«Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոն» (ԿԶՆԱԿ) հիմնադրամի նախաձեռնությամբ մեկնարկել է «Ընթերցանությունը» նախագիծը` նախատեսված տարրական դպրոցի սովորողների համար:
Այն իրականացվում է որպես տարրական դպրոցում ընթերցանության ուսուցման արդյունքները գնահատելու և դրա հիման վրա հետագա գործողությունները պլանավորելու գործընթաց և նպատակ ունի բարելավելու հանրակրթության տարրական աստիճանում սովորողների ընթերցանության որակը:
«Ընթերցանությունը» նախագիծն իրականացվում է ըստ մարզերի՝ յուրաքանչյուր մարզից ընդգրկելով առնվազն 5 դպրոց:
Մեկնարկը` Արմավիրի մարզից
Մեկնարկը տրվել է Արմավիրի մարզի 5 դպրոցներից (Նորավան, Սարդարապատ, Բամբակաշատ, Մեծամոր և Մյասնիկյան համայնքների դպրոցներ), որոնք արդեն ստացել են սովորողների ընթերցելու կարողությունները գնահատող գործիք, որի միջոցով ստուգվում է երկրորդ դասարանցիների ընթերցանությունը։
«Արդյունքները վերլուծելու ենք ուսումնական հաստատությունների հետ համատեղ: Հաշվի առնելով արդյունքները` ձեռնարկվելու են իրավիճակի բարելավման գործողություններ, որոնցում գործառույթներ ունեն դասվարը, մեթոդմիավորման նախագահը, տնօրենի տեղակալը, դպրոցի տնօրենը և, իհարկե, ծնողը»,- ներկայացնելով նախագիծը` նշում է «ԿԶՆԱԿ» հիմնադրամի տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանը:
Նա նաև նկատում է, որ հանրակրթության բարեփոխման գործընթացում կարևորագույն հիմնախնդիր է դարձել սովորողների ընթերցանության որակի և ընթերցողական հմտությունների ցածր մակարդակը: Որպես հետևանք` դրանից բխող խնդիրներ են առաջանում հանրակրթական բոլոր առարկաների դասավանդման և ուսումնառության ընթացքում, քանի որ ընթերցանության հմտություններն անմիջականորեն ազդում են սովորողների ուսումնառության արդյունավետության և մոտիվացիայի վրա։ Այս առումով առաջնային անհրաժեշտություն է դառնում հանրակրթության բոլոր աստիճաններում սովորողների ընթերցանության խրախուսումը։
Մշակվել է նոր ուղեցույց
«ԿԶՆԱԿ» հիմնադրամի մասնագետները մշակել են ինքնազարգացնող, ընթերցանության բարելավմանը նպաստող մեթոդական ուղեցույց, որը կազմված է խնդիրների լուծման բաժիններից։ Դպրոցը կարող է ընտրել մեթոդական ուղեցույցի այս կամ այն բաժինը` փորձելով լուծել առաջադրված խնդիրները։
Հաշվի առնելով, որ նախագծի հիմնական նպատակը տարրական դպրոցում ընթերցանության դրվածքի և վիճակի ուսումնասիրությունն է` ուղեցույցում նկարագրված են հետազոտության մասնակիցների աշխատանքները: Մասնավորապես, նկարագրված են դասվարի աշխատանքը և այն մեթոդները, որոնք նա կարող է կիրառել սովորողների ընթերցանությունը բարելավելու նպատակով, ինչպես նաև տրված են ցուցումներ գրադարանավարի և ծնողի դերի վերաբերյալ:
Յուրաքանչյուր ամսվա վերջում նախագծում ընդգրկված դպրոցներում տրված գործիքի միջոցով ստուգվում է սովորողների ընթերցանությունը: Արդյունքները համեմատվում են նախորդ ամսվա արդյունքների հետ, այնուհետև քննարկվում են մեթոդական միավորման և մանկավարժական խորհրդի նիստերում։
Հաջորդաբար «ԿԶՆԱԿ»-ի հետ համագործակցելով՝ մշակվում է դասվարին օգնելու ռազմավարություն։
«ԿԶՆԱԿ»-ի տնօրենի պաշտոնակատարի տեղեկացմամբ` ծրագիրը կամփոփվի ուսումնական տարվա վերջում, սակայն այն չի ավարտվի, այլ կդառնա դպրոցի ամենօրյա աշխատանքի մաս։
Դպրոցները չեն մրցում, համագործակցում են
Արտաշես Թորոսյանի խոսքով` «Ընթերցանությունը» նախագծի շրջանակում իրար հետ աշխատում են նույն մարզի նվազագույնը հինգ դպրոցներ։ Դպրոցները, ըստ «ԿԶՆԱԿ»-ի տնօրենի պաշտոնակատարի, չեն մրցում, այլ համագործակցում են, և ծրագրի շրջանակում ունեն ընդհանուր մեթոդմիավորում։
«Նրանք միասին քննարկում են առաջացող խնդիրները, կատարում փորձի փոխանակում։ Ուսումնական տարվա վերջում յուրաքանչյուր դպրոց համագործակցում է մեկ այլ դպրոցի հետ և այդ կերպ տարածում մեթոդը»,-ամփոփում է Թորոսյանը` հավելելով, որ նախատեսում են հանրապետության բոլոր մարզերում ձևավորել հինգական դպրոցներով խմբեր, սակայն եթե ծրագրին միանալու ցանկություն ունեցողներն ավելի շատ լինեն, կձևավորվեն ավելի մեծ թվով դպրոցների խմբեր։
Նշենք, որ «Ընթերցանությունը» նախագիծն Արմավիրի մարզի հինգ դպրոցներում մեկնարկել է հոկտեմբերի 11-ից։ Աշխատանքներն արդյունավետ իրականացնելու համար «ԿԶՆԱԿ» հիմնադրամի մասնագետները հոկտեմբերի վերջին տասնօրյակում նախագծին մասնակցող դպրոցների համար իրականացրել են սեմինար։
Այս պահին «Ընթերցանություն» նախագծին միանալու ցանկություն են հայտնել նաև Գյումրիի հինգ դպրոցներ, որոնց համար «ԿԶՆԱԿ»-ի փորձագետները նոյեմբերի 3-ին իրականացրել են վերապատրաստում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ