Նոյեմբերի 1-ին լրացավ հայ մեծանուն կոմպոզիտոր, դիրիժոր, երաժշտական-հասարակական գործիչ Ալեքսանդր Սպենդիարյանի ծննդյան 150-ամյակը: Հոբելյանական օրը նշանավորվել է նրա անունը կրող երեք մշակութային հաստատությունների՝ Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի, տուն-թանգարանի և երաժշտական մասնագիտական դպրոցի նախաձեռնությամբ:
Օպերային թատրոնի հարակից պուրակում մի քանի սերնդի մշակութային գործիչներ և երաժշտասերներ ծաղիկներ են խոնարհել կոմպոզիտորի շիրիմին:
ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ, Հայաստանի կոմպոզիտորների միության նախագահ Արամ Սաթյանը ողջունել է ներկաներին և ընդգծել, որ սա առաջին հերթին կոմպոզիտորների տոնն է:
«Այն երաժշտությունը, որը պատիվ է բերում մեր ազգին, պետք է հնչի նախ Հայաստանում` հայ կատարողների կողմից, նաև՝ աշխարհի տարբեր բեմերում: Այն, ինչ արել է Սպենդիարյանը, անգնահատելի է, և ես խոնարհվում եմ նրա առջև»,- նշել է կոմպոզիտորը:
Մեծ սպենդիարյանագետ, Սպենդիարյանի արվեստի հանրահռչակող Գեորգի Բուդաղյանի որդին` երաժշտագետ, ԵՊԿ պրոֆեսոր, ՀՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ Արմեն Բուդաղյանը յուրօրինակ կերպով է շնորհավորել կոմպոզիտորի հոբելյանը: Նա Սպենդիարյանի տուն-թանգարանը համեմատել է անառիկ բերդի հետ և «Թմկաբերդի առումը» պոեմից մեջբերելով «Կինն ու գինին» հատվածը` իր կողմից գինի է նվիրել: Խորհրդանշական նվերից բացի՝ նա տուն-թանգարանին փոխանցել է Սպենդիարյանի երգերի լավագույն կատարողներից մեկի` Էդուարդ Բաղդասարյանի և Հայաստանի ազգային պատկերասրահի հիմնադիր, արվեստագետ Ռուբեն Դրամփյանի հուշերը, որոնցում Սպենդիարյանը ներկայացվում է իբրև արտակարգ համեստ, միևնույն ժամանակ՝ գործունյա անհատ:
Սպենդիարյանի տուն-թանգարանի տնօրեն, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Մարինե Օթարյանը շնորհակալություն է հայտնել ներկաներին. «Այսօր՝ ուղիղ ժամը 13:00-ից, Հայաստան աշխարհը, Արցախ աշխարհը ապրում են սպենդիարյանական պահ, և ամենուր հնչում ու հնչելու են կոմպոզիտորի ստեղծագործությունները: Մեզ են միացել Արցախի հանրային ռադիոն, Հայաստանի հանրային ռադիոն, Երևանի «Զվարթնոց» օդանավակայանը և Մետրոպոլիտենը, մի շարք ուսումնական, մշակութային և ժամանցային հաստատություններ: «Վեմ» ռադիոն օրվա բոլոր հաղորդումները նվիրել է Սպենդիարյանին: 2021 թվականի հունվարից մեկնարկել ենք հոբելյանական միջոցառումները, և ի ուրախություն բոլորիս՝ շատ երկրներ են միացել մեզ` Ավստրիա, Անգլիա, Վրաստան, Ուկրաինա, Ռուսաստան, շուտով Իրանում կլինի սիմֆոնիկ համերգ»,- ասել է թանգարանի տնօրենը՝ շնորհավորելով բոլորին, և շնորհակալություն հայտնել Սպենդիարյանին, որ թույլ է տվել ապրել իր աշխարհով, իր երաժշտությամբ:
Հայաստանի պարի պետական անսամբլը (գեղարվեստական ղեկավար` Սուրեն Չանչուրյան) անակնկալ էր պատրաստել հյուրերի համար: Պարային ֆլեշմոբին ներկայացվել է Սպենդիարյանի նշանավոր «Էնզելին»՝ «Երևանյան էտյուդներ» սիմֆոնիկ սյուիտից:
Միջոցառման երկրորդ հատվածը կայացել է օպերային թատրոնի մեծ ճեմասրահում: Կենտրոնական բանկի կողմից Սպենդիարյանի տուն-թանգարանին է հանձնվել հայ մեծ դասականի 150-ամյա հոբելյանի առիթով թողարկված հուշադրամը:
Նշենք, որ միջոցառման համերգային բաժնում թատրոնի մեներգիչների կատարմամբ հնչել են Ա. Սպենդիարյանի, Ն. Ռիմսկի-Կորսակովի, Ս. Ռախմանինովի ռոմանսներից, ինչպես նաև մեներգեր Ռիմսկի-Կորսակովի «Ձյունանուշը» և Սպենդիարյանի «Ալմաստ» օպերաներից: Ելույթ են ունեցել մեներգիչներ Նարինե Անանիկյանը, Դիանա Հարությունյանը, Արծվիկ Դեմուրճյանը, Հայկ Թոնգուրյանը, Գրիգոր Աբրահամյանը և այլք:
Միջոցառումը վարել է երաժշտագետ, ԵՊԿ դասախոս, Երևանի պատվավոր մանկավարժ Նոնա Ոսկանյանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:
Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ