Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանի անցած ճանապարհի, 30-ամյա հոբելյանի, ինչպես նաև իրականացվելիք ծրագրերի մասին խոսել ենք թանգարանի տնօրեն Անահիտ Միքայելյանի հետ (Մաս 1):
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը հայաստանյան ամենաշատ այցելուներ ունեցող մշակութային կենտրոններից է
Համաշխարհային հեղինակություն վայելող ֆիլմերի հեղինակ, կինոռեժիսոր, սցենարիստ, նկարիչ Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը հայաստանյան նշանակալի և ամենաշատ այցելուներ ունեցող մշակութային կենտրոններից է. յուրաքանչյուր տարի թանգարանի այցելուների թիվը հասնում է մինչև 20-22 հազարի: Այցելուներն այստեղ վայելում են արվեստագետի ինքնատիպ վերաբերմունքն ու պլաստիկ աշխարհընկալումը՝ արտահայտված իր իսկ ստեղծագործություններում:
Փարաջանովն իր ապագա տուն-թանգարան այցելել է մեկ անգամ՝ թանգարանի հիմնադիր-տնօրեն Զավեն Սարգսյանի ուղեկցմամբ, բուժման նպատակով Փարիզ մեկնելուց առաջ: Այստեղից հեռացել է՝ ապաքինված վերադառնալու մտքով, որ կապրի, կստեղծագործի ու կկազմակերպի իր թանգարանի ցուցադրությունը: Դժբախտաբար, Փարիզից վերադառնալուց մի քանի օր հետո Վարպետը կնքում է իր մահկանացուն:
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը բացվել է 1991 թվականին՝ նրա մահվան տարելիցին: Այսօր թանգարանի հիմնական հավաքածուն բաղկացած է 1637 ցուցանմուշներից՝ հարթ և տարածական կոլաժներից, ասամբլյաժներից, ֆիլմերի համար արված էսքիզներից, գծանկարներից, գլխարկներից, տիկնիկներից և անձնական իրերից: Թանգարանի ֆոնդում պահպանվում է ռեժիսորի նամականին՝ ուղղված ընտանիքի անդամներին, Լ. Բրիկին, Ա. Տարկովսկուն, Յու. Նիկուլինին, Վ. Քաթանյանին և մշակույթի այլ գործիչների: Տարիների ընթացքում թանգարանի ֆոնդը համալրվել և այսօր էլ շարունակում է համալրվել ու հարստանալ նրա արվեստի նվիրյալների շնորհիվ: Թանգարանում կյանքի են կոչվել Ս. Փարաջանովի ցուցահանդեսների գեղարվեստական և ցուցադրական սկզբունքները: Օրինակ՝ ցուցադրությունը սկսվում է կենսագրական հատվածից, ճիշտ այնպես, ինչպես նա էր ներկայացնում իր ցուցահանդեսների ժամանակ: Հուշային երկու սենյակներում վերականգնվել են Փարաջանովի թիֆլիսյան տան ներքին հարդարանքի որոշ հատվածներ: Այս տարիների ընթացքում մշտական ցուցադրությունը հաճախ է փոփոխվել հասարակության լայն շրջանակներին առավել ընկալելի դարձնելու համար՝ պայմանավորված ժամանակի պահանջներով, ինչպես նաև նոր աշխատանքներով համալրվելու հանգամանքներով:
Բացման օրից մինչ այսօր Ս. Փարաջանովի թանգարանն ակտիվորեն մասնակցում է քաղաքի մշակութային, կրթական ու ժամանցային կյանքին: Ժառանգելով փարաջանովյան հյուրընկալության ավանդույթները՝ թանգարանի հյուրընկալ դռները բաց են այցելուների առջև ամեն օր, կազմակերպվում են տարաբնույթ միջոցառումներ ու հյուրասիրություններ: «Ոսկե Ծիրան» երևանյան միջազգային կինոփառատոնի ստեղծման առաջին իսկ օրից թանգարանը՝ որպես գործընկեր, իր գործուն մասնակցությունն ու ներդրումը ունի: Փառատոնի հյուրերը մի երեկո անց են կացնում Փարաջանովի հարկի տակ՝ վերստեղծելով թբիլիսյան տան գեղեցիկ տոնը: Ամեն տարի՝ հունվարի 9-ին՝ Փարաջանովի ծննդյան օրը, թանգարանի հարկի տակ հավաքվում են նրա ընկերներն ու արվեստի սիրահարները:
Փարաջանովյան տոնը չի սահմանափակվում միայն թանգարանային տարածքով, այլ ցուցահանդեսների շնորհիվ թևածում է աշխարհի հայտնի թանգարաններում և պատկերասրահներում: Ստեղծման 30 տարիների ընթացքում թանգարանը կազմակերպել է 65 ցուցահանդես, այդ թվում` Կաննում, Սալոնիկում, Մոսկվայում, Հռոմում, Լոնդոնում, Լոս Անջելեսում, Թեհրանում, Փարիզում, Մոնրեալում, Բրյուսելում և այլուր:
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը 2021 թվականին նշել է ստեղծման 30-ամյակը
2021 թվականը Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանում հոբելյանական էր. տարվա ընթացքում իրականացվել են բազմաթիվ և բազմաբնույթ ծրագրեր:
Խոշոր միջոցառումներից տնօրեն Անահիտ Միքայելյանն առանձնացրել է թանգարանի հոբելյանին նվիրված ժամանակավոր ցուցահանդեսի բացումը «Գրանդ հոթել» հյուրանոցում:
«Մեկ ամիս տևողությամբ այս ցուցադրության նպատակն էր ներկայացնել թանգարանի ֆոնդային 30 ստեղծագործությունները, որոնք մինչ այդ մի հարթակում երբևէ չէին ցուցադրվել: Մեր նպատակն էր թանգարանի՝ տարբեր բնագավառներում 30 տարիների ընթացքում իրականացրած աշխատանքների կողքին ներկայացնել նաև ֆոնդային հավաքածուն: Ցուցահանդեսին զուգահեռ՝ թանգարանի միջոցների հաշվին «Գրանդ հոթելում» բացվել է նաև «Սերգեյ Փարաջանովի սենյակը», որտեղ անվանի արվեստագետը ապրել է հայաստանյան այցելությունների ժամանակ: Սենյակը ձևավորված է փարաջանովյան հետաքրքիր ոճով և կերպարային յուրօրինակությամբ»,- նշել է Անահիտ Միքայելյանը և արձանագրել այն կարևոր փաստը, որ Փարաջանովի թանգարանի այցելուները մշտական ցուցադրության դիտումից հետո շտապել են «Գրանդ հոթել»՝ տեսնելու ֆոնդային ստեղծագործությունները, և հակառակը, այն այցելուները, որոնք «Գրանդ հոթելում» ծանոթացել են Փարաջանովի թանգարանի ֆոնդային նմուշներին, շտապել են թանգարան՝ հաղորդակցվելու փարաջանովյան ստեղծագործություններին:
Շարունակելի
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ