Հոկտեմբերի 26-ին տեղի է ունեցել ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի և ՄԱԿ-ի ցեղասպանության կանխարգելման հարցերով հատուկ խորհրդականի գրասենյակի կողմից կազմակերպվող «Կրթության դերն ատելության խոսքի հասցեագրման և դրա դեմ դիմակայունության ձևավորման մեջ» խորագրով համաշխարհային նախարարական առցանց համաժողովը, որին զեկույցով հանդես է եկել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ա. Մարտիրոսյանն իր ելույթում ընդգծել է ատելության խոսքի դեմ պայքարի, հանրության շրջանում հանդուրժողականության ու ժողովրդավարական մթնոլորտի ձևավորման ու պահպանման ուղղությամբ տարվող աշխատանքները: Կարևորելով մարդու հիմնարար իրավունքների պաշտպանության ոլորտում կրթության բացառիկ դերը սովորողների շրջանում ազգային և համամարդկային մշակութային արժեքների սերմանման գործում՝ նախարարի տեղակալը ողջունել է այդ ուղղությամբ միջազգային հանրության կողմից համահավաք ջանքերի գործադրման անհրաժեշտությունը՝ շնորհակալություն հայտնելով ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ին և ՄԱԿ-ի ցեղասպանության կանխարգելման հարցերով հատուկ խորհրդականի գրասենյակին խնդիրն ուշադրության կենտրոնում պահելու և նմանօրինակ նախաձեռնությամբ հանդես գալու համար:
Ի հավելումն՝ նախարարի տեղակալն անդրադարձել է ՀՀ Սահմանադրությամբ սահմանված այն դրույթներին, որոնք սահմանում են խտրականության արգելումը՝ կախված սեռից, ռասայից, մաշկի գույնից, էթնիկ կամ սոցիալական ծագումից, գենետիկական հատկանիշներից, լեզվից, կրոնից, աշխարհայացքից, քաղաքական կամ այլ հայացքներից, ազգային փոքրամասնությանը պատկանելությունից, հաշմանդամությունից, տարիքից և այլն: Այս դրույթներն իրենց արտացոլում են գտել նաև կրթության ոլորտը կարգավորող ՀՀ օրենքներում, որտեղ հստակորեն ամրագրված են կրթական գործընթացի մասնակիցների իրավունքներն ու պարտականությունները, ցանկացած ֆիզիկական և հոգեբանական ճնշումներից, շահագործումից, պատվին ու արժանապատվության դեմ ուղղված գործողություններից պաշտպանված լինելու, ցանկացած տեղեկատվություն ազատ փնտրելու և մատչելիորեն ստանալու, սեփական կարծիքն ու համոզմունքներն ազատ արտահայտելու իրավունքները և այլն:
Արթուր Մարտիրոսյանը նշել է նաև, որ հանրակրթության հաստատված չափորոշիչներում և ծրագրերում ներառված են հանդուրժողականության, մարդու իրավունքների, ռասայական խտրականության կանխարգելման, ազգային փոքրամասնությունների պատմության և մշակույթի մասին թեմաները, և մատնանշել, որ մարդու իրավունքների շեշտադրումն իր հետագա ընթացքը կստանա նաև բարեփոխման փուլում գտնվող չափորոշիչներում և ծրագրերում: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը նաև մատնանշել է այս գործընթացում ոչ ֆորմալ կրթության դերը՝ գոհունակություն հայտնելով այդ ուղղությամբ քաղաքացիական հասարակության կազմակերպությունների կողմից պետության հետ գործընկերությամբ իրականացված ծրագրերի առումով:
Արթուր Մարտիրոսյանը համաժողովի մասնակիցների ուշադրությունը հրավիրել է նաև այն փաստի վրա, որ որոշ երկրներում դեռևս ականատես ենք լինում ատելության դաստիարակության այն պրակտիկային, երբ վաղ մանկությունից ազգաբնակչությանը քարոզում են ատելություն և ազգային փոքրամասնությունների նկատմամբ բռնություն, որոնք ընդունված են պետության կողմից: Մասնավորապես փոխնախարարն անդրադարձել է «բազմամշակութայնության ժապավենով պարուրված», իսկ իրականում այլատյացություն և անհանդուրժողականություն սերմանող այն կրթական բովանդակությանը, որը տասնամյակներ շարունակ ադրբեջանական իշխանությունների կողմից իրականացվել է այդ երկրի կրթական հաստատություններում: Հայատյաց այդ քաղաքականության համատեքստում Ա. Մարտիրոսյանը որպես վառ օրինակ մատնացույց է արել անցյալ տարի Ադրբեջանի կողմից Արցախի Հանրապետության դեմ սանձազերծված 44-օրյա պատերազմի ընթացքում հայ զինվորների և խաղաղ բնակչության հանդեպ գործադրված պատերազմական հանցագործությունները, որոնց ակունքները գտնվում են հենց ադրբեջանական կրթական համակարգի բովանդակության մեջ: Այս առումով Արթուր Մարտիրոսյանը միջազգային իրավապաշտպան կազմակերպություններին կոչ է արել մշտադիտարկման ենթարկել հարևան Ադրբեջանի հանրակրթության բովանդակությունը՝ ատելությունը կանխելու և վերացնելու ուղղությամբ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ