ՀՀ կառավարության ծրագրով նախատեսված է առաջիկա 5 տարիներին իրականացնել 300 դպրոցի և 500 նախադպրոցական հաստատության հիմնանորոգում, վերանորոգում և կառուցում: Ներկայում պետական տարբեր ծրագրերով շուրջ 100 կրթական հաստատություններում ընթանում են նախագծման, նորոգման և կառուցապատման աշխատանքներ:
«Արմենպրես» գործակալության մամուլի սրահում տեղի ունեցած համատեղ ասուլիսում այս մասին նշել են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի տեղակալ Դավիթ Գրիգորյանը, ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի քաղաքաշինական ծրագրերի իրականացման վարչության պետ Արսեն Միրզոյանը:
Նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ ինչպես նախադպրոցական, այնպես էլ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների բարելավման աշխատանքներն ընթանում են պետական, համայնքային և միջազգային տարբեր ծրագրերով: «Հավակնոտ նպատակը, որ դրված է կառավարության ծրագրում, կարող է իրականացվել միայն տարբեր գերատեսչությունների ջանքերի համատեղմամբ»,- ասել է փոխնախարարը` շեշտելով, որ հիմնական նպատակը կրթական կարիքների քարտեզի կազմումն ու դրա իրագործումն է՝ որպես գերակայություն ունենալով որակյալ կրթության ապահովումը:
Դասական և այլընտրանքային նախադպրոցական ծառայություններ
«Նախադպրոցական հաստատությունների ծրագրերով՝ նախատեսում ենք հիմնել դասական մանկապարտեզներ` դրանք հիմնանորոգելով և կառուցելով, փոքրաքանակ երեխաներով բնակավայրերում էլ ներդնել այլընտրանքային նախադպրոցական ծառայությունների մոդել: Օրինակ՝ եթե բնակավայրում նախադպրոցական տարիքի մինչև 20 երեխա կա, ապա ոչ թե դասական մանկապարտեզ է ստեղծվում, այլ այլընտրանքային նախադպրոցական ծառայություն է ներդրվում: Այս տարի արդեն 10 նման ծառայություն ստեղծել ենք, առաջիկա տարիներին դրանց թիվն ավելանալու է»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նրա խոսքով` միայն սուբվենցիոն ծրագրերով այս տարի շուրջ երեսուն մանկապարտեզներում նորոգման, հիմնանորոգման և վերակառուցման տարբեր ծավալի աշխատանքներ են կատարվել: Երևան քաղաքում քաղաքապետարանի կողմից 2022 թվականին ավարտին կհասցվեն 16 մանկապարտեզների նորոգման և հիմնանորոգման աշխատանքները:
Բոլոր դպրոցներն ունենալու են նոր գույք և բնագիտական լաբորատորիաներ
Հանրակրթության ոլորտում ևս դպրոցաշինության ծրագրերը բազմազան են. հիմնվում են մոդուլային դպրոցներ, վերակառուցվում և հիմնանորոգվում են գոյություն ունեցող շենքերը, ինչպես նաև կառուցվում են նոր շենքեր: Որպես ընդհանրական մոտեցում` կառուցվող և նորոգվող բոլոր դպրոցներն անպայման ունենալու են բնագիտական լաբորատորիաներ, նոր գույք և կահավորում:
Այս պահին Համաշխարհային բանկի աջակցությամբ ընթացքի մեջ է 13 ավագ դպրոցների հիմնանորոգման ծրագիրը: Ասիական զարգացման բանկի աջակցությամբ գալիք տարի դպրոցների սեյսմիկ անվտանգության բարելավման ծրագրով՝ 2022 թվականին ավարտին կհասցվեն 8 դպրոցի վերակառուցումը և կառուցումը. դա կհամակարգի Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարությունը:
Նոր մոդել Կապանում
Ժաննա Անդրեասյանն առանձնացրել է Կապան խոշորացված համայնքի գյուղական բնակավայրերում իրականացվող, իր բնույթով բոլորովին նոր կրթական ծրագիրը, որը ապահովելու է կրթական որակյալ ծառայություն` նոր ենթակառուցվածքներով:
«Մենք նախատեսում ենք Կապանի 31 գյուղական բնակավայրերի համար ստեղծել նման 13 արդիական ենթակառուցվածքներ, որոնք իրենց բնույթով լինելու են կրթահամալիրներ: Այսինքն՝ իրենց մեջ ներառելու են թե՛ դպրոցական, թե՛ նախադպրոցական ծառայությունները»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը: Կապանի կրթական մոդելի ներդրման աշխատանքն իրականացվում է Քաղաքաշինության կոմիտեի, Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարության, մարզպետարանի միջոցով:
Քաղաքաշինական նորմերի վերանայում և տիպային նախագծեր
ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի նախագահի տեղակալ Դավիթ Գրիգորյանը տեղեկացրեց, որ իրենք նախաձեռնել են մի շարք օրենսդրական և ենթաօրենսդրական փոփոխություններ, որոնք ուղղված են քաղաքաշինական ծրագրերի իրականացման գործընթացի դյուրացմանը:
«Առաջարկվող փոփոխությունները թույլ կտան ավելի որակյալ ու արագ իրականացնել շինարարական ծրագրերը: Նախ՝ մենք այս տարի փոխեցինք սեյսմակայունության շինարարական նորմերը, որոնք հնարավորություն կտան առավել սեյսմակայուն ու որակյալ շինարարություն իրականացնելու»,- փաստել է Դավիթ Գրիգորյանը:
Մյուս կարևոր փոփոխությամբ` կոմիտեն նախաձեռնել է բազմակի կիրառվող նախագծերի օգտագործման կարգի հաստատում: Ըստ այդմ` այն նախագծերը, որոնք արդեն կիրառվել են դպրոցներ ու նախակրթական հաստատություններ կառուցելու նպատակով, կկիրառվեն նաև այլ համայնքներում: Քաղաքաշինության ոլորտի պատասխանատուների հավաստմամբ՝ քաղաքաշինական ծրագրերն ավելի արագ իրականացնելու առումով սա շատ կարևոր քայլ է` հաշվի առնելով, որ նախագծման փուլը երկարատև է, միջին հաշվով մինչև 7 ամիս ժամանակ է պահանջվում: Ըստ Դավիթ Գրիգորյանի` պետք է հաստատել տիպային նախագծեր, որոնք կկիրառվեն տարբեր բնակավայրերում:
100-ից ավելի հաստատություններում աշխատանքներն ընթացքի մեջ են
Ներկայացնելով շինարարական աշխատանքների ընթացքը` ՀՀ քաղաքաշինության կոմիտեի քաղաքաշինական ծրագրերի իրականացման վարչության պետ Արսեն Միրզոյանը նշել է, որ ներկայում 100-ից ավելի կրթական հաստատություններում տարբեր բնույթի աշխատանքներ են ընթանում: Բուն շինարարության և կառուցապատման աշխատանքներ ընթանում են շուրջ 30 հաստատություններում: Քաղշինկոմիտեի պատվիրակմամբ՝ ևս 54 հաստատությունում շինաշխատանքներ կսկսվեն 2022 թվականին:
Ընթացքի մեջ են փոքրաքանակ երեխաներով համալրված համայնքների՝ թվով 22 դպրոցների կառուցապատման ծրագրերը, որոնցից 21-ի շինարարական աշխատանքները սկսված են, իսկ 22-րդ դպրոցինը կսկսվի գալիք տարի: Դրանցից 15-ի շինարարական աշխատանքների ավարտը նախատեսված է 2022 թվականին:
«Փոքրաքանակ երեխաներով համալրված դպրոցները նախատեսված են 100-120 աշակերտների համար, դրանք կառուցվում են միհարկանի տիպային նախագծերով, որում ներառված է նաև նախակրթարանի հատված»,- տեղեկացրել է Արսեն Միրզոյանը:
Ընթանում են 144-տեղանոց հզորությամբ մանկապարտեզների նախագծման աշխատանքներ: Դրանք իրականացվում են Արևիկ համայնքի համար մշակված տիպային նախագծի օրինակով:
«Սա այդ հզորությամբ մանկապարտեզի առաջին նախատիպը կլինի, որտեղ մետաղական կոնստրուկցիաների կիրառմամբ կատարվում է արագ շինարարություն: Մանկապարտեզը շահագործման է հանձնվելու՝ անհրաժեշտ գույքով և սարքավորումներով կահավորված: Գույքի ապահովումն ու կահավորումը ևս շինարարական փաթեթի մեջ է ներառված: Արդյունքները գնահատելուց հետո հնարավոր է՝ այս մոդելը կիրառվի նաև այլ նախագծերի դեպքում»,- նշել է քաղաքաշինության վարչության պետը:
Ասուլիսի ընթացքում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը ներկայացրել է նախօրեին ՀՀ կառավարության կողմից հաստատված «Հանրակրթության մասին» օրենքի փոփոխությունները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ