«Գեղագիտության ազգային կենտրոնը» և Բրիտանական խորհուրդը երեկ ազդարարել են Հայաստանում առաջին ներառական մասնագիտական կենտրոնի բացումը, որը ծառայելու է որպես ներառական արվեստի զարգացման և այլընտրանքային կրթության նոր, բազմաֆունկցիոնալ հարթակ: Կենտրոնը հնարավորություն կընձեռի հաշմանդամություն ունեցող անձանց՝ կատարողական արվեստի ոլորտում իրացնելու սեփական ներուժը, և առանց խոչընդոտների՝ իրագործելու մինչ այժմ անհնարին թվացող գաղափարները։ Այն նաև կստեղծի զբաղվածության ապահովման նոր հնարավորություններ:
Ներառական կենտրոնի բացման հանդիսավոր արարողությանը ներկա էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, Հայաստանում ՄԹ դեսպան Ջոն Գալլագերը, ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի տեղակալ Տաթևիկ Ստեփանյանը, Գեղագիտության ազգային կենտրոնի տնօրեն Վահան Բադալյանը, Բրիտանական խորհրդի հայաստանյան մասնաճյուղի տնօրեն Արևիկ Սարիբեկյանը:
Կենտրոնը գործելու է «Մետրո» թատրոնի հարևանությամբ, ինչի վերաբերյալ ներառական առաջին մասնագիտական կենտրոնի տնօրեն Վահան Բադալյանը նշել է. «Դառնալով «Գեղագիտության ազգային կենտրոնի» տնօրեն՝ որոշել էի քաղաքի կենտրոնից դուրս՝ «Մետրո» թատրոնին կից, այս տարածքը ոգեշնչող միջավայր դարձնել արվեստի տարբեր ուղղություններով հետաքրքրված մարդկանց համար, որոնք հնարավորություն կունենան այստեղ ձեռք բերել գիտելիք և փորձ»:
Վահան Բադալյանը նշել է, որ կենտրոնի ստեղծումը բարդ և երկար ճանապարհ էր, որը հաղթահարվել է, և այսօր արդեն տարածաշրջանում գործող այս կենտրոնը նաև վերապատրաստման աշխատանքներ է իրականացնում: Վահան Բադալյանը շնորհակալություն է հայտնել բոլոր աջակիցներին՝ Բրիտանական խորհրդին, Հայաստանում Միացյալ Թագավորության դեսպանությանը, «Կանդուկո» պարային կենտրոնին, ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությանը՝ կենտրոնի բացման կապակցությամբ:
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանի խոսքով՝ այս կենտրոնի բացումը մի կողմից իրադարձություն է, մյուս կողմից՝ արդեն նախընտրած շատ կարևոր գործընթացների մեկնակետ:
««Գեղագիտության ազգային կենտրոնն» ապացուցել է իր գրագետ, արդյունավետ գործելաոճը ներառական ծրագրերի իրականացման գործում: Մենք վաղուց ունենք ռազմավարական որոշում, ըստ որի՝ հասարակությունների և ազգերի քաղաքակրթական և մշակութային զարգացման աստիճանը որոշվում է նաև այն ներառական քաղաքականությամբ, որն իրականացնում է այդ երկիրը: Բարեբախտաբար, վերջին շրջանում գործուն քայլեր են ձեռնարկվում այս ուղղությամբ. իրականացված բոլոր ծրագրերը բավականին հաջողված են ինչպես ներպետական, այնպես էլ միջազգային համագործակցության տեսակետից»,- ընդգծել է Արա Խզմալյանը և հավելել, որ կանոնադրական փոփոխությունների միջոցով ներառականությունը հռչակվել է որպես կենտրոնի գերակա ուղղություններից մեկը:
Արա Խզմալյանը հույս է հայտնել, որ «Գեղագիտության ազգային կենտրոնը» կդառնա մշակութային այլ կառույցներին ներառականության մեթոդաբանություն հուշող, թելադրող և կողմնորոշիչներ տրամադրող կառույց:
«Միացյալ Թագավորությունը մեծ ջանքեր է գործադրում՝ հաշմանդամություն ունեցող մարդկանց՝ հասարակության անդամ դարձնելու համար: Լավ է, որ մենք կարողացանք մեր փորձը ներդնել Հայաստանում և այս ոլորտն առավելապես զարգացնել մշակույթի, սպորտի, կրթության ասպարեզներում»,- շեշտել է Հայաստանում Միացյալ Թագավորության դեսպան Ջոն Գալլագերին և իր ուրախությունը հայտնել Բրիտանական խորհրդի կարևոր դերակատարության համար այս հրաշալի նախաձեռնության իրականացման գործում, որը միտված է հաշմանդամություն ունեցող մարդկանց տաղանդը ոգևորելուն և զարգացնելուն:
Բրիտանական խորհրդի հայաստանյան մասնաճյուղի տնօրեն Արևիկ Սարիբեկյանը ներկայացրել է ծրագրի իրականացման նախապատմությունն ու ընթացքը, որի սկիզբը դրվել է 2013 թվականին ՄԲ «Կանդուկո» ներառական պարային խմբի Հայաստան այցելությամբ: Արևիկ Սարիբեկյանի խոսքով՝ ներառական պարային խումբն էլ գաղափարի իրականացման խթան է հանդիսացել, որն իրականացվել է քայլ առ քայլ՝ անցնելով երկար ու ոչ դյուրին ճանապարհ: Արևիկ Սարիբեկյանը շնորհակալություն է հայտնել Վահան Բադալյանին և ողջ անձնակազմին, ինչպես նաև վերապատրաստված մասնագետներին՝ նվիրվածության և նպատակասլացության համար:
Կենտրոնի բացման հանդիսավոր արարողությանն ու ողջույնի խոսքերին հաջորդել է «Փոքր թատրոնի» ներառական խմբի պարային ներկայացումը:
Նշենք, որ կենտրոնի ստեղծմանն ընդառաջ՝ դասավանդողները հեռավար վերապատրաստումներ են անցել համաշխարհային առաջատար, պրոֆեսիոնալ պարային ընկերության՝ ՄԹ «Կանդուկո» ներառական պարային խմբի մասնագետների կողմից։
Ներառական կենտրոնի բացման հիմքում «Գեղագիտության ազգային կենտրոնի» և Բրիտանական խորհրդի երկարամյա արդյունավետ համագործակցությունն է՝ դեռևս յոթ տարի առաջ մեկնարկած «Պար առանց սահմանների» նախագծի շրջանակում, որը արվեստի և հաշմանդամության ներառական ծրագիր է՝ հիմքում ունենալով այն գաղափարը, որ անկախ ծագումից կամ ֆիզիկական կարողություններից՝ մեծ երազանքներ ունեցողների համար գոյություն չունեն սահմաններ։
Այս նախագծով Երևանի «Փոքր թատրոնին» կից 2014 թվականին հիմնվել է առաջին պրոֆեսիոնալ ներառական պարային խումբը, որը բաղկացած է հաշմանդամություն ունեցող և չունեցող անդամներից։ Հիմնադրումից մինչ օրս պարային խումբը ստեղծել է վեց տարբեր ներառական բեմադրություններ, որոնք ավելի քան 100 անգամ ներկայացվել են Հայաստանում և արտերկրում։ Խումբը հանդես է եկել ընդհանուր թվով շուրջ 15.000 հանդիսատեսի առջև։
Կենդանի ներկայացումներից բացի՝ ծրագիրը ներառում է սեմինարներ և կրթական ֆորումներ Հայաստանի տարբեր մարզերում, ինչը զգալի ազդեցություն է ունեցել արվեստի և թատրոնի ասպարեզում, ինչպես նաև հաշմանդամություն ունեցող անձանց կյանքի որակի վրա։
Իր գործունեության տարբեր տարիներին խմբին աջակցություն է ցուցաբերել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը, Երևանում բրիտանական դեսպանատունը, «Սուրբ Սարգիս» բարեգործական հիմնադրամը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ