ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունում այսօր տեղի է ունեցել ազգային փոքրամասնությունների ուսուցիչների խրախուսման արարողությունը ‹‹Շամս›› հայատառ այբբենարանի հրատարակման 100-ամյա հոբելյանի կապակցությամբ:
Կրթության ու դաստիարակության ոլորտում ներդրած ավանդի համար ՀՀ Արագածոտնի, Արարատի, Արմավիրի և Կոտայքի մարզերի դպրոցների՝ եզդիերեն դասավանդող 12 ուսուցիչների շնորհակալագրեր է հանձնել ԿԳՄՍՆ հանրակրթության վարչության պետ Արսեն Բաղդասարյանը: Շնորհավորելով ներկա ուսուցիչներին՝ Արսեն Բաղդասարյանը նշել է, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը բարձր է գնահատում ազգային փոքրամասնությունների լեզուների ուսուցման գործընթացը և ներդնում է բոլոր ջանքերը կրթության որակի բարելավման ուղղությամբ: Հանրակրթության վարչության պետը հավաստիացրել է՝ պետությունը արժևորում է բոլոր այն մարդկանց, որոնք մեծ վաստակ ունեն կրթության ոլորտում՝ ապագա սերնդի համար որակյալ կրթություն ապահովելու նպատակով: Նա տեղեկացրել է, որ նախորդ տարի փորձարկվել է ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման համակարգը. այս տարի ազգային փոքրամասնությունների լեզուներ դասավանդող ուսուցիչների համար ևս նախատեսվում է այդ գործընթացը, որի արդյունքում նրանք կարող են օգտվել համակարգի ընձեռած հնարավորություններից:
ԿԳՄՍ նախարարին կից հասարակական խորհրդի անդամ, Եզդիների ազգային միության ներկայացուցիչ Հասան Թամոյանն իր հերթին նշել է՝ 2021 թվականին եզդի ժողովրդի հայազգի մեծ բարեկամ Լազոյի՝ Հակոբ Ղազարյանի հեղինակությամբ Էջմիածնում հրատարակվել է ‹‹Շամս›› այբբենարանը՝ նաև եզդի դպրոցականների համար, որով դասավանդվել է մինչև 1928 թվականը: Նրա խոսքով՝ եզդիերենի դպրոցական մերօրյա դասագրքերը ՀՀ-ում սկսել են լույս տեսնել ու վերահրատարակվել 2005 թվականից՝ Ազիզ Թամոյանի և Հասան Թամոյանի համահեղինակությամբ: Նա փաստել է, որ այսօր եզդիերեն և եզդի գրականություն է դասավանդվում ՀՀ մարզերի 4 և Երևանի շուրջ 40 դպրոցներում:
«Այսօր տեղի է ունենում պատմական իրադարձություն, որովհետև Հայաստանից բացի՝ աշխարհի ոչ մի երկրում եզդիներն իրենց մայրենի լեզվով կրթություն չեն ստանում: Այն, ինչ արվում է ՀՀ-ում եզդի ժողովրդի համար, իր նմանը չունի աշխարհի և ոչ մի երկրում: Իմ համոզմամբ՝ այս ամենն առհավատչյան է մեր դարավոր եղբայրության»,- նշել է Հասան Թամոյանը: Նա նաև նշել է որոշ խնդիրներ, որոնց ուղղությամբ ակնկալել է պետության գործուն քայլերը, որպեսզի էլ ավելի բարելավվի եզդիերենի դասավանդումը: Դրանք վերաբերել են ուսուցիչների բարձրագույն կրթության, նրանց վերապատրաստման և աշխատավարձի բարձրացման, դպրոցների շենքային պայմանների բարելավման և այլ խնդիրների:
Ի պատասխան՝ Արսեն Բաղդասարյանը նշել է, որ ԿԳՄՍ նախարարությունը միշտ բաց է ազգային փոքրամասնությունների կրթությանը վերաբերող տարբեր խնդիրներ քննարկելու և դրանց լուծումներ առաջարկելու տեսանկյունից: Նա տեղեկացրել է, որ վերջերս փոփոխություններ են կատարվել դասագրքերի հայտագրման կարգում, որը թվայնացվել է, և որտեղ առանձին տող է սահմանված ազգային փոքրամասնությունների դասագրքերի համար: Արսեն Բաղդասարյանը փաստել է նաև, որ համապատասխան փոփոխություններ են կատարվել ուսուցիչների վերապատրաստման գործընթացում, ինչպես նաև աշակերտների՝ դպրոց ընդունելության կարգում:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ