(Մաս 2)
Սերգեյ Փարաջանովի թանգարանի կրթական ծրագրերը
Թանգարանի տնօրեն Անահիտ Միքայելյանի դիտարկմամբ՝ սովորելը չի սահմանափակվում միայն դպրոցի դասասենյակով: Թանգարանները կարևոր կրթական միջավայր են և առաջարկում են ուսուցման զգալի ներուժ:
«Թանգարաններում ցուցադրված հավաքածուները հասարակությանը, մասնավորապես՝ աշակերտներին և ուսանողներին շոշափելի կապ են տալիս ժամանակի, վայրերի, իրադարձությունների կամ մարդկանց հետ և թույլ են տալիս նրանց զգալ մարդկության պատմության և մշակութային ժառանգության էվոլյուցիան: Այս հարթակում սովորելը օգնում է հասարակությանը հասկանալ առարկաների պատմական արժեքը, հարգել բազմազան մշակույթները և հասկանալ բազմամշակութայնությունը:
Թանգարանների ուսումնասիրությունը սովորողին հնարավորություն է տալիս ակտիվորեն ներգրավվելու գիտելիքների ձեռքբերման գործընթացում և արտահայտելու մտքեր և զգացմունքներ»,- նշել է Անահիտ Միքայելյանը և հավելել, որ թանգարանների արդյունավետ օգտագործումը կարող է հանգեցնել բազմակողմանի ուսուցման, հմտությունների ձեռքբերման և քննադատական մտածողության զարգացման:
Փարաջանովի թանգարանում շուրջ 10 տարի վարելով էքսկուրսիաներ՝ ներկայիս տնօրեն Անահիտ Միքայելյանը ոչ միայն տեղեկություններ է հաղորդել այցելուներին, այլև իրականացրել է մասնագիտական հետազոտություն, հատկապես՝ դպրոցահասակ երեխաների շրջանում:
«Փորձում էի հասկանալ տարբեր տարիքի երեխաների՝ Սերգեյ Փարաջանովի ստեղծագործությունների ընկալման առումով: Մատուցման ի՞նչ հմտություններ պետք է կիրառել, որտե՞ղ ենք թերանում՝ որպես էքսկուրսավար, ի՞նչն է խանգարում երեխաներին՝ մտնելու այդ աշխարհը, ի՞նչ օժանդակող միջոցներ և մեթոդներ պետք է կիրառվեն՝ ստեղծագործության մատուցման համար: Աշխատելով այս բոլոր հարցադրումների շուրջ՝ անցած տարվանից արդեն գործարկվում են երկու կրթական ծրագրեր, որոնք ադապտացվում են տարբեր տարիքի երեխաների համար:
«Իրերը՝ Փարաջանովի աչքերով» կրթական ծրագիրը՝ փոքրիկ այցելուների համար
Անահիտ Միքայելյանի ներկայացմամբ՝ այս ծրագրի ընթացքում փոքրիկ այցելուները հնարավորություն ունեն ծանոթանալու արվեստագետի զարմանահրաշ աշխարհին, որտեղ նա երկրորդ շունչ էր տալիս շատերի աչքում «անարժեք և անպիտան» իրերին: Ծրագիրը նախատեսված է 7-15 տարեկան երեխաների և դեռահասների համար: Յուրաքանչյուր խմբում ընդգրկվում են 5-10 մասնակից: Կոլաժների ստեղծման համար մասնակիցները կիրառում են բազմազան իրեր, որոնք բերում են իրենց հետ, իսկ թանգարանն ապահովում է համապատասխան նյութերով: Երեխաները մեծ ոգևորությամբ և սիրով են ստեղծում կոլաժներ՝ գեղագիտության միջոցով անպետք իրերին հաղորդելով երկրորդ կյանք: Արդյունքում նրանց կողմից ստեղծվում են փարաջանովյան կոլաժներ՝ տարբեր թեմաներով, ոճերով և մոտեցումներով:
Ծրագրի նպատակն է բացահայտել թանգարանի ցուցադրությունում ներկայացված ստեղծագործությունների կրթական և դաստիարակչական ներուժը, ներկայացնել արվեստագետի ստեղծագործական բազմազանությունը և մտային բազմակողմանիությունը, ինչը կնպաստի երեխաների ճանաչողական, վերարտադրող, ստեղծագործական ունակությունների խթանմանը։
«Պատառիկներ» կրթական ծրագիր
Ծրագիրը բաղկացած է վեց թեմատիկ խաղ-էքսկուրսիաներից, որոնք ծանոթացնում են երեխաներին Փարաջանովի տասներկու կոլաժներին։ «Դիմանկար», «Կախվածություններ», «Գեղագիտություն» և «Աշխարհագրություն» խաղ-էքսկուրսիաները նախատեսված են 7-15 տարեկան երեխաների, դեռահասների, ուսանողական լսարանի և ընտանեկան խմբերի համար: Յուրաքանչյուր խմբում ընդգրկվում են 5-12 մասնակից:
«Ծրագրի ընթացքում օգտագործվում են Փարաջանովի ստեղծագործությունների մշակված վերատպությունները և հավելյալ այլ ստեղծագործական նյութեր։ Էքսկուրսավար-վարողը, հենվելով բնագավառին վերաբերող գիտելիքների վրա, կառուցում է հարցերը: Օրինակ՝ ինչո՞ւ է կոչվում դիմանկար, ինչպե՞ս կնկարագրեք պատկերը կամ ինչպիսի՞ մարդ է, ի՞նչ կպատմեք պատկերի մասին, Ձեր կարծիքով՝ ո՞վ է եղել այս մարդը և այլն: Գտնելով այս և նմանատիպ հարցերի պատասխանները՝ երեխաները պատկերացում են կազմում գեղագիտության մասին: Երեխաները շատ են սիրում նաև «Կախվածություն» խաղ-էքսկուրսիան, որը հնարավորություն է ընձեռում նաև զուգահեռներ անցկացնելու թեկուզ այն հանգամանքի հետ, որ շատերը կախվածություն ունեն հեռախոսներից:
Ծրագրի նպատակն է բացահայտել թանգարանի ցուցադրությունում ներկայացված ստեղծագործությունների կրթական և դաստիարակչական ներուժը, ներկայացնել արվեստագետի ստեղծագործական բազմազանությունն ու գեղագիտական մոտեցումները»,- ասել է թանգարանի տնօրենը և հավելել, որ թանգարանը անցյալ տարվանից ձեռնամուխ է եղել նաև սոցիալական ծրագրերի ստեղծմանը, արդեն աշխատանքային թիմում ընդգրկվել է հոգեբան-մանկավարժը, և առաջիկայում թանգարանը հանդես կգա սոցիալական բազմաթիվ ծրագրերով:
Շարունակելի
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ