Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում դեկտեմբերի 23-ին, 24-ին, 25-ին, 26-ին, 28-ին և 30-ին տեղի կունենա Պյոտր Չայկովսկու «Մարդուկ-Ջարդուկ» («Շչելկունչիկ») երկու գործողությամբ բալետային ներկայացման առաջնախաղը:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ բեմադրված «Մարդուկ-Ջարդուկ» բալետային ներկայացման առաջնախաղին նվիրված մամուլի ասուլիսին ներկա էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը, ներկայացման երաժշտական ղեկավար և դիրիժոր, Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար, ՀՀ վաստակավոր արտիստ Կարեն Դուրգարյանը, հրավիրյալ բեմադրող, բալետմայստեր, ՌԴ արվեստի վաստակավոր գործիչ Գեորգի Կովտունը:
Կարեն Դուրգարյանի նշմամբ՝ «Մարդուկ-Ջարդուկը» երկար սպասված ներկայացում է, որի իրականացմանը մեծապես աջակցել է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությունը, մեծ ջանքեր են ներդրել թատրոնի ողջ անձնակազմը, հրավիրյալ բալետմայստեր Գեորգի Կովտունը: Միահամուռ ջանքերի շնորհիվ երեխաների համար ստեղծվել է մի հրաշալի ներկայացում:
«Դեկտեմբերի 23-ին տեղի կունենա ներկայացման առաջնախաղը, և, վստահաբար, «Մարդուկ-Ջարդուկը» կներկայացնենք ոչ միայն Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմական թատրոնի բեմում, այլև մարզերում, որպեսզի մարզերում բնակվող երեխաները ևս կարողանան դիտել այս ներկայացումը»,- տեղեկացրել է Կարեն Դուրգարյանը:
Արա Խզմալյանի խոսքով՝ ամիսներ առաջ էր, որ կոլեկտիվին ներկայացրել էր մաեստրո Դուրգարյանին, իսկ ամիսներ հետո կարելի է փաստել մի իրողություն. արդեն փոխվել են կառույցի բովանդակությունը, աշխատանքի ռիթմը, ավելացել են մտահղացումներն ու անելիքները:
«Անմիջապես, երբ մաեստրո Դուրգարյանը կանգնեց դիրիժորական վահանակի առջև, նվագախումբը հնչեց այլ հնչյուններով, այլ հնչեղությամբ: Այս առումով մենք կարող ենք ասել, որ հաջողել ենք: Ընդամենը քննարկման արդյունքում էր որոշվել, որ Նոր տարվա լավագույն նվերը կարող է լինել «Մարդուկ-Ջարդուկը» առաջնախաղը, և արդեն աշխատանքների ընթացքում ներկայացման տոմսերն սպառված էին: Հաճախ ենք մտածում, թե որն է այս մեծ հետաքրքրության ֆենոմենը, և հերթական անգամ համոզվում ենք, որ թերևս վերջին շրջանում մշակույթն ունի շատ ավելի մեծ դերակատարում, քան մենք կարող ենք պատկերացնել: Մշակույթն այսօր միայն գեղարվեստական պահանջմունք չի բավարարում, այն կատարում է հսկայական թերապևտիկ գործառույթ: Մեր հասարակությունն այսօր կարիք ունի հեքիաթի, լավատեսության, լույսի, սպասումի, տոնի: Ահա այս ներկայացումը մշակութային և խաղացանկային քաղաքականության տեսակետից ավելի քան անվրեպ է, ինչը փաստում է նաև հանրային մեծ հետաքրքրությունը»,- նշել է նախարարի տեղակալը և համոզմունք հայտնել, որ արտասահմանցի գործընկերների ընդգրկման, ամբողջ թատրոնի ներուժի կենտրոնացման շնորհիվ ունենք հետաքրքիր, սպասված ու գունեղ ներկայացում:
Նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանն անդրադարձել է նաև մշակույթի ոլորտում կրթության խնդրին և տեղեկացրել, որ մշտապես քննարկումներ են իրականացվում կադրերի պատրաստման ուղղությամբ: Նախարարի տեղակալը ուրախությամբ հավելել է, որ քննարկման և պայմանավորվածության համաձայն՝ աննախադեպ կերպով ակտիվացել են կապերը խորեոգրաֆիկ ուսումնարանի հետ, և թատրոնի բազմաթիվ ներկայացումներում ավելի ու ավելի են ընդգրկվում պատանիները՝ այս կերպ կարգավորելով նաև աշխատանքի, մասնագիտական կատարելագործման խնդիրները:
Ներկայացման բեմադրիչ, բալետմայստեր, ՌԴ արվեստի վաստակավոր գործիչ Գեորգի Կովտունը, ով բեմադրություններ է իրականացրել աշխարհի մի շարք հեղինակավոր թատրոններում, իր խոսքում ընդգծել է, որ այստեղ գտնվելու հիմնական պատճառը հայ երեխաներին հեքիաթ նվիրելու իր մեծ ցանկությունն է:
«Այս հեքիաթը պահանջված է ամբողջ աշխարհում, որովհետև այն ունի հրաշալի երաժշտություն, գեղեցիկ բովանդակություն: Ամեն տարիքում երեխան յուրովի է ճանաչում աշխարհը, և ահա հենց այս ամենն էլ արտացոլվում է «Շչելկունչիկ» ներկայացման մեջ»,- նշել է անվանի բալետմայստերը և շնորհակալություն հայտնել հրավերի համար:
Տեղեկացնենք, որ նշանավոր բալետմայստերը մասնակցել է Ռուսաստանում և արտասահմանյան մի շարք երկրներում իրականացված ավելի քան 300 ներկայացումների բեմադրման աշխատանքներին, որոնց թվում են «Սպարտակը», «Դոն Կիխոտը», «Մարդուկ-Ջարդուկը» և այլն:
Նշենք, որ Պ. Չայկովսկու «Մարդուկ-Ջարդուկը» բալետը հատուկ տեղ է զբաղեցնում կոմպոզիտորի ուշ շրջանի ստեղծագործությունների շարքում: Այն հեռացել է բալետի ժանրի ավանդույթներից և յուրահատուկ է երաժշտական կերպարների կերտման նորարարությամբ։
«Շչելկունչիկ» բալետային ներկայացման հայաստանյան բեմադրությունն ամբողջովին նոր է, թատրոնի խաղացանկում ներկայացվում է առաջին անգամ: Ներկայացման հագուստները և դեկորացիաները պատրաստվում են Հայաստանում՝ բեմանկարիչ Վյաչեսլավ Օկունևի էսքիզներով:
Ներկայացման երաժշտական ղեկավարն ու դիրիժորը Կարեն Դուրգարյանն է:
Առաջնախաղի օրվա գլխավոր դերակատարներն են՝ Դրոսել Մեյեր՝ Միլիտոն Կիրակոսյան, Մարի՝ Կարինա Շիկանյան, Ֆրից` Ավիկ Հովհաննիսյան, Մարդուկ-Ջարդուկ՝ Գարեգին Բաբելյան, մկների թագավոր՝ Արմեն Զաքարյան, արքայազն՝ Ռազմիկ Մարուքյան, փերի՝ Սոնա Վարդանյան:
Հիշեցնենք, որ ներկայացումն առաջին անգամ ցուցադրվել է 1892 թվականի դեկտեմբերի 18-ին Սանկտ Պետերբուրգի Մարիինյան թատրոնում, իսկ Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում առաջնախաղը կայացել է 1985 թվականին Պարարվեստի ուսումնարանի 60-ամյա հոբելյանի կապակցությամբ։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ