ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ «Երեխաների հատուկ ստեղծագործական կենտրոնի» կողմից իրականացվող «Քո արվեստը դպրոցում. մասնագիտության որոնումներում» հանրապետական ծրագիրը միտված է երեխաների մասնագիտական կողմնորոշմանը, հոգևոր զարգացմանը, արվեստի ճյուղերի ճանաչմանն ու հայ արվեստագետների հանրային ճանաչելիության բարձրացմանը:
Մայիսի 16-ին մեկնարկած ծրագրի շրջանակում Հայաստանի մշակութային գործիչները, արվեստագետները հանդիպում են ՀՀ մարզերի դպրոցականների հետ, քննարկում հատուկ ընտրված խորագրային թեմաները՝ բացահայտելով արվեստի պատմությանը, նպատակներին ու խնդիրներին առնչվող ուշագրավ փաստեր ու տեղեկություններ:
Թեմաների ընտրությունը կատարվում է՝ աշակերտների տարիքային խմբերի առանձնահատկությունները հաշվի առնելով: Հանդիպումներն անցկացվում են ինտերակտիվ ձևաչափով. երեխաներին հնարավորություն է ընձեռվում ստանալ ոչ միայն տեսական գիտելիքներ, այլև անմիջականորեն մասնակցություն ունենալ արվեստագետի կողմից տեղում անցկացվող վարպետության դասին, ինչը հետագայում կարող է օգնել նրանց մասնագիտական կողմնորոշման հարցում: Յուրաքանչյուր հանդիպման ընթացքում հարցուպատասխանի միջոցով պարզաբանվում են երեխաներին հետաքրքրող հարցերը, ինչն էլ նպաստում է աշակերտ-արվեստագետ առավել անմիջական կապին:
Այս տարի արդեն իսկ կայացել է աշակերտ-արվեստագետ 12 հանդիպում. ծրագրին մասնակցել են շուրջ 1000 աշակերտ Երևանի և Վանաձորի 94 դպրոցներից:
Որպես բանախոս հանդես են եկել դիրիժոր Կարեն Դուրգարյանը, թավջութակահար Սևակ Ավանեսյանը, կիթառահար, երգիչ Սևադա Համբարչյանը՝ «Կաթիլ» ֆոլկ խմբի հետ, դիրիժոր Մարինե Ալավերդյանը՝ «Դիվիզի» երգչախմբի հետ, կոմպոզիտոր, կոնտրաբասահար Դավիթ Գյոդակյանն իր ջազ բենդի հետ, երգիչ, երգահան, կիթառահար Վախթանգ Հարությունյանը, կոմպոզիտոր Վահե Հայրապետյանը՝ Հայաստանի հանրային ռադիոյի «Արևիկ» երգչախմբի հետ, լուսանկարիչ Սուրեն Մանվելյանը, ռոք երաժիշտ Արիկ Գրիգորյանը, երգչուհի Հասմիկ Բաղդասարյան-Դոլուխանյանը՝ «Լույս» վոկալ հնգյակի հետ, պրոդյուսեր Ալեքսանդր Հակոբյանը՝ դաշնակահար Հայկ Մելիքյանի հետ, և դաշնակահար Արմեն Մանասյանը «Մեկնարկ» տաղանդի զարգացման նպատակային ծրագրի անդամներ Մարի Դանիելյանի և Էլեն Խաչիկյանի հետ:
Դասախոսությունները պարտադիր ուղեկցվում են կենդանի համերգներով և վարպետության դասերով: Աշակերտները հնարավորություն են ստանում ոչ միայն տեսականորեն, այլև գործնականում ծանոթանալու տվյալ հյուրի արվեստին, գործունեությանը: Բոլոր հանդիպումները տեսանկարահանվում են, պատրաստվելու են նաև հեռուստահաղորդումներ՝ ծրագրի լսարանը անհամեմատ ավելի ընդգրկուն դարձնելով: Նշենք, որ հեռուստահաղորդումներում, բացի բուն հանդիպման հատվածից և հարցուպատասխանի բաժնից, ավելացել է ևս մեկ բաժին՝ բլից հարցեր, ինչը հնարավորություն է տալիս ճանաչելու արվեստագետին նաև այլ տեսանկյուններից:
Հարկ է նշել նաև, որ հանդիպումներն անցնում են չափազանց ակտիվ և խանդավառ մթնոլորտում: Աշակերտները ոգևորված են, արվեստագետները՝ ուրախ՝ տեսնելով ապագա սերնդի ոգևորությունն ու սերը արվեստի հանդեպ: Բոլոր դասախոսությունները սահմանված ժամանակից գրեթե կրկնակի երկար են տևում. աշակերտների հարցերը շատ են, իսկ բանախոսները չեն ուզում անպատասխան թողնել ոչ մեկին: Հանդիպման ավարտից հետո ծրագրի ֆոտոպաստառի մոտ պարզապես հերթեր են գոյանում, բոլորն անխտիր ուզում են նկարվել սիրելի արվեստագետի հետ:
Տեղեկացնենք նաև, որ ծրագրի շրջանակում հանդիպում-քննարկումներին մասնակցելու են 50 արվեստագետներ: Յուրաքանչյուր հանդիպմանն ընդառաջ պատրաստվում է տվյալ արվեստագետին նվիրված ճանաչողական տեսահոլովակ: Հանդիպում-քննարկումները ունենում են հատուկ ընտրված խորագրային թեմաներ, որոնց օգնությամբ բացահայտվում են արվեստի պատմությանը, նպատակներին ու խնդիրներին առնչվող ուշագրավ փաստեր:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ