Մարտի 16-17-ն անցկացվել է «Երևանի պատմամշակութային ժառանգությունը» խորագրով երկօրյա աշխատաժողովը, որը կազմակերպել էր ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության «Պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ը։
Երկօրյա աշխատանքներն անցկացվել են «Մատենադարան» Մեսրոպ Մաշտոցի անվան հին ձեռագրերի գիտահետազոտական ինստիտուտի նիստերի դահլիճում և «Պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ում:
Բացման խոսքով հանդես են եկել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության պատմության և մշակույթի անշարժ հուշարձանների պահպանության վարչության պետ Հարություն Վանյանը, «Պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոն» ՊՈԱԿ-ի տնօրեն Խաչիկ Հարությունյանը, ՀՀ ԳԱԱ հնագիտության և ազգագրության ինստիտուտի տնօրեն Պավել Ավետիսյանը, Մատենադարանի տնօրեն Վահան Տեր-Ղևոնդյանը՝ կարևորելով Երևան քաղաքին նվիրված նմանատիպ միջոցառումների անցկացումը, քաղաքի պատմության տարբեր փուլերին առնչվող երևույթների վերհանումն ու հանրահռչակումը։
Աշխատաժողովի ծրագիրը հագեցած էր Երևանի նախաքրիստոնեական, միջնադարյան, նախախորհրդային, խորհրդային և արդի ժամանակաշրջանների՝ պատմամշակութային արժեք ներկայացնող հուշարձաններին նվիրված զեկուցումներով։
Պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոնի տնօրեն Խաչիկ Հարությունյանը, անդրադառնալով աշխատաժողովի կարևորությանը, նշել է, որ հիմնական նպատակն էր մեկ անգամ ևս ընդգծել շուրջ 3000-ամյա մեր մայրաքաղաքի պատմության շարունակականությունն ու նրա անխաթար ընթացքը։ Զեկուցումներով շեշտադրվել են քաղաքի հնագիտական ու մշակութային հնամենի շերտերը, ջրամատակարարման, մասնավորապես՝ ոռոգման համակարգերի կառուցումը, որոնք քաղաքի զարգացման լրջագույն նախադրյալներից էին։
«Երևանի միջնադարյան պատկերը ևս տպավորիչ է․ 9-րդ դարից սկսած՝ Երևանը հիշատակվում է Հայաստանի տարբեր վանքերի (Սևանավանք, Մաքենյաց վանք, Կեչառիս, Չորուտի Իշխանավանք և այլն) վիմագրերում՝ որպես այգեվետ և ջրառատ մի բնակավայր, որին ընծայվել են նորանոր հողատարածքներ։ Առնվազն 13-րդ դարում Երևանում և նրա մերձակայքում ծաղկել է գրչությունը։ 1297 թ․ Նորքի՝ երբեմնի կանգուն Սուրբ Ստեփանոս եկեղեցու հովանու ներքո Սարգիս անունով գրիչն ընդօրինակել է 3 ձեռագիր մատյան։ 15-րդ դարում արդեն բուն Երևանում, մասնավորապես՝ Սբ. Անանիա առաքյալի անապատում, մեծ թափ է առել ձեռագրերի ընդօրինակումը։ Պարզվում է, որ շուրջ 700 տարի, այսինքն՝ 13-րդ դարից մինչև 20-րդ դարասկիզբ, քաղաքի և նրա մերձակայքի վանքերում ընդօրինակվել և մեզ է հասել շուրջ 100 ձեռագիր մատյան, որոնք կրկին հավաստում են Երևանի անխաթար ընթացքը»,- շեշտել է Խաչիկ Հարությունյանը։
Տնօրենի խոսքով՝ պատմամշակութային ժառանգության գիտահետազոտական կենտրոնի աշխատակիցները մանրամասն ներկայացրել են քաղաքի ոչ միայն միջնադարյան հուշարձանները, այլև առհասարակ քաղաքի պատմության տարբեր շրջափուլերում ստեղծված հուշարձանները, դրանց առնչվող փաստաթղթերը, խնդիրներն ու այլ հարցեր։ Առանձին ուշադրություն է դարձվել նաև քաղաքի նախախորհրդային, խորհրդային և արդի ժամանակահատվածներում քաղաքաշինական և ճարտարապետական այն հարցերին, որոնք այս կամ այն չափով վերաբերում էին տեղի հուշարձաններին։
«Աշխատաժողովն անցավ բավական հետաքրքիր, եղան ակտիվ քննարկումներ, երբեմն՝ բանավեճեր, որոնք ցույց տվեցին քաղաքի նկատմամբ առկա մեծ հետաքրքրությունը։ Այդ մասին էին վկայում երկօրյա աշխատաժողովի լեցուն սրահները։ Թե՛ մասնակիցները, թե՛ ներկաները ողջունեցին աշխատաժողովի կազմակերպումը և հույս հայտնեցին, որ այն կլինի շարունակական»,- տեղեկացրել է Խաչիկ Հարությունյանը և հավելել, որ այսօրինակ միջոցառումները կենտրոնի առաջնահերթություններից են, և մտադիր են այս աշխատաժողովը դարձնել ամենամյա, ինչպես նաև առաջիկայում հանդես գալ հետաքրքիր այլ նախաձեռնություններով ևս։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ