ՀՀ կրթության գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանն ամփոփել է մշակութային տարին՝ ներկայացնելով 2021 թվականին մշակույթի ոլորտում իրականացված ծրագրերն ու աշխատանքները:
Մշակույթի ոլորտի 2022 թվականի հատկացումները
Արա Խզմալյանն իր խոսքը սկսել է երկու կարևոր նորություններով. առաջին՝ 2022 թվականին մշակույթի ոլորտին տրամադրված հատկացումները կազմում են 1 մլրդ 589 մլն 13 հազար դրամ: Նախարարի տեղակալի դիտարկմամբ՝ 2021 թվականին համավարակի և պատերազմի հետևանքներով մի քանի անգամ կրճատվել էր ոլորտային բյուջեն, այդ թվում՝ մշակութային ծրագրերին հատկացվելիք գումարը, սակայն 2022 թվականին հատկացված գումարը հասցվել է մշակույթի ոլորտի՝ 2020 թվականի հատկացումներին:
Կապիտալ հատկացումներ
Երկրորդ՝ աննախադեպ ծավալների են հասել 2019-2020-2021 թվականներին թատերահամերգային կառույցներին, թանգարաններին, մշակութային հաստատություններին կապիտալ հատկացումների ծավալները.
2021թ. «Թատերահամերգային կազմակերպությունների նյութատեխնիկական բազայի համալրում» ծրագրով հատկացվել է 174,8 մլն դրամ. այդ թվում՝ «Հ. Պարոնյանի անվան երաժշտական կոմեդիայի պետական թատրոն» ՊՈԱԿ-ին՝ 1,5 մլն դրամ՝ ֆլեյտայի ձեռքբերում, «Երևանի կամերային պետական թատրոն» ՊՈԱԿ-ին՝ 4,8 մլն դրամ՝ շարժական բեմի գույքի և սարքավորումների համար, «Սոս Սարգսյանի անվան համազգային թատրոն» ՊՈԱԿ-ին՝ 168,5 մլն դրամ՝ գույքի ձեռքբերում։
«Սա համարում եմ տարվա լավագույն ձեռքբերումներից մեկն ու շնորհավորում եմ թատրոնի ամբողջ կազմին: Սա վերջը չէ. պետական բյուջեով գրեթե նույն ծավալի հատկացում կլինի նաև 2022 թվականին, և մենք կունենանք լիարժեք զինված, վերազինված մի կառույց: Սա համահունչ է այն արդյունքներին, որոնք Համազգային թատրոնը գրանցում է վերջին ժամանակաշրջանում»,- շեշտել է Արա Խզմալյանն ու հավելել՝ 2020 թվականին Տիկնիկային թատրոնին հատկացվել էր 21 մլն դրամ, և ամբողջությամբ արդիականացվել էր լուսային տեխնիկան, իսկ այժմ ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծ է շրջանառվում, ըստ որի՝ շուրջ 44 մլն դրամ կհատկացվի ձայնային տեխնիկայի համակարգի արդիականացման համար:
Արա Խզմալյանը տեղեկացրել է, որ «Ներդրումներ՝ թատրոնների շենքերի կապիտալ վերանորոգման համար» ծրագրով հատկացվել է 54,5 մլն դրամ, այդ թվում՝ Երևանի մնջախաղի պետական թատրոնի շենքի վերակառուցման համար՝ 50 մլն դրամ, «Ա․ Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի թատրոն» ՊՈԱԿ-ի սանհանգույցների և դիմահարդարման սենյակների ընթացիկ նորոգման ավարտական աշխատանքների համար՝ 4,5 մլն դրամ: «Ներդրումներ՝ թանգարանների և պատկերասրահների հիմնանորոգման համար» ծրագրով 108,5 մլն դրամ ուղղվել է «Հայաստանի պատմության թանգարան» ՊՈԱԿ-ի օդափոխության համակարգի արդիականացմանը: «Հուշարձանների ամրակայում, նորոգում և վերականգնում» ծրագրի շրջանակում ընդհանուր առմամբ հատկացվել է 242,7 մլն ՀՀ դրամ։ «Կինեմատոգրաֆիայի» ծրագրով Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնին հատկացվել է 20 մլն դրամ։
Արա Խզմալյանի նշմամբ՝ 2020 թվականին Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնին հատկացվել է 102,7 մլն դրամ, որն ուղղվել է Երևան քաղաքի Տերյան 3ա հասցեում գտնվող, ՊՈԱԿ-ին պատկանող տարածքի հիմնանորոգմանը։
Նախարարի տեղակալի նշմամբ՝ 2022 թվականին «Թատերահամերգային կազմակերպությունների նյութատեխնիկական բազայի համալրում» ծրագրով նախատեսված է շուրջ 767 մլն դրամ, «Ներդրումներ՝ թատրոնների շենքերի կապիտալ վերանորոգման համար» ծրագրով՝ շուրջ 213 մլն դրամ, հուշարձանների համար՝ 108 մլն դրամ:
«Սա աննախադեպ ցուցանիշ եմ համարում: Մենք բարձրացնում ենք մեր չափանիշները պետական կառույցների ֆինանսական ինքնավարության և ներկայանալիության տեսանկյունից, ուրեմն պետք է աջակցենք, որ այդ արտաբյուջեի գեներացման համար լինեն համապատասխան պայմաններ, իսկ դա առանց ժամանակակից տեխնիկայի դժվար է պատկերացնել»,- ընդգծել է նախարարի տեղակալը:
Փոխնախարարի խոսքով՝ այդ ծրագրերից օգտվելու են այն կառույցները, որոնք լայն միջազգային համագործակցություն են ապահովել, հանդես են եկել հեղինակավոր միջազգային փառատոներում, ներկայանալի են եղել ու թույլ են տալիս ասելու, որ ժամանակակից հայ թատրոն կա:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ