Արմավիրի, Գյումրիի և Վանաձորի դպրոցները ներկայացրել են «Ընթերցանությունը տարրական դպրոցում» նախագծում իրենց գնահատումների արդյունքները, հաջողությունները, խնդիրներն ու փորձառությունը։ Հանդիպմանը, որը տեղի է ունեցել առցանց, ողջույնի խոսքով հանդես է եկել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը: Ամփոփիչ քննարկմանը ներկա էին նաև մասնակից մյուս դպրոցների մանկավարժները:
«Ընթերցանությունը տարրական դպրոցում» նախագիծը մեկնարկել է «Կրթության զարգացման և նորարարության ազգային կենտրոն» (ԿԶՆԱԿ) հիմնադրամի նախաձեռնությամբ և նախատեսված է տարրական դպրոցի սովորողների համար: Այն իրականացվում է որպես տարրական դպրոցում ընթերցանության ուսուցման արդյունքները գնահատելու և դրա հիման վրա հետագա գործողությունները պլանավորելու գործընթաց, և նպատակն է բարելավել հանրակրթության տարրական աստիճանում սովորողների ընթերցանության որակը: Նախագիծն իրականացվում է ըստ մարզերի՝ յուրաքանչյուր մարզից ընդգրկելով առնվազն 5 դպրոց:
Ըստ «ԿԶՆԱԿ» հիմնադրամի տնօրենի պաշտոնակատար Արտաշես Թորոսյանի՝ առաջին հինգ դպրոցը (Արմավիրի մարզ) ծրագրին միացել են հոկտեմբերին։ Նրանք արդեն որոշակի փորձառություն ունեն և հասցրել են ավելի շատ աշխատել. կատարել են սովորողների ընթերցանության գնահատում, գույքագրել են խնդիրները և աշխատել դրանց լուծման ուղղությամբ, ապահովել են որոշակի առաջընթաց և բոլոր սովորողների համար կազմել են թղթապանակներ։ Հաջորդիվ ծրագրին միացել են նաև 5-ական դպրոց Շիրակի և Լոռու մարզերից: Այս երեք խումբն էլ ստեղծել է տարրական դասարանների մեթոդմիավորում, որտեղ քննարկվում են ընթերցանության առկա վիճակը, ներկայացվում են դժվարությունները և հաջողությունները։ Արդեն իսկ դեկտեմբերին միացել են նոր դպրոցներ Երևանից և Արարատից:
Ընդհանուր առմամբ ծրագրին մասնակցել են 45 հիմնական և միջնակարգ դպրոցներ Երևանից, Արարատի, Արմավիրի, Շիրակի և Լոռու մարզերից, շուրջ 450 մանկավարժական աշխատող, 2300 աշակերտ և դպրոցների ծնողական համայնքները:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը շնորհակալություն է հայտնել մանկավարժներին նախաձեռնությանը միանալու և քննարկմանը մասնակցելու համար՝ կրթական համակարգում ընթերցանության հարցն առաջնային համարելով:
«Կցանկանայի՝ ծրագիրը մանկավարժների համար դառնար մեթոդական մոտեցում, գործիքակազմ: Դուք՝ ուսուցիչներդ, ընթերցանության խրախուսման դեսպաններն եք, կիսե՛ք, տարածե՛ք, խրախուսե՛ք ձեր փորձառությունը»,- կոչ է արել փոխնախարարը: Ըստ Ժաննա Անդրեասյանի՝ հաջորդ ուստարում կպլանավորվի աշխատաժողով՝ երկխոսությամբ մեկտեղելու ընթերցանության խրախուսման տարբեր նախաձեռնություններն ու փորձը, դրանք նույն դաշտ բերելու, իրազեկվածությունը բարձրացնելու նպատակով:
«Հուսով եմ՝ դպրոցներն էլ հանդես կգան նախաձեռնություններով, և մանկավարժական նորարարությունները կդառնան կրթական համակարգի առանցքներից մեկը: Մաղթում եմ, որ գալիք տարում ունենանք հնարավորություն՝ կենտրոնանալու միայն կրթական խնդիրների վրա: Առողջություն և խաղաղություն մեր երկրին»,- եզրափակել է փոխնախարարը:
Ըստ արված աշխատանքի նախնական ամփոփիչ դիտարկումների՝ ընթերցողների մեծ մասը տիրապետում է միայն ընթերցանության պարզագույն կարողություններին, ընթերցանության դժվարություններն առնչվում են հիմնականում ընթերցածի ընկալման և սահունության բաղադրիչներին, դպրոցներում ոչ միշտ են արձանագրում, վերլուծում և համակարգում կատարած աշխատանքների արդյունքները և այլն:
Ծրագրին միացած առաջին 3 մարզերի դպրոցները ներկայացրել են կատարած աշխատանքները, վեր հանել խնդիրները և առաջարկել դրանց լուծման ուղիները: Ըստ այդմ՝ մանկավարժները կազմակերպել են ընթերցանության խրախուսման, տեխնիկայի բարելավման տարբեր միջոցառումներ, ստեղծել խմբակներ, մասնակից են դարձրել ծնողներին, մշակել են գրադարանի հետ աշխատելու ճկուն մեխանիզմներ:
Նշենք, որ ԿԶՆԱԿ հիմնադրամը «Ընթերցանությունը տարրական դպրոցում» նախագծի շրջանակում մասնակից դպրոցներում իրականացրել է նաև վերապատրաստման աշխատանքներ:
Առաջիկա ամիսներին ամփոփիչ հաշվետվություններով հանդես կգան նաև մասնակից մյուս դպրոցները, որոնք ծրագրին միացել են վերջին ամիսներին:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ