ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Շողակաթ համայնքի միջնակարգ դպրոցում տեղադրվել է արևային կայան` ՀՀ-ում Լիտվայի դեսպանության աջակցությամբ:
Շուրջ 20 ԿՎտ հզորությամբ կայանը կբավարարի ուսումնական հաստատության էներգետիկ պահանջարկը և դեռ հավելյալ օգուտներ կապահովի դպրոցի համար:
Կայանի բացմանը ներկա են եղել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը, ՀՀ-ում Լիտվայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ինգա Ստանիտե-Տոլոչկիենեն, ՀՀ Գեղարքունիքի մարզպետ Կարեն Սարգսյանը, ԿԳՄՍ նախարարության, մարզպետարանի, ինչպես նաև «Solet Technics» և «OHM ENERGY» ընկերությունների ներկայացուցիչներ:
Ողջույնի խոսքում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանն արևային կայանի բացման առիթով շնորհավորել է դպրոցի աշակերտներին, մանկավարժներին և ընդգծել, որ դպրոցում էներգախնայող սարքավորումների տեղադրումն ապագային միտված քայլ է:
«Արևային կայանի գաղափարը կարևոր քայլ է հատկապես էկոլոգիական կրթության և կանաչ տնտեսության զարգացման ուղղությամբ: Կլիմայի վերափոխման, գլոբալ տաքացման պայմաններում էկոլոգիական կրթության զարգացումն առաջնային խնդիր է: Արևային կայանի տեղադրումն այս դպրոցի երեխաների համար շրջակա միջավայրի պահպանության ուղղությամբ խորհելու լրացուցիչ առիթ կհանդիսանա: Միաժամանակ արևային կայանը խորհրդանշական է հայ-լիտվական բարեկամական հարաբերությունների համար՝ որպես օրեցօր ամրապնդվող համագործակցության առհավատչյա»,- նշել է Արթուր Մարտիրոսյանը:
Նրա խոսքով` հայ-լիտվական երկկողմ հարաբերությունները նկատելի զարգացում են ապրել ինչպես կրթության, այնպես էլ մշակույթի և երիտասարդության ասպարեզներում:
ՀՀ-ում Լիտվայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ինգա Ստանիտե-Տոլոչկիենեն էլ փաստել է, որ արդեն երկրորդ տարին է, ինչ Լիտվայի կառավարության աջակցությամբ Հայաստանի տարբեր բնակավայրերում իրականացվում են կանաչ տնտեսության զարգացմանը միտված ծրագրեր:
«Այն գումարները, որոնք կտնտեսվեն էներգետիկ ծախսերի կրճատման շնորհիվ, կարող են ներդրվել նորարարության նախագծերի իրականացման նպատակով: Արևային կայաններն առաջին հերթին օգտակար են շրջակա միջավայրի պահպանության համար: Կանաչ տնտեսության զարգացումը հեղափոխական ալիք է, որը մեզ մոտ` Լիտվայում, վաղուց է սկսվել: Մենք այս ասպարեզում որոշակի արդյունքի արդեն հասել ենք: Քանի որ Հայաստանն արևային ջերմ երկիր է, վստահաբար կարող ենք ասել` արևային էներգետիկան հենց ձեր երկրի համար է և կարող է նպաստել էներգետիկ անվտանգության բարձրացմանը»,- նշել է ՀՀ-ում Լիտվայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ինգա Ստանիտե-Տոլոչկիենեն:
Գեղարքունիքի մարզպետ Կարեն Սարգսյանը համագործակցության համար շնորհակալություն է հայտնել Լիտվայի դեսպանին և շեշտել, որ մարզի համար լիտվական փորձի տեղայնացումը կարևոր նշանակություն ունի:
«Պատրաստ ենք քննարկել և իրականացնել համատեղ այլ ծրագրեր` տարբեր ուղղություններով: Հատկապես այլընտրանքային էներգետիկայի կիրառումը մեզ համար առաջնային կարևորություն ունի, քանի որ այն նպաստում է բնապահպանական վիճակի բարելավմանը, ինչը մեր գերակա խնդիրներից է»,- շեշտել է մարզպետը:
Նշենք, որ Լիտվայի դեսպանատան աջակցությամբ այս տարի տեղադրվում են 8 արևային կայաններ ՀՀ տարբեր մարզերի դպրոցներում, նախակրթարաններում և երիտասարդական կենտրոններում:
Գալիք տարի դեսպանատան աջակցությամբ տեղադրվելիք արևային կայանների թիվը կհասնի 19-ի: Կայանի տեղադրման հիմնական ֆինանսավորումն իրականացնում է լիտվական կողմը, հայկական կողմն ապահովում է համաֆինանսավորում 15-20 տոկոսի չափով:
ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Շողակաթ համայնքի միջնակարգ դպրոցում տեղադրված արևային կայանի ծրագրի արժեքը շուրջ 32 հազար եվրո է: Դպրոցի տնօրեն Միլենա Օսեպյանի տեղեկացմամբ` տարեկան կտրվածքով գազի և էլեկտրականության համար դպրոցը ծախսում է մոտ 1,5 մլն դրամ: Դպրոցը մինչ այժմ ջեռուցվել է գազի վառարաններով, ջեռուցվել են միայն դասասենյակները:
Կայանը տեղադրած «OHM ENERGY» ընկերության կոմերցիոն տնօրեն Գևորգ Հախնազարյանը վստահեցնում է, որ արևային կայանի արտադրական թողունակությունը դպրոցում էլեկտրական վառարաններով ջեռուցման անցնելու հնարավորություն կտա` հրաժարվելով գազի վառարաններից:
Հավելենք, որ Շողակաթ համայնքի միջնակարգ դպրոցում սովորում է 86 երեխա` ներառյալ նախակրթարանի սաները:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ