ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարին կից հասարակական խորհուրդը գումարել է իր հերթական նիստը, որը վարել է նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը:
Նիստի օրակարգն այս անգամ ձևավորվել է խորհրդի անդամների առաջարկությունների հիման վրա:
Առաջին հարցը վերաբերում էր պարտադիր ատեստավորման ենթակա ուսուցիչների վերապատրաստման նոր համակարգի գործարկման ընթացքում առաջացած խնդիրներին, նախորդ տարվա արդյունքներին և իրականացված փոփոխություններին: Հարցը զեկուցել է խորհրդի անդամ, «Համագործակցային կրթական ծրագրեր» կազմակերպության ներկայացուցիչ Լուսինե Թոփչյանը: Նա բարձրաձայնել է մի շարք հարցեր, որոնք, մասնավորապես, վերաբերել են պետական լիազոր մարմնի և հանրապետության բոլոր դպրոցների միջև հաղորդակցության մեխանիզմների արդյունավետության, կարգազանց կազմակերպություններին պատասխանատվության ենթարկելու մեխանիզմների, emis.am կայքում վերապատրաստումների վերաբերյալ համապատասխան էջի առկայության, վերապատրաստումների որակի և արդյունավետության մեխանիզմների ստուգման, մեկ ուսուցչի համար նախատեսված վերապատրաստումների արժեքի և վերահսկման գործառույթ իրականացնող կառույցի՝ ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի գործունեության վերաբերյալ հարցերին: Հաշվի առնելով վերոնշյալ դիտարկումները՝ Լուսինե Թոփչյանն անդրադարձել է երաշխավորված կազմակերպությունների միջև մրցակցային պայմանների ապահովման խնդրին՝ նշելով, որ այն կարող է դրական փոփոխություններ և արդյունավետ մոտեցումներ բերել համակարգ՝ նպաստելով դրա զարգացմանը։
Հարակից զեկուցող, «Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնի» ներկայացուցիչ Լուսինե Գրիգորյանը ներկայացրել է իր դիտարկումները պարտադիր ատեստավորման ենթակա ուսուցիչների վերապատրաստման նոր համակարգի վերաբերյալ՝ նշելով, որ առկա է ֆինանսավորման մեխանիզմների, ժամկետների սղության, կազմակերպության ընտրության, բովանդակության վերանայման և արդյունքների վերլուծության խնդիր:
Զեկուցվող հարցի շուրջ պարզաբանումներ է ներկայացրել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը՝ կարևորելով այն փաստը, որ հասարակական խորհրդի անդամներն ունեցել են լիարժեք հնարավորություն՝ ձևավորելու օրակարգ և քննարկելու իրենց հուզող հարցերը, ինչը վկայում է նախարարության բաց և թափանցիկ գործելաոճի մասին: Նա տեղեկացրել է, որ տարբեր կազմակերպությունների հետ բազում քննարկումներ են եղել պարտադիր ատեստավորման ենթակա ուսուցիչների վերապատրաստման նոր համակարգի շուրջ, որոնց ընթացքում անդրադարձ է եղել ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանը՝ իբրև ուսուցիչների կարիքներին համապատասխան շարունակական գործընթաց: Փոխնախարարի հավաստմամբ՝ նոր մոտեցմամբ կիրառվելու է վերապատրաստման տարբերակված քաղաքականություն՝ սկսնակ և մեծ փորձառություն ունեցող ուսուցիչների համար՝ տարբեր մեխանիզմների, ժամկետների և բովանդակության առումով: Ժաննա Անդրեասյանը վստահեցրել է, որ զեկույցի ընթացքում բարձրաձայնված խնդիրների մեծ մասը նոր համակարգի կիրառման դեպքում դուրս են գալու օրակարգից: Անդրադառնալով կարգազանց կազմակերպություններին պատասխանատվության ենթարկելու մեխանիզմներին՝ նախարարի տեղակալը փաստել է, որ մի քանի անգամ շրջաբերական է ուղարկվել դպրոցներ, ինչպես նաև հանրային պահանջ է դրվել՝ բացառել որևէ ուղղորդում և ճնշում ուսուցիչների վրա՝ կազմակերպության ընտրության առումով: Ժաննա Անդրեասյանը հավաստիացրել է, որ կոնկրետ տեղեկատվության դեպքում այն անհետևանք չի մնա, և այս առումով պետք է զարգացնել հետադարձ կապի մշակույթը: Նրա խոսքով՝ կան կազմակերպություններ, որոնք չսպասելով մոդուլների հաստատմանը՝ արդեն ուսուցիչներ են հավաքագրում: Հավաստիացնելով, որ անբարեխիղճ կազմակերպությունները դուրս են գալու համապատասխան ցանկից՝ Ժաննա Անդրեասյանն այս հարցում կարևորել է համապատասխան էթիկայի և գործելաոճի ձևավորումը: Նա տեղեկացրել է նաև, որ մինչև տարեվերջ պատրաստ կլինի համապատասխան տեղեկատվական հարթակը, որպեսզի ապահովվի աշխատանքների ամբողջական թվայնացում, ինչպես նաև հասանելիություն և թափանցիկություն:
ԿԶՆԱԿ-ի տնօրեն Արտաշես Թորոսյանի խոսքով՝ վերապատրաստումների վերաբերյալ 1000-ից ավելի հարցումներ են իրականացվել ատեստավորված ուսուցիչների շրջանում, և կատարվել է տվյալների վերլուծություն՝ հետագա գործընթացները պլանավորելու նպատակով: Խորհրդի անդամ Յաշա Սահակյանը բարձրաձայնել է կրթական համակարգի մոնիթորնգի գործընթացում ծնողների ներգրավվածության, իսկ խորհրդի մեկ այլ անդամ՝ Արմեն Մարտիրոսյանն անդրադարձել է պետական և ոչ պետական կազմակերպությունների միջև մրցակցության ապահովման հարցերին:
Օրակարգի երկրորդ հարցը վերաբերել է դպրոցական գրադարանների կարևորության, նորացման, ուսումնաօժանդակ և գեղարվեստական գրքերով համալրման անհրաժեշտության, գրադարանավարների վերապատրաստման հարցերին, որը զեկուցել է Հայաստանի արդյունաբերողների և գործարարների միության փոխնախագահ Արմեն Մարտիրոսյանը: Նա ներկայացրել է դպրոցական գրադարանների առկա վիճակը՝ փաստելով այդ ոլորտի հիմնական խնդիրները՝ միջավայր, բովանդակություն, գրադարանավար և ընթերցող: Արմեն Մարտիրոսյանը փաստել է վերջին տարիներին գրադարանավարների համար իրականացված վերապատրաստումները՝ նշելով, որ նրանք պետք է կենտրոնանան ընթերցանության խթանման, մեդիա և տեղեկատվական գրագիտության, քննադատական մտածողության, տեխնոլոգիաների ինտեգրման, ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման և գրականության ու մշակույթի արժևորման վրա: Նա ընդգծել է, որ պետք է կարգավորել դպրոցական գրադարանների գործունեությունը՝ հանդես գալով մի շարք առաջարկներով, այն է՝ սահմանել գրադարանների նվազագույն հնարավորությունները, հստակ նկարագրել դպրոցի պարտավորություններն ու պահանջները գրադարանի հանդեպ և հակառակը: Արմեն Մարտիրոսյանի խոսքով՝ դպրոցական գրադարանը պետք է դառնա համայնքի կրթական և մշակութային կենտրոն, լինի ՀՀ-ում գտնվող ռեսուրս կենտրոնների և այլ գրադարանների հետ մեկ ցանցում, ինչպես նաև հանդիսանա դպրոցի տնօրենի աշխատանքի գնահատականի բաղադրիչ:
Հարցի շուրջ իր դիտարկումներն է ներկայացրել խորհրդի նիստին հրավիրված Հայաստանի ազգային գրադարանի տնօրեն Աննա Չուլյանը` համապատասխան միջավայրի, գործիքակազմի, գրադարանավարների վերապատրաստումների, աշակերտների ընթերցանության խթանման համար համապատասխան չափորոշիչների մշակման և այլ հարցերի վերաբերյալ:
Զեկուցվող երկրորդ հարցի շուրջ ևս պարզաբանումներ է ներկայացրել ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը՝ ներկայացնելով այդ ուղղությամբ իրականացվող մի շարք ծրագրեր: Մասնավորապես՝ համապատասխան միջավայրի ապահովման առումով նա շեշտել է ԿԶՆԱԿ-ի կողմից իրականացվող «Ընթերցանությունը տարրական դպրոցում» նախագիծը, որը կրելու է շարունակական բնույթ: Փոխնախարարը մատնանշել է նաև Կապան խոշորացված համայնքում իրականացվող ծրագիրը, որի շրջանակում ձևավորվող 13 կրթահամալիրներում հատուկ ուշադրություն է դարձվել գրադարաններին՝ դրանք ինտեգրելով տեղեկատվական տեխնալոգիաներին: Նրա խոսքով՝ էլեկտրոնային գրադարանից օգտվելու հնարավորությունից և համակարգչային հագեցվածությունից զատ՝ այն ծառայելու է որպես ուսւոմնական միջավայր՝ նախագծային աշխատանքներ իրականացնելու համար: Ըստ նախարարի տեղակալի՝ հանրապետությունում ձևավորվող բոլոր նոր ենթակառուցվածներն ունենալու են այս նույն տրամաբանությունը: Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է, որ ներկայում վերանայվում են դպրոցների կանոնադրությունները և գրադարանավարների պաշտոնի նկարագրերը, և նիստի ընթացքում հնչեցված առաջարկները կքննարկվեն և անհրաժեշտության դեպքում կներառվեն դրանց մեջ: Փոխնախարարը կարևորել է գրադարանավարների մասնագիտական զարգացումը՝ առանձին մոդուլների և մասնագիտացման ներդրման հնարավորության, ինչպես նաև պարտադիր վերապատրաստումների առումով: Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է դեռևս դպրոցական տարիքից կարդալու մշակույթի ձևավորման և գրադարանների դերի վերաիմաստավորման հարցերը:
Ամփոփելով նիստը՝ նախարարի տեղակալը շնորհակալություն է հայտնել խորհրդի անդամներին՝ ցուցաբերած նախաձեռնողականության, բաց և շահագրգիռ քննարկման համար: Նա վերահաստատել է, որ նախարարությունը միշտ պատրաստակամ է լսել և հաշվի առնել բոլոր դիտարկումները՝ միասին գտնելու առավել արդյունավետ տարբերակներ՝ ոլորտի քաղաքականությունն առաջ տանելու համար:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Գնահատման տեսակները Ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Գնահատման տեսակները կիրառվում են գնահատման բոլոր փուլերում՝ նշված…
Հարգելի գործընկերներ,ինչպես գիտենք,ըստ նպատակի՝ կիրառվում է սովորողների գնահատման երեք տեսակ. 1) հայտորոշիչ գնահատում, 2) ձևավորող գնահատում, 3) ամփոփիչ գնահատում (միավորային և բնութագրող): Ձևավորող գնահատումն ուսումնական գործընթացի բաղադրիչ է, որի նպատակն…
Նախագծայինը ուսուցման մի մեթոդ է, որի իրականացման ընթացքում սովորողները ներգրավվում են կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ նախագծային աշխատանքներում, որոնք պահանջում են ուսումնական տարբեր առարկաներին առնչվող և իրական կյանքում հանդիպող խնդիրների համալիր լուծումներ:…
Տարրական դպրոցը կրթության այն հիմնաքարն է, որի որակից է կախված երեխայի հետագա ուսուցումը: Ժամանակակից կրթության նպատակների իրականացման համար դասվարի աշխատանքային գործունեության մեջ ՏՀՏ միջոցների կիրառումը անհրաժեշտություն է դառնում: Կրտսեր դպրոցականների…
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ