ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Հողի գաղտնիքը» խորագրով ցուցադրությունների շարքը 2022 թ-ին լինելու է շարունակական

Դեկտեմբերի 23, 2021
Մշակութային լուրեր

Դեկտեմբերի 22-ին կայացած մամուլի ասուլիսում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը նշել է, որ հատուկ ուշադրություն է դարձվելու հնագույն և միջնադարյան ամրոցների պահպանությանն ու վերականգնմանը՝ որպես հայկական պետականության սիմվոլների:

Ոչ նյութական և նյութական ժառանգություն

Փոխնախարարը ընդգծել է, որ ՀՀ կառավարության որոշմամբ՝ Հայաստանի Հանրապետության` անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկը համալրվել է ևս 8 արժեքներով:

2021 թվականին նախարարության համակարգում գործող 21 թանգարաններ իրենց գործունեության շրջանակում իրականացրել են հետևյալ աշխատանքները՝ թանգարանային առարկաների վերականգնում, ամրակայում՝ ավելի քան 800 միավոր, 146 ժամանակավոր ցուցահանդեսների կազմակերպում, գիտակրթական 1742 ծրագրեր, շուրջ 800 000 այցելու, գիտահետազոտական 86 աշխատանք, թանգարանային ֆոնդերի համալրում 5192 միավորով:

2021 թվականին շարունակվել է նաև գրահրատարակչության ոլորտի ծրագիրը, որի շրջանակում պետական աջակցությամբ իրականացվել են «Թարգմանական ծրագրեր և աջակցություն ստեղծագործողներին ու հետազոտողներին», «Հայ գրականությունը թարգմանություններում», «Գրքի երևանյան փառատոնը», «Աջակցություն ոչ պետական մամուլին» միջոցառումները։

Հուշարձաններ

Հուշարձանների և տեսարժան վայրերի միջազգային օրվա (ապրիլի 18-ի) առթիվ կազմակերպվել է աշխատաժողով հուշարձանների պահպանության ոլորտին առնչվող բոլոր շահագրգիռ կողմերի մասնակցությամբ: Արդյունքներն ամփոփվել և կարևոր ուղենիշները տեղ են գտել ոլորտի ռազմավարության մեջ։

Եվրոպական ժառանգության օրերի շրջանակում (սեպտեմբերի 25-26-ը) Հայաստանի Հանրապետությունում և Արցախում «Համընդգրկուն ժառանգություն» խորագրի ներքո իրականացվել են ավելի քան 300 միջոցառումներ, որին մասնակցել են ավելի քան 20000 այցելուներ։

«Բացման արարողությանը Երերույքի տաճարի մոտ կայացած համերգին ներկա էր ավելի քան 1000 հանդիսատես։ Պատմամշակութային վայրերում դասական և հոգևոր համերգների գաղափարը շարունակական է և նպաստում է քիչ այցելվող հուշարձանների հանրայնացմանը»,- տեղեկացրել է Ա. Խզմալյանը:

Արա Խզմալյանը կարևորել է «Արձագանք» և «Ճանապարհաշինարարներ» կամ «Անվերջության ժապավեն» արձանների վերականգնման ու դրանց տարածքների բարեկարգման աշխատանքների իրականացումը։ Դրանից բացի՝ մեկնարկել են շուրջ մեկ տասնյակ հուշարձանների վերականգնման, բարեկարգման նախագծանախահաշվային ու նախապատրաստական այլ աշխատանքներ։

Պեղումներ

Անդրադառնալով պեղումներին՝ Արա Խզմալյանը փաստել է, որ տարվա ընթացքում տրվել են ավելի քան 50 պեղումների թույլտվություններ, այդ թվում՝ Արտաշատ և Դվին պատմական մայրաքաղաքների, Սանահինի, Բարձրաքաշի, Սրվեղի վանքի, Դաշտադեմի ամրոցի, Տավուշի բերդի ամրակայման համար անհրաժեշտ հատվածների փրկարարական պեղումների թույլտվություններ։

«Պեղումներից հայտնաբերված հնագիտական հավաքածուների ժամանակավոր ցուցադրություններ են կազմակերպվել «Հողի գաղտնիքը» խորագրի ներքո։ Նոյեմբերի 30-ից Շահումյանի դամբարանից հայտնաբերված հնագիտական գանձերը ցուցադրվում են Հ․ Շարամբեյանի անվան ժողովրդական արվեստների թանգարանում, դեկտեմբերի 15-ից «Մեծամորի ոսկին» ցուցադրվում է Մեծամոր պատմահնագիտական արգելոց-թանգարանում»,- նշել է Արա Խզմալյանը և տեղեկացրել, որ 2022 թ․ այս խորագրով ցուցադրությունների շարքը լինելու է շարունակական. հաջորդը՝ մայրաքաղաք Արտաշատից հայտնաբերված հնագիտական գտածոների ցուցադրությունն է։

Արա Խզմալյանը նաև շեշտել է, որ հատուկ ուշադրություն է դարձվելու հնագույն և միջնադարյան ամրոցների պահպանությանն ու վերականգնմանը՝ որպես հայկական պետականության սիմվոլների։

«Այս համատեքստում 2021 թ․ իրականացվել են Տավուշի բերդի և Դաշտադեմի պեղումները, իսկ 2022 թ․ աշխատանքներ են նախատեսվում Լոռի բերդ, Տավուշի բերդ, Դաշտադեմ և Ամբերդ ամրոցներում»,- ասել է փոխնախարարը:

Արա Խզմալյանի փաստմամբ՝ պետություն-մասնավոր հատված համագործակցության շրջանակում վերականգնվում են տասնյակից ավելի հուշարձաններ։ Այս տարի ՀՀ կառավարության որոշմամբ ստեղծվել են «Դաշտադեմ ամրոց» և «Մայրաքաղաք Դվին» պատմամշակութային արգելոցները:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Գործողություններ բազմությունների հետ

    Թեմայի հեղինակ՝ ՄԱՄՅԱՆ Ա․

    Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…

  • Արդյոք՞ մարդու իրավունքները չեն խախտվի, եթե անձը առաջնորդվի բարոյական նորմերով:

    Թեմայի հեղինակ՝ gayane.siradexyan

    Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…

  • Ռուբրիկները՝ որպես ուսումնառության գնահատման միջոց

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…

  • Սովորողի աշխատանքի գնահատման միջոցները

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…

  • Ուղիղ հրահանգումով դասավանդում/ դասապլանների օրինակներ

    Թեմայի հեղինակ՝ Lianna3

    Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)