Կորոնավիրուսի համավարակով պայմանավորված սահմանափակումների, տարեվերջին տարաբնույթ վիրուսային վարակների դեպքերի կտրուկ աճի պայմաններում հակահամաճարակային կանոնները պահպանելով` ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության 12 գրադարաններում շարունակվել են իրականացվել նախանշված ծրագրերն ու միջոցառումները:
Աշխատանքները միտված էին գրադարանային հավաքածուների պահպանությանը, ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառմամբ մշակութային ժառանգության թվայնացմանը, տեղեկատվական շտեմարանների և միացյալ ավտոմատացված համակարգերի շարունակական զարգացմանը, համալրման անընդհատության ու գրադարանային հավաքածուների օգտագործման մատչելիության ապահովմանը, մատենագիտության, կենսամատենագիտության, վիճակագրական տվյալների, տեղեկատվական այլ ցանկերի կազմմանն ու հրապարակմանը, հանրությանը մատուցվող ծառայությունների որակի բարձրացմանը:
Գրադարանները 2021 թվականին սպասարկել են 102 հազար 32 ընթերցողի, հաճախումների թիվը կազմել է շուրջ 996 հազար 652: Սպասարկվել է 2 միլիոն 944 հազար 210 միավոր գիրք: Հաջողությամբ իրականացվել է գրադարանային հավաքածուների համալրման (66 հազար 794 միավոր) գործընթացը, որի շրջանակում պետական դրամաշնորհով տրամադրված միջոցներով ձեռք է բերվել 11 հազար 179 միավոր գիրք և պարբերական՝ համալրելով հավաքածուներն ընթերցողների կողմից պահանջված գրականությամբ, ինչպես նաև գրքի շուկայում առկա նոր, լավագույն հրատարակություններով, այդ թվում՝ ուսումնական, գիտահանրամատչելի և թարգմանական գրականության օրինակներով:
Հայաստանի ազգային գրադարանի՝ հնատիպ գրքի հավաքածուն համալրվել է 4 անուն եզակի օրինակներով, որոնք հրատարակվել են 1673 (1 անուն), 1734 (2 անուն) և 1786 (1 անուն) թվականներին:
2021 թվականին Հայաստանի ազգային գրադարանի, գործընկեր գրադարանների՝ Խնկո Ապոր անվան ազգային մանկական գրադարանի, տասը մարզային գրադարանների գործուն աջակցությամբ թվայնացվել և «Հայ գիրք» և «Հայ պարբերական մամուլ» շտեմարաններում տեղադրվել է գրքի և պարբերականի 1 միլիոն 669 հազար 588 էջ՝ շտեմարաններում թվայնացված էջերի ընդհանուր քանակը հասցնելով 10 միլիոն 524 հազար 609-ի, «Հայ գիրք» շտեմարանում գրքերի թվային պատճենների թիվը՝ 27 հազար 900-ի:
Հայաստանյան գրադարանների էլեկտրոնային համահավաք գրացուցակում նախարարության ենթակայության գրադարանների կողմից մուտքագրվել է 188 հազար 411 միավոր գրառում՝ գրառումների ընդհանուր թիվը հասցնելով 2 միլիոն 715 հազար 060-ի:
Արևմտահայերենով գրականության և մշակույթի պահպանման և հանրահռչակման նպատակով ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության նախաձեռնությամբ Շիրակի մարզային գրադարանում 2021 թվականին ստեղծվել է https://arevmtahayeren-shmg.am/ կայքէջը, որի նպատակն է արևմտահայերենի պահպանումը, զարգացումը և հանրահռչակումը: Այն նպաստում է սփյուռքում բնակվող և հայրենիք ներգաղթած սփյուռքահայերի՝ կրթության, մշակութային, գրական ժառանգության ոլորտների ձեռքբերումների վերաբերյալ իրազեկության մակարդակի բարձրացմանը: Կայքում գործում են հետևյալ բաժինները և ենթաբաժինները՝ «Գլխաւոր» (Ծանօթագրական), «Գրողներ», «Վերլուծութիւններ», «Միջոցառումներ», «Հայ լեզուն տունն է հայուն» (երկու ենթաբաժին՝ «Արեւմտահայերէն», «Բառարան»), «Սփիւռք», (երեք ենթաբաժին՝ «Համայնք», «Դէմքեր», «Կրթօճախ»):
Սահմանափակ կարողություններով անձանց գիրքը հնարավորինս մոտեցնելու և տնային պայմաններում ընթերցանությունը կազմակերպելու, ինչպես նաև հանրության բոլոր շերտերի համար գրադարանային սպասարկման մատչելիությունն ապահովելու նպատակով Լոռու և Շիրակի մարզային գրադարանների կողմից «Ընտանեկան գրադարան» ծրագրի շրջանակում 194 շահառուի տրամադրվել է 5887 գիրք:
«Շրջիկ գրադարան» ծրագրի շրջանակում Հայաստանի ազգային գրադարանի կողմից ՀՀ Արարատի, Կոտայքի, Արագածոտնի, Արմավիրի, Տավուշի, Շիրակի և Լոռու համայնքային գրադարաններին տրամադրվել է 1752 միավոր գիրք:
ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ Խնկո Ապոր անվան ազգային մանկական և Հայաստանի ազգային գրադարաններում իրականացվել է «Գրադարանավարների վերապատրաստման դասընթացներ» ծրագիրը՝ ՀՀ մարզերի և համայնքների գրադարանների 85 աշխատակիցների համար: Ծրագրում ներառված են գրադարանային գործի բոլոր գործառույթների վերաբերյալ գիտելիքներ և գործնական հմտություններ՝ համապատասխան թեմաներով: Դասընթացները վարել են հանրապետության փորձառու և առաջնակարգ մասնագետները:
2021 թվականին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության նախաձեռնությամբ և աջակցությամբ «Հայկական գրադարանային ասոցիացիա» Հ/Կ-ն կազմակերպել է Հայաստանում 1-ին՝ «Լավագույն գրադարան» մրցույթը՝ հինգ անվանակարգերով: Մրցույթի նպատակն էր Հայաստանի Հանրապետությունում գրադարանների լավագույն աշխատանքի խրախուսումը և հանրայնացումը, դիտարժան փորձի վերհանումը, օրեցօր զարգացող աշխարհում գրադարանի ու գրադարանավարի դերի ամրագրումը:
Լավագույն գրադարաններ են ճանաչվել ԱԱԻ հանրապետական գիտաբժշկական, ՀՀ ԳԱԱ հիմնարար գիտական, Լոռու մարզի Սպիտակի քաղաքային, «Շիրակացու ճեմարան» միջազգային գիտակրթական համալիրի, Երևանի Ավետիք Իսահակյանի անվան համայնքային և Շիրակի մարզային գրադարանները:
2021 թվականին ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության ենթակայությամբ գործող 12 գրադարանները համացանցում (Facebook, Instagram, Twitter, Telegram, YouTube) իրականացրել են մի շարք բազմաբովանդակ նախագծեր` ուղղված հանրության բոլոր շերտերին: Գրադարաններն առաջարկում են թվային և տեսալսողական նյութեր ինչպես հայերեն, այնպես էլ այլ լեզուներով: 2021 թվականին գրադարանների համացանցային էջերի հետևորդների քանակն ավելացել է 20 հազար 274-ով՝ դառնալով 74 հազար 926, իսկ 5368 հրապարակումներն ապահովել են 2 միլիոն 722 հազար 828 դիտում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ