Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի Բալահովիտի ուսումնափորձնական տնտեսությունում այսօր տեղի է ունեցել Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցի բացման արարողությունը:
Նորարարական այս գաղափարը իրականություն դարձնելու գործում բուհին աջակցել է «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ն «Հմտությունների և գիտելիքի զարգացում» ծրագրի շրջանակում: Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցի նպատակն է փորձուսուցման միջոցով ՀԱԱՀ-ի և գործընկեր համալսարանների ուսանողներին փոխանցել արդիական գործնական մասնագիտական գիտելիքներ ու հմտություններ:
Միջոցառմանը ներկա է գտնվել և մասնակիցներին ողջունել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը: Նա կարևորել է, որ ծրագիրն իրականացվում է գյուղատնտեսության ոլորտում, որը ռազմավարական նշանակություն ունի Հայաստանի համար:
«ՄԿՈՒ ոլորտն այս առումով ամենամեծ ներուժն ունեցող բնագավառն է, և ես ուրախ եմ, որ Ագրարային համալսարանի ծրագրերը համահունչ են ՀՀ կառավարության քաղաքականությանը: Ծրագիրը կարող է նաև փորձի փոխանակման և կարողությունների զարգացման հարթակ դառնալ մյուս ուսհաստատությունների համար, քանի որ համակարգում լավագույն փորձը տարածելը և զարգացնելը մեր առաջնահերթություններից է: Դուալ կրթությունը և աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը ևս առաջնահերթ ուղղություններ են, որոնք շեշտադրված են Կառավարության ծրագրում: Նախատեսում ենք ուսուցման այդ ձևին առաջիկայում տալ օրենսդրական կարգավորումներ՝ դրանցով ինստիտուցիոնալ մեխանիզմներ ներդնելով, որպեսզի համակարգն, իրոք, զարգանա, և ուսումնական հաստատությունները գործատուների հետ համագործակցության բազմազան գործիքակազմ ունենան: Կառավարության ծրագրով շեշտադրվել է նաև, որ այդ համագործակցությունը կարող է ավելի ընդլայնվել. մասնավոր սեկտորի հետ գործակցության շրջանակը կընդգրկի նույնիսկ համատեղ կառավարման հնարավորություններ՝ դրանով իսկ նպաստելով գործընթացի արդյունավետության բարձրացմանը և գործատուների կարիքներին արձագանքմանը»,- ասել է նախարարի տեղակալը՝ շնորհակալություն հայտնելով «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ին վերջին տարիներին ԿԳՄՍ նախարարության հուսալի գործընկերը լինելու համար, ինչպես նաև սփյուռքահայ բարերարներին, որոնք իրենց ներդրումն են ունեցել կրթության զարգացման գործում:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև կարևորել է, որ Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցում փորձուսուցում անցնող առաջին, 14 ուսանողից բաղկացած խումբը կլինի Արցախից. «Սա նաև ցույց է տալիս մեր հայրենակիցների հետ բոլոր դժվարությունները միասին անցնելու և մարտահրավերներին դիմակայելու մեր պատրաստակամությունը, իսկ դրա լավագույն եղանակը կրթությունն է»:
ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարի տեղակալ Արման Խոջոյանը, կարևորելով մարդկային կապիտալի զարգացումը, իր հերթին նշել է, որ սա լավ հնարավորություն է, որպեսզի ուսանողները ստանան գործնական և կիրառելի գիտելիքներ՝ այսպիսով հասանելիություն ապահովելով աշխատաշուկայում:
Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի ռեկտոր Վարդան Ուռուտյանի խոսքով՝ դպրոցն առաջին հերթին նվեր է ուսանողներին. «Սա շատ կարևոր մոտեցում է Հայաստանում դուալ կրթության զարգացման տեսանկյունից, որպեսզի ուսանողները տեսական գիտելիքների հետ ձեռք բերեն գործնական հմտություններ»:
«Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ի նախագահ Մկրտիչ Այվազյանի խոսքով՝ ՌԶԳ-ն հաջորդ տարի նշում է իր 20-ամյակը, և այս ընթացքում գյուղատնտեսության և ՄԿՈւ ոլորտներում իրականացվել են բազմաթիվ ծրագրեր:
«Աշխատելով մասնավոր բիզնեսի և համայնքների հետ՝ մենք հասկացանք, թե անասնաբուժության ոլորտում որքան սուր է երիտասարդ կադրերի՝ ոլորտ ներգրավման խնդիրը: Ուրախությամբ պետք է փաստեմ, որ վերջերս Շվեյցարիայի կառավարությունը հաստատեց առաջիկա տարիների ընթացքում ևս մեկ ՄԿՈւ ծրագրի իրականացումը, որի շրջանակում կընդլայնենք մեր համագործակցությունը Ագրարային համալսարանի և ՄԿՈՒ հաստատությունների հետ»,-շեշտել է նա:
Ողջույնի խոսքերից հետո միջոցառման մասնակիցները շրջայց են կատարել Բալահովիտի ուսումնափորձնական տնտեսությունում, ծանոթացել դրա ենթակառուցվածքներին և պայմաններին:
Նշենք, որ ուսանողները վարպետաց դպրոցում հնարավորություն ունեն մասնակցելու կաթնամթերքի արտադրության և իրացման ամբողջական շղթային, ընդ որում՝ նրանց համար այստեղ ստեղծված են աշխատանքի և կեցության լավագույն պայմանները: Ուսանողների համար վարպետաց դպրոցը կաթնամթերքի արտադրության տեխնոլոգիաներին տիրապետելու, սեփական ձեռքերով հանրային բարիք ստեղծելու, ապագա գործընկերների ցանցն ընդլայնելու, ինչպես նաև ընտանիքից դուրս ինքնուրույն կյանք վարելու փորձ ձեռք բերելու լավագույն հնարավորություն է:
Բալահովիտի տնտեսությունում կաթնամթերքի վերամշակման գործող արտադրամասի և նորակառույց ոսանողական կացարանից բացի՝ շահագործման են հանձնվում նաև վերակառուցված ոչխարանոցը՝ նախատեսված Ֆրանսիայից ներկրված մսատու «Բլանշ» ցեղի ոչխարների բուծման համար, ինչպես նաև կանաչ կերի արտադրամասը: Առաջիկայում կառուցվելիք «խելացի» անասնաշենքի շահագործմամբ կամբողջանա ժամանակակից արտադրության շրջափուլը, և ուսանողները կստանան աշխատաշուկայում պահանջված ամենաարդիական գործնական մասնագիտական գիտելիքներ ու հմտություններ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ