Արհեստագործական, միջին մասնագիտական կրթության ոլորտում առաջնային է դիտվում տնտեսության գերակա ուղղություններով մասնագիտությունների ծավալի ավելացումը` շարունակաբար ներդնելով նոր մասնագիտություններ և կրճատելով այն մասնագիտությունների տեղերը, որոնք առավել իներցիոն բնույթ են կրում։
Այս մասին այսօր հրավիրված հաշվետու մամուլի ասուլիսում նշել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը:
Նրա տեղեկացմամբ` վերջին 3 տարիների ընթացքում ներդրվել է շուրջ 21 նոր մասնագիտություն, 2022 թվականին նախատեսվում է ներդնել ևս 2-ը: Էական նշանակություն ունի գործող չափորոշիչների վերանայումը, որի շրջանակում վերջին տարիներին ավելի քան 250 չափորոշիչ է վերանայվել։
Աշխատանքի վրա հիմնված և դուալ կրթություն
«Առանձնահատուկ տեղ է զբաղեցնում աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման և դուալ կրթության ծրագրերի իրականացումը։ Ներկայում շուրջ 15 հաստատությունում ներդրված է 11 մասնագիտությամբ և որակավորմամբ դուալ ուսուցման համակարգ, նախատեսվում է 2022 թ. ևս 3 նոր հաստատությունում 2 կամ 3 նոր մասնագիտությամբ ներդնել նույն ծրագիրը։ Ավելի քան 700 ուսանող սովորում է դուալ ուսուցման ծրագրերով։ Ընդհանուր առմամբ՝ նախնական և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով սովորում են ավելի քան 25000 ուսանողներ, որոնցից շուրջ 7000-ը՝ արհեստագործական ծրագրով, շուրջ 18000-ը՝ միջին մասնագիտական։ Ընդ որում, ինչպես փոխնախարարն է նշում, արհեստագործական ծրագրերով գործազրկությունը կազմում է ընդամենը վեց տոկոս, ինչը արդյունավետ ցուցանիշ է»,- նշել է փոխնախարարը:
Որակի և արդյունավետության բարձրացում
Որակի ապահովման ուղղությամբ կարևոր է միջին մասնագիտական պետական ուսումնական հաստատությունների հավատարմագրման գործընթացը (վերջին երեք տարիներին 14 հաստատություն է հավատարմագրվել է, 2022 թ.-ին նախատեսվում է ևս 5-ի հավատարմագրումը)։
Նպատակ է սահմանված ՄԿՈՒ շրջանավարտների՝ իրենց մասնագիտությամբ զբաղվածության ցուցանիշը հասցնել առնվազն 41%-ի։ Ավելի քան 70 կազմակերպությունների հետ կնքվել են համագործակցության հուշագրեր՝ համատեղ աշխատանքներ իրականացնելու նպատակով։ Հատուկ ուշադրության է արժանանում գյուղատնտեսական ոլորտի կրթությունը։ Շարունակվել են գյուղատնտեսական քոլեջների զարգացման ծրագրերը, մասնավորապես՝ հուշագիր է ստորագրվել ԿԳՄՍ նախարարության և Ֆրանսիայի հայկական հիմնադրամի միջև, որի արդյունքում՝ Տավուշի տարածաշրջանային քոլեջը կվերածվի ֆրանսիական մոդելով գյուղատնտեսական կրթահամալիրի։ Հետագայում նախատեսվում է նույն մոդելը դիտարկել նաև Սյունիքի գյուղատնտեսական քոլեջների համար:
Սոցիալական գործընկերություն
Սոցիալական գործընկերության շրջանակում տարբեր ծրագրեր են իրականացվել
‹‹Մարդը՝ կարիքի մեջ›› կազմակերպության հետ:
‹‹Կազա› հիմնադրամի հետ, մասնավորապես՝ արևային էներգիայի ոլորտում նոր մասնագիտությունների ներդրման նպատակով հուշագիր է ստորագրվել: Կարևոր համագործակցություն է մեկնարկել ‹‹Ազնավուր›› հիմնադրամի հետ արվեստի ոլորտում կրթության բարեփոխման շուրջ, որը կիրականանա Երևանի մշակույթի և արվեստի քոլեջի անվանափոխության և զարգացման միջոցով։ Բազմաթիվ են համագործակցության ծրագրերը զբոսաշրջության, խոհարարության ոլորտում, այդ թվում՝ մարզային տարբեր հաստատություններում։ Արդյունավետության բարձրացման նպատակով կատարվել են փոփոխություններ իրավական մի շարք ակտերում:
2022 թվականին առաջնահերթության կարգով կնորոգվի և կվերակառուցվի ՄԿՈՒ 8-10 հաստատություն
Փոխնախարարի խոսքով` կարևորվում է ՄԿՈՒ հաստատությունների շենքային պայմանների բարելավումը: 2020 թվականին ՄԿՈՒ երկու հաստատության վերակառուցման և վերանորոգման համար հատկացվել է 235 մլն ՀՀ դրամ, 2021-ին՝ 271 մլն ՀՀ դրամ. այս միջոցների շրջանակում վերակառուցման աշխատանքներն ավարտվել են Վանաձորի արվեստի պետական քոլեջում: 2022 թվականին նախատեսված է արդեն շուրջ 1,17 մլրդ ՀՀ դրամ, որով կավարտվեն Վանաձորի գյուղատնտեսական քոլեջի վերակառուցման աշխատանքները, կսկսվեն ևս մեկ գյուղատնտեսական քոլեջի վերակառուցման աշխատանքներ, 2 հաստատության համար կկազմվեն նախագծանախահաշվային փաստաթղթեր։ 2022 թ. բյուջեով նախատեսված է առաջնահերթության կարգով ևս 8-10 հաստատության հիմնանորոգման և վերակառուցման համար շուրջ 4 մլրդ ՀՀ դրամի հատկացում: 2022թ. բյուջեում նախատեսվել է ամբողջությամբ վերակառուցվող Վանաձորի գյուղատնտեսական քոլեջի՝ գույքով և մասնագիտական սարքավորումներով հագեցում։ Միաժամանակ իրականացվում են նաև քոլեջների և ուսումնարանների ջեռուցման համակարգերի ընթացիկ հրատապ վերանորոգման աշխատանքները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ