ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԲՈԿ նախագահ Կարեն Քեռյանն ամփոփել է ընթացիկ տարին

Դեկտեմբերի 17, 2021
Հարցազրույցներ, ելույթներ

Բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահ Կարեն Քեռյանը «Արմենպրես»-ի մամուլի սրահում կայացած ասուլիսում ամփոփել է ընթացիկ տարվա աշխատանքները:

Այս տարի Հայաստանում հաստատվել են 171 թեկնածուական և դոկտորական աստիճաններ: Պաշտպանությունների ցուցանիշը 2020 թվականի համեմատ` շատ քիչ տարբերությամբ աճել է, սակայն նախորդ տարիների համեմատ` նկատելի նվազել է: Ըստ Կարեն Քեռյանի՝ նվազումը նկատելի է` վերջին 6 տարիների հետ համեմատած, ինչը բավարար չէ գիտնականների սերնդափոխության ու պրոֆեսորադասախոսական կազմի համալրման համար: Նախկինում տարեկան լինում էր մոտ 600 պաշտպանություն:
Բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահը նշել է, որ 2018 թվականից հետո պայման է դրվել, ըստ որի՝ պետք է ունենալ տպագրած աշխատանք «Web of Scince», «Scopus» շտեմարաններում տեղ գտած պարբերականներում: Դրանից հետո դոկտորականների թիվը նվազել է, սակայն Կարեն Քեռյանը նշել է, որ ընթացիկ տարում, 2020-ի համեմատ, դոկտորականների պաշտպանության աճ է նկատվում: Կարեն Քեռյանը նաև կարծում է, որ պետք է ավելացնել ասպիրանտական տեղերի թիվը. «Ապագայի համար այնպիսի քաղաքականություն է որդեգրվել, որ պաշտպանության քանակն աճի՝ գիտնականների բանակն ավելացնելու նպատակով: Այժմ ԿԳՄՍ նախարարությունում քննարկումներ են ընթանում, և, կարծում եմ, որ մոտակա ժամանակներում հնարավորություն կունենանք ասպիրանտական տեղերն ավելացնելու»: Եթե տեղերը շատ լինեն, ապա շատ կլինեն պաշտպանությունները, մյուս կողմից՝ այն կարող է հանգեցնել որակի նվազմանը: ԲՈԿ-ի նախագահի խոսքով՝ այստեղ կարևոր է եղած պոտենցիալի հաշվի առնելը: Անհրաժեշտ են համալիր ուսումնասիրություններ՝ հասկանալու, թե որ ուղղությամբ որքան մասնագետներ են հարկավոր:
Կարեն Քեռյանը կարևոր է համարել որակական պահանջների, աստիճանաշնորհման համակարգի փոփոխությունների անհրաժեշտությունը:

ԲՈԿ նախագահն անդրադարձել է նաև գիտական պաշտպանություններում գրագողությունների խնդրի լուծմանը: Նա նշել է, որ այդ հարցում Բարձրագույն որակավորման կոմիտեն իրավական դաշտում փոփոխությունների անհրաժեշտություն է տեսնում՝ աստիճանազրկման կարգի մշակմամբ:

«Այդ կարգը հնարավորություն կտա պաշտպանությունից հետո՝ նույնիսկ տարիներ անց, գրագողությունը հայտնաբերելու դեպքում անձին զրկելու գիտական աստիճանից: Ինչպես հնարավոր է վարորդական իրավունքից վարորդին զրկել, այդպես էլ այս պարագայում պետք է լինի այդ հնարավորությունը: Այս առաջարկն ընդգրկված է ՀՀ կառավարության միջոցառումների ծրագրում»,-ասել է Կարեն Քեռյանը:

Բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահի խոսքով՝ կարգը զսպող ու կանխարգելիչ գործիք է լինելու, ոչ թե աստիճանազրկման սպառնալիք՝ հարյուրավոր դեպքեր ունենալու նպատակով:

«Հայցորդը կհասկանա, որ եթե նույնիսկ հաջողվի պաշտպանել, ապա, միևնույնն է, հետագայում էլ գրագողությունը բացահայտելու դեպքում նա կզրկվի գիտական աստիճանից»,- մեկնաբանել է Կարեն Քեռյանը:

Աստիճանազրկման կարգից բացի, Բարձրագույն որակավորման կոմիտեի նախագահի կարծիքով՝ անհրաժեշտ է նաև իրականացնել գրագողությունը բացահայտող ծրագրի արդիականացումը ու այն հասանելի դարձնել ավելի լայն շերտի, մասնավորապես՝ գիտական հոդվածներ հրապարակող պարբերականներին:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)

  • Պարզաբանումներ

    Թեմայի հեղինակ՝ manush

    Հարգելի ուսուցիչներ, «Պարզաբանումներ» թեմայում Ֆորումի ադմինիստրատորները՝ Մարի Գասպարյանը (https://forum.armedu.am/member/9113-%D5%B4%D5%A1%D6%80%D5%AB-%D5%A3%D5%A1%D5%BD%D5%BA%D5%A1%D6%80%D5%B5%D5%A1%D5%B6) և Արփինե Քիրիշյանը (https://forum.armedu.am/member/14139-arpi-kirishyan), կպատասխանեն ձեզ հետաքրքրող հարցերին:

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Նոր նյութի ներկայացում Նոր նյութի բացատրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել այն հանգամանքը, որ աշակերտը միանգամից չի կարող շատ բան սովորել: Ըստ գիտական հետազոտությունների` Նոր նյութի հաղորդման ժամանակ կարևոր է…