Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանի անցած ճանապարհի, 30-ամյա հոբելյանի, ինչպես նաև իրականացվելիք ծրագրերի մասին խոսել ենք թանգարանի տնօրեն Անահիտ Միքայելյանի հետ (Մաս 1):
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը հայաստանյան ամենաշատ այցելուներ ունեցող մշակութային կենտրոններից է
Համաշխարհային հեղինակություն վայելող ֆիլմերի հեղինակ, կինոռեժիսոր, սցենարիստ, նկարիչ Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը հայաստանյան նշանակալի և ամենաշատ այցելուներ ունեցող մշակութային կենտրոններից է. յուրաքանչյուր տարի թանգարանի այցելուների թիվը հասնում է մինչև 20-22 հազարի: Այցելուներն այստեղ վայելում են արվեստագետի ինքնատիպ վերաբերմունքն ու պլաստիկ աշխարհընկալումը՝ արտահայտված իր իսկ ստեղծագործություններում:
Փարաջանովն իր ապագա տուն-թանգարան այցելել է մեկ անգամ՝ թանգարանի հիմնադիր-տնօրեն Զավեն Սարգսյանի ուղեկցմամբ, բուժման նպատակով Փարիզ մեկնելուց առաջ: Այստեղից հեռացել է՝ ապաքինված վերադառնալու մտքով, որ կապրի, կստեղծագործի ու կկազմակերպի իր թանգարանի ցուցադրությունը: Դժբախտաբար, Փարիզից վերադառնալուց մի քանի օր հետո Վարպետը կնքում է իր մահկանացուն:
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը բացվել է 1991 թվականին՝ նրա մահվան տարելիցին: Այսօր թանգարանի հիմնական հավաքածուն բաղկացած է 1637 ցուցանմուշներից՝ հարթ և տարածական կոլաժներից, ասամբլյաժներից, ֆիլմերի համար արված էսքիզներից, գծանկարներից, գլխարկներից, տիկնիկներից և անձնական իրերից: Թանգարանի ֆոնդում պահպանվում է ռեժիսորի նամականին՝ ուղղված ընտանիքի անդամներին, Լ. Բրիկին, Ա. Տարկովսկուն, Յու. Նիկուլինին, Վ. Քաթանյանին և մշակույթի այլ գործիչների: Տարիների ընթացքում թանգարանի ֆոնդը համալրվել և այսօր էլ շարունակում է համալրվել ու հարստանալ նրա արվեստի նվիրյալների շնորհիվ: Թանգարանում կյանքի են կոչվել Ս. Փարաջանովի ցուցահանդեսների գեղարվեստական և ցուցադրական սկզբունքները: Օրինակ՝ ցուցադրությունը սկսվում է կենսագրական հատվածից, ճիշտ այնպես, ինչպես նա էր ներկայացնում իր ցուցահանդեսների ժամանակ: Հուշային երկու սենյակներում վերականգնվել են Փարաջանովի թիֆլիսյան տան ներքին հարդարանքի որոշ հատվածներ: Այս տարիների ընթացքում մշտական ցուցադրությունը հաճախ է փոփոխվել հասարակության լայն շրջանակներին առավել ընկալելի դարձնելու համար՝ պայմանավորված ժամանակի պահանջներով, ինչպես նաև նոր աշխատանքներով համալրվելու հանգամանքներով:
Բացման օրից մինչ այսօր Ս. Փարաջանովի թանգարանն ակտիվորեն մասնակցում է քաղաքի մշակութային, կրթական ու ժամանցային կյանքին: Ժառանգելով փարաջանովյան հյուրընկալության ավանդույթները՝ թանգարանի հյուրընկալ դռները բաց են այցելուների առջև ամեն օր, կազմակերպվում են տարաբնույթ միջոցառումներ ու հյուրասիրություններ: «Ոսկե Ծիրան» երևանյան միջազգային կինոփառատոնի ստեղծման առաջին իսկ օրից թանգարանը՝ որպես գործընկեր, իր գործուն մասնակցությունն ու ներդրումը ունի: Փառատոնի հյուրերը մի երեկո անց են կացնում Փարաջանովի հարկի տակ՝ վերստեղծելով թբիլիսյան տան գեղեցիկ տոնը: Ամեն տարի՝ հունվարի 9-ին՝ Փարաջանովի ծննդյան օրը, թանգարանի հարկի տակ հավաքվում են նրա ընկերներն ու արվեստի սիրահարները:
Փարաջանովյան տոնը չի սահմանափակվում միայն թանգարանային տարածքով, այլ ցուցահանդեսների շնորհիվ թևածում է աշխարհի հայտնի թանգարաններում և պատկերասրահներում: Ստեղծման 30 տարիների ընթացքում թանգարանը կազմակերպել է 65 ցուցահանդես, այդ թվում` Կաննում, Սալոնիկում, Մոսկվայում, Հռոմում, Լոնդոնում, Լոս Անջելեսում, Թեհրանում, Փարիզում, Մոնրեալում, Բրյուսելում և այլուր:
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանը 2021 թվականին նշել է ստեղծման 30-ամյակը
2021 թվականը Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանում հոբելյանական էր. տարվա ընթացքում իրականացվել են բազմաթիվ և բազմաբնույթ ծրագրեր:
Խոշոր միջոցառումներից տնօրեն Անահիտ Միքայելյանն առանձնացրել է թանգարանի հոբելյանին նվիրված ժամանակավոր ցուցահանդեսի բացումը «Գրանդ հոթել» հյուրանոցում:
«Մեկ ամիս տևողությամբ այս ցուցադրության նպատակն էր ներկայացնել թանգարանի ֆոնդային 30 ստեղծագործությունները, որոնք մինչ այդ մի հարթակում երբևէ չէին ցուցադրվել: Մեր նպատակն էր թանգարանի՝ տարբեր բնագավառներում 30 տարիների ընթացքում իրականացրած աշխատանքների կողքին ներկայացնել նաև ֆոնդային հավաքածուն: Ցուցահանդեսին զուգահեռ՝ թանգարանի միջոցների հաշվին «Գրանդ հոթելում» բացվել է նաև «Սերգեյ Փարաջանովի սենյակը», որտեղ անվանի արվեստագետը ապրել է հայաստանյան այցելությունների ժամանակ: Սենյակը ձևավորված է փարաջանովյան հետաքրքիր ոճով և կերպարային յուրօրինակությամբ»,- նշել է Անահիտ Միքայելյանը և արձանագրել այն կարևոր փաստը, որ Փարաջանովի թանգարանի այցելուները մշտական ցուցադրության դիտումից հետո շտապել են «Գրանդ հոթել»՝ տեսնելու ֆոնդային ստեղծագործությունները, և հակառակը, այն այցելուները, որոնք «Գրանդ հոթելում» ծանոթացել են Փարաջանովի թանգարանի ֆոնդային նմուշներին, շտապել են թանգարան՝ հաղորդակցվելու փարաջանովյան ստեղծագործություններին:
Շարունակելի
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ