնարկվեն անհրաժեշտ քայլերը պետական կառավարման համակարգին առնչվող հարցերին արդյունավետ լուծումներ տալու համար:
ՀՀ ԳԱԱ նորանշանակ քարտուղար, ԳԿՀԱՀ դրամաշնորհառու Արթուր Իշխանյանն ընդգծել է ԳԿՀԱՀ-ի առանձնահատկությունը Հայաստան-Սփյուռք համատեքստում, խոսել գիտության հանրայնացման կարևորության մասին՝ հասարակության շրջանում դիսկուրսի փոփոխություն մտցնելու առումով, իսկ ՀՀ ԳԱԱ Բյուրականի աստղադիտարանի տնօրեն Արեգ Միքայելյանը զեկույց է ունեցել «Աստղագիտությունը միջճյուղային և բազմաճյուղային գիտությունների քառուղիներում» խորագրով և ներկայացրել աստղագիտության զարգացման ներկայիս միտումները: Քննարկվել են նաև դպրոցներում գիտության դերի բարձրացման ներկայիս հնարավորությունները և հեռանկարները:
Հանդիպման մասնակիցներն այցելել են նաև Վ. Համբարձումյանի տուն-թանգարան, ծանոթացել Շմիդտի համակարգի 1 մ հայելու տրամագծով ու 2.6 մ հայելու տրամագծով աստղադիտակների հնարավորություններին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ