Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի Բալահովիտի ուսումնափորձնական տնտեսությունում այսօր տեղի է ունեցել Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցի բացման արարողությունը:
Նորարարական այս գաղափարը իրականություն դարձնելու գործում բուհին աջակցել է «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ն «Հմտությունների և գիտելիքի զարգացում» ծրագրի շրջանակում: Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցի նպատակն է փորձուսուցման միջոցով ՀԱԱՀ-ի և գործընկեր համալսարանների ուսանողներին փոխանցել արդիական գործնական մասնագիտական գիտելիքներ ու հմտություններ:
Միջոցառմանը ներկա է գտնվել և մասնակիցներին ողջունել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը: Նա կարևորել է, որ ծրագիրն իրականացվում է գյուղատնտեսության ոլորտում, որը ռազմավարական նշանակություն ունի Հայաստանի համար:
«ՄԿՈՒ ոլորտն այս առումով ամենամեծ ներուժն ունեցող բնագավառն է, և ես ուրախ եմ, որ Ագրարային համալսարանի ծրագրերը համահունչ են ՀՀ կառավարության քաղաքականությանը: Ծրագիրը կարող է նաև փորձի փոխանակման և կարողությունների զարգացման հարթակ դառնալ մյուս ուսհաստատությունների համար, քանի որ համակարգում լավագույն փորձը տարածելը և զարգացնելը մեր առաջնահերթություններից է: Դուալ կրթությունը և աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը ևս առաջնահերթ ուղղություններ են, որոնք շեշտադրված են Կառավարության ծրագրում: Նախատեսում ենք ուսուցման այդ ձևին առաջիկայում տալ օրենսդրական կարգավորումներ՝ դրանցով ինստիտուցիոնալ մեխանիզմներ ներդնելով, որպեսզի համակարգն, իրոք, զարգանա, և ուսումնական հաստատությունները գործատուների հետ համագործակցության բազմազան գործիքակազմ ունենան: Կառավարության ծրագրով շեշտադրվել է նաև, որ այդ համագործակցությունը կարող է ավելի ընդլայնվել. մասնավոր սեկտորի հետ գործակցության շրջանակը կընդգրկի նույնիսկ համատեղ կառավարման հնարավորություններ՝ դրանով իսկ նպաստելով գործընթացի արդյունավետության բարձրացմանը և գործատուների կարիքներին արձագանքմանը»,- ասել է նախարարի տեղակալը՝ շնորհակալություն հայտնելով «Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ին վերջին տարիներին ԿԳՄՍ նախարարության հուսալի գործընկերը լինելու համար, ինչպես նաև սփյուռքահայ բարերարներին, որոնք իրենց ներդրումն են ունեցել կրթության զարգացման գործում:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև կարևորել է, որ Կաթնամթերքի վարպետաց դպրոցում փորձուսուցում անցնող առաջին, 14 ուսանողից բաղկացած խումբը կլինի Արցախից. «Սա նաև ցույց է տալիս մեր հայրենակիցների հետ բոլոր դժվարությունները միասին անցնելու և մարտահրավերներին դիմակայելու մեր պատրաստակամությունը, իսկ դրա լավագույն եղանակը կրթությունն է»:
ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարի տեղակալ Արման Խոջոյանը, կարևորելով մարդկային կապիտալի զարգացումը, իր հերթին նշել է, որ սա լավ հնարավորություն է, որպեսզի ուսանողները ստանան գործնական և կիրառելի գիտելիքներ՝ այսպիսով հասանելիություն ապահովելով աշխատաշուկայում:
Հայաստանի ազգային ագրարային համալսարանի ռեկտոր Վարդան Ուռուտյանի խոսքով՝ դպրոցն առաջին հերթին նվեր է ուսանողներին. «Սա շատ կարևոր մոտեցում է Հայաստանում դուալ կրթության զարգացման տեսանկյունից, որպեսզի ուսանողները տեսական գիտելիքների հետ ձեռք բերեն գործնական հմտություններ»:
«Ռազմավարական զարգացման գործակալություն» ՀԿ-ի նախագահ Մկրտիչ Այվազյանի խոսքով՝ ՌԶԳ-ն հաջորդ տարի նշում է իր 20-ամյակը, և այս ընթացքում գյուղատնտեսության և ՄԿՈւ ոլորտներում իրականացվել են բազմաթիվ ծրագրեր:
«Աշխատելով մասնավոր բիզնեսի և համայնքների հետ՝ մենք հասկացանք, թե անասնաբուժության ոլորտում որքան սուր է երիտասարդ կադրերի՝ ոլորտ ներգրավման խնդիրը: Ուրախությամբ պետք է փաստեմ, որ վերջերս Շվեյցարիայի կառավարությունը հաստատեց առաջիկա տարիների ընթացքում ևս մեկ ՄԿՈւ ծրագրի իրականացումը, որի շրջանակում կընդլայնենք մեր համագործակցությունը Ագրարային համալսարանի և ՄԿՈՒ հաստատությունների հետ»,-շեշտել է նա:
Ողջույնի խոսքերից հետո միջոցառման մասնակիցները շրջայց են կատարել Բալահովիտի ուսումնափորձնական տնտեսությունում, ծանոթացել դրա ենթակառուցվածքներին և պայմաններին:
Նշենք, որ ուսանողները վարպետաց դպրոցում հնարավորություն ունեն մասնակցելու կաթնամթերքի արտադրության և իրացման ամբողջական շղթային, ընդ որում՝ նրանց համար այստեղ ստեղծված են աշխատանքի և կեցության լավագույն պայմանները: Ուսանողների համար վարպետաց դպրոցը կաթնամթերքի արտադրության տեխնոլոգիաներին տիրապետելու, սեփական ձեռքերով հանրային բարիք ստեղծելու, ապագա գործընկերների ցանցն ընդլայնելու, ինչպես նաև ընտանիքից դուրս ինքնուրույն կյանք վարելու փորձ ձեռք բերելու լավագույն հնարավորություն է:
Բալահովիտի տնտեսությունում կաթնամթերքի վերամշակման գործող արտադրամասի և նորակառույց ոսանողական կացարանից բացի՝ շահագործման են հանձնվում նաև վերակառուցված ոչխարանոցը՝ նախատեսված Ֆրանսիայից ներկրված մսատու «Բլանշ» ցեղի ոչխարների բուծման համար, ինչպես նաև կանաչ կերի արտադրամասը: Առաջիկայում կառուցվելիք «խելացի» անասնաշենքի շահագործմամբ կամբողջանա ժամանակակից արտադրության շրջափուլը, և ուսանողները կստանան աշխատաշուկայում պահանջված ամենաարդիական գործնական մասնագիտական գիտելիքներ ու հմտություններ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ