Մյուս տարի աննախադեպ՝ շուրջ 1 մլրդ դրամ է տրամադրվելու՝ մշակույթի ոլորտի նյութատեխնիկական բազայի արդիականացման համար։ Այս մասին տեղեկացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, որը վարել է նախարարին կից հասարակական խորհրդի հերթական նիստը:
Նիստի օրակարգում ներառված էին ՀՀ մշակույթի ոլորտի պահպանության և զարգացման ռազմավարության, միջոցառումների պլանի ներկայացմանը, մշակույթի ոլորտին դրամաշնորհների տրամադրման գործընթացին վերաբերող հարցեր:
Ողջունելով խորհրդի անդամներին՝ Արա Խզմալյանը նշել է, որ համավարակի և պատերազմի հետևանքով մշակույթի ոլորտի բյուջեն կրճատվել էր. այն արդեն վերականգնվել է և հասել նախորդ տարվա մակարդակին, ինչը հնարավորություն կտա իրականացնելու նախատեսված ծրագրերը։ Ըստ փոխնախարարի՝ մշակույթի ոլորտի առաջնահերթ խնդիրներից մեկը կրթական ծրագրերի իրականացումն է:
«Եթե մենք չենք պատրաստում գրագետ հանդիսատես և ընկալող միջավայր, ապա մեր բոլորը ջանքերը կլինեն ապարդյուն. այդ իմաստով ունենք բավականին հաջողություններ։ Մեր կրթական ծրագրերից է «Դասարան+դասական» նախագիծը, որի շրջանակում ավագ դպրոցի՝ մրցութային կարգով ընտրված սաները մեկ շաբաթ բառացիորեն ապրում են թատրոնում, կուլիսներում, դիտում ներկայացումներ, հանդիպում անվանի արտիստների հետ։ Ծրագրի նպատակն է լրջացնել թատերական արվեստի ընկալումը, որը պղտորվել է, ինչպես նաև օգնել աշակերտների մասնագիտական կողմնորոշմանը»,- նշել է Արա Խզմալյանը՝ ներկայացնելով կրթամշակութային մյուս նախագծերը, որոնք իրականացնում է ԿԳՄՍ նախարարությունը։
Նրա խոսքով՝ «ԴասԱ» ծրագրի շրջանակում լինում են տարբեր ճանաչողական հանդիպումներ կոմպոզիտորների հետ և ծանոթություն նրանց ստեղծագործություններին, իսկ «Քո արվեստը դպրոցում» ծրագրի շրջանակում լավագույն արվեստագետները մտնում են դպրոց և հանդիպում աշակերտների հետ, ինչը բարձրացնում է մշակութային գործչի հանրային վարկանիշը և ճանաչելիությունը։
Ըստ նախարարի տեղակալի՝ այս տարի իրականացվել է նաև «Զարդագիր» ինտերակտիվ ծրագիրը, որի նպատակը միջնադարյան արժեքների հանրամատչելի և խաղային մատուցումն է աշակերտներին, որոնք իրենց ձեռքով գունանյութեր են պատրաստում, մագաղաթի վրա նկարում, ծանոթանում գրի տեսակներին և մանրանկարչությանը: Արա Խզմալյանի խոսքով՝ հաջորդ տարի մեկնարկելու է «Դասարվեստ» ծրագիրը, որի շրջանակում լավագույն կտավները կներկայացվեն մարզերում: Այս նախագծի նպատակը ևս մշակութային իրողությունների հանրային վարկանիշի բարձրացումն է։
«Մեր մյուս խնդիրը մշակութային ժառանգության ոլորտում է, որն ամրագրված է նաև ՀՀ կառավարության ծրագրում։ Դա վերականգնողների ինստիտուտի կայացումն է, և այստեղ խնդիրները շատ են՝ սկսած այն բանից, թե ի՞նչ ենք հասկանում՝ վերականգնողի մասնագիտություն ասելով։ Գույքատեխնիկական ռեսուրսների առումով՝ ներկայում միակ պրոֆեսիոնալ կառույցը Մատենադարանն է, սակայն մենք ունենք հարյուրավոր և հազարավոր ֆոնդեր ու կտավներ, որոնք վերականգնման կարիք ունեն։ Մյուս խնդիրն այն է, որ մենք ամեն օր հանդիպում ենք գանձագողության և մշակութային արժեքներն ապականելու իրողություններին, հետևաբար լրջագույն խնդիր է մեր վերաբերմունքը պատմամշակութային վայրերին։ Խորքային համոզում ունեմ՝ միայն պետական վերահսկողական մեխանիզմները կատարելագործելով՝ չենք կարող այդ խնդիրը լուծել, որովհետև մեր արժեքներն ավելի շատ են, քան մեր ռեսուրսները, և այստեղ կարևոր են քաղաքացու գիտակցությունն ու արժեքների փոփոխությունը»,- շեշտել է Արա Խզմալյանը և հավելել, որ այդ նպատակով տարբեր միջոցառումներ են իրականացվում՝ հնագիտական արժեքները հանրայնացնելու համար։ Մասնավորապես, մյուս տարի մեկնարկում է կրթական ծրագիր՝ համայնքների հուշարձանների հանրահռչակման նպատակով: Նախարարի տեղակալը վստահեցնում է՝ եթե մարդը չի ճանաչում հուշարձանը, նա չի կրում պատասխանատվություն:
«Աննախադեպ ծավալների է հասել մասնավոր հատվածի հետ համագործակցությունը: Վերջին տարիներին կնքել ենք բազմաթիվ հուշագրեր, որոնց աջակցությամբ վերականգնում ենք հուշարձաններ. նախարարությունը տրամադրում է մասնագիտական խորհրդատվություն, իսկ մասնավոր ոլորտը՝ ֆինանսավորում։ Մեկ այլ խնդիր է այն, որ թանգարաններում քիչ են տարածքները, և հազարավոր միավորներ չեն ներկայացվում հանրությանը։ Այդ պատճառով որոշել ենք դրանք ներկայացնել այլ համապատասխան միջավայրերում։ Մենք պարտավոր ենք հանրությանը ներկայացնել հանրության սեփականությունը»,- փաստել է Արա Խզմալյանը։
Նրա խոսքով՝ ժամանակակից արվեստի ոլորտում խնդիր կա՝ ինքնաֆինանսավորման մեխանիզմների խթանման հետ կապված։ Նախարարի տեղակալը նշել է, որ պետական մշակութային բազմաթիվ կառույցներ գործում են հին մեթոդներով, որի արդյունքում առկա է կառավարման խնդիր։ «Մեր նպատակն է խթանել սեփական միջոցներով գումարներ գեներացնելու գործընթացը։ Իհարկե, մշակույթի ոլորտը չի կարող գոյատևել միայն բիզնեսի սկզբունքով, բայց նաև միայն պետական միջոցներով չի կարող առաջ գնալ, այսինքն՝ անհրաժեշտ է կատարելագործել մենեջերական հմտությունները, արդիականացնել կառավարման համակարգը և բարելավել օրենսդրական դաշտը։ Ներդնելու ենք այնպիսի համակարգ, որի արդյունքում պետական աջակցությունը կմեծանա, եթե աճեն տվյալ հաստատության արտաբյուջետային միջոցները, իսկ դա հնարավոր է գրագետ կառավարման, գովազդի և հանրության հետ մշտապես կապի մեջ լինելու շնորհիվ»,- հավաստիացրել է Արա Խզմալյանը։
Անդրադառնալով միջազգային համագործակցությանը՝ նախարարի տեղակալը տեղեկացրել է, որ մյուս տարի տեղի կունենան հայկական մշակույթի օրեր ՌԴ-ում և ռուսական մշակույթի օրեր՝ Հայաստանի Հանրապետությունում։ Նրա խոսքով՝ միջազգային համագործակցության առումով ակտիվ է եղել կինոլորտը, հաջողություններ են ունեցել նաև մի քանի թատրոններ։
«Մյուս տարի աննախադեպ՝ շուրջ 1 մլրդ դրամ է տրամադրվելու՝ մշակույթի ոլորտի նյութատեխնիկական բազայի արդիականացման համար։ Պետական աջակցության նման ծավալ երբեք չի եղել»,-փաստել է փոխնախարարը։
Նա անդրադարձել է նաև գրահրատարակչության ոլորտում դրամաշնորհների տրամադրման խնդրին՝ ընդգծելով, որ պետք է սահմանվեն պետական քաղաքականությանը համապատասխան չափանիշներ։ Փոխնախարարը գոհունակությամբ փաստել է, որ ոչ նյութական մշակութային ժառանգությունը բավարար մակարդակի վրա է և ակտիվ է հատկապես համայնքներում:
Արա Խզմալյանի զեկույցից հետո նախարարին կից հասարակական խորհրդի անդամները հանդես են եկել ելույթներով՝ ներկայացնելով իրենց առաջարկություններն ու դիտողությունները: Նրանք մի շարք հարցեր են ուղղել բանախոսներին: Հայաստանի արդյունաբերողների և գործարարների միության ներկայացուցիչ Արմեն Մարտիրոսյանն անդրադարձել է մշակույթի ոլորտում պետական ֆինանսավորման, որոշ ծառայությունների պատվիրակման և հաստատությունների կառավարման խնդիրներին:
Հայաստանի ազգային պարարվեստի ասոցիացիայի նախագահ Կարեն Գևորգյանը բարձրաձայնել է ժողովրդական կոլեկտիվների ինստիտուտին, պարային դահլիճների բացակայությանն առնչվող հարցեր: «Համաչափ զարգացման երիտասարդական կենտրոն» ՀԿ-ի ներկայացուցիչ Ալլա Ավագյանն անդրադարձել է մշակույթի ոլորտին դրամաշնորհների տրամադրման գործընթացում գնահատման չափանիշների հստակեցման, իսկ «Եզդիների ազգային միություն» ՀԿ-ի նախագահ Հասան Թամոյանը՝ մշակույթի ոլորտում ազգային փոքրամասնություններին ուղղված ծրագրերին:
Նիստի օրակարգի հաջորդ հարցը վերաբերում էր ԿԳՄՍ նախարարին կից հասարակական խորհրդի անդամների ռոտացիայի կիրառմանը, որը տեղի է ունենում երկու տարին մեկ անգամ: Նախարարին կից հասարակական խորհրդի հաջորդ նիստը տեղի կունենա նոր կազմով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ