Սեպտեմբերի 16-ին Հայաստանի Ազգային արխիվում կբացվի ՀՀ Անկախության 25-ամյակին նվիրված ցուցահանդես, որտեղ կներկայացվեն բացառիկ նշանակության հետաքրքիր ցուցանմուշներ, այդ թվում՝ ՀՀ երեք նախագահների առաջին քաղաքացիական և դիվանագիտական անձնագրերը, մտավորականների դիվանագիտական անձնագրեր, նախագահների ստորագրած առաջին հրամանագրերը, վարչապետների ստորագրած առաջին որոշումները, և այլն: Այս մասին այսօր հրավիրված մամուլի ասուլիսի ընթացքում հայտարարեց Ազգային արխիվի տնօրեն Ամատունի Վիրաբյանը:
Անդրադառնալով արխիվի թվայնացման թեմային՝ Ա. Վիրաբյանն ընդգծեց, որ 21-րդ դարի տեխնոլոգիական բուռն զարգացումներն անդրադարձել են նաև արխիվի աշխատանքների վրա. «Սա, իհարկե, չի նշանակում, որ մենք հրաժարվում ենք թղթե արխիվից, դրանք մնալու են այնքան, մինչև նոր սերունդները՝ տասնամյակներ անց, իրենք կորոշեն՝ ինչ անել դրանց հետ»:
Թվայնացումն ինքնանպատակ չէ: Ըատ բանախոսի՝ այն լուծում է պահպանման խնդիրը, ինչպես նաև տեղեկությունների որոնման աշխատանքները հեշտացնելու համար է, երբ ինֆորմացիան կարելի է գտնել՝ րոպեների, իսկ որոշ դեպքերում՝ նույնիսկ վայրկյանների ընթացքում:
Հայաստանի Ազգային արխիվում թվայնացման աշխատանքները մեկնարկել են դեռևս 2004 թվականից, իսկ թղթե կրիչով փաստաթղթերի թվայնացումը սկսվել է 2010 թվականից, երբ ձեռք են բերվել արդիական նոր սարքավորումներ.
«Մեր պահոցներում այս պահին կա թվով մոտ 350 մլն փաստաթուղթ, իսկ չորս մեքենա երկու հերթափոխով տարեկան թվայնացնում է մոտավորապես 250.000 թերթ փաստաթուղթ: Այս պահի դրությամբ թվայնացված փաստաթղթերի թիվն անցնում է միլիոնի սահմանը: Մենք թվայնացնում ենք այն փաստաթղթերը, որոնք ունեն առավել շատ պահանջարկ: Դրանք են՝ մարդկանց հետ կապված՝ ծննդյան, մահվան, ամուսնության վկայականներ, կամ տոհմածառը վերականգնել ցանկացող ընտանիքներին անհրաժեշտ փաստաթղթերը: Պատմական նշանակության փաստաթղթերից առավել մեծ պահանջարկ են ներկայացնում Առաջին Հանրապետության պատմության հետ կապ ունեցող փաստաթղթերը, ինչպես նաև Ցեղասպանության հետ կապված փաստաթղթերը, որոնց պահանջարկը գնալով ավելի է մեծանում: Բառացիորեն վերջերս Ազգային արխիվ է դիմել Գերմանիայից ժամանած նկարահանող խումբ, ովքեր ԳերմանիայիԲունդեստագի կողմից Հայոց ցեղասպանությունը ճանաչող բանաձևի ընդունումից հետո որոշել են ֆիլմ նկարահանել այդ մասին: Մեծ պահանջարկ կա նաև բնակավայրերի՝ գյուղերի կամ քաղաքների պատմության հետ կապված փաստաթղթերի նկատմամբ, որոնք ևս թվայնացման առաջին անհրաժեշտության շարքերում են: Առաջին անհրաժեշտության թվայնացման շարքերում են նաև հայտնի պատմական և մշակութային դեմքերին վերաբերող փաստաթղթերը»,- առանձնացրեց Ամատունի Վիրաբյանը:
Ֆիլմերի թվայնացումը, ըստ բանախոսի, ևս շատ կարևոր է.
«Այս տարի արդեն ավարտելու ենք 35 մմ լայնությամբ ժապավենների վրա եղած վավերագրական ֆիլմերի թվայնացման աշխատանքները: Գեղարվեստական ֆիլմերը, Հայաստանի Հանրապետության և «Հայֆիլմի» նախկին տարածքները գնող կազմակերպության մեջ կնքված պայմանագրի համաձայն՝ թվայնացվել են և հանձնվել են Մշակույթի նախարարությանը, իսկ մեզ հանձնվել է դրանցից մեկ օրինակ: «Հայֆիլմի» թվայնացրած ֆիլմերի հետ Ազգային արխիվը որևէ տեսակի միջամտություն կամ գործ չի ունեցել»:
Խոսելով առաջիկա ծրագրերի մասին՝ Ա. Վիրաբյանը նշեց, որ հաջորդ տարվանից Ազգային արխիվը սկսելու է 16 մմ լայնությամբ ժապավենների վրա նկարահանած հեռուստատեսային ֆիլմերի թվայնացման աշխատանքները, որը կտևի մի քանի տարի, բայց արդյունքում կունենանք ավարտուն աշխատանք: Զուգահեռաբար՝ շարունակելու են թվայնացվել արխիվային լուսանկարներ, ձայնագրություններ, որտեղ բացակայում է պատկերը, բայց առկա է ձայնը, օրինակ՝ Գրողների միության համագումարներ, որտեղ ելույթներ են ունեցել Պարույր Սևակը, Ավետիք Իսահակյանը և այլք:
Նյութի աղբյուրը. http://168.am/2016/09/06/684428.html
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ