Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնում այսօր ազդարարվել է «Դասարան+Դասական» թատերական կրթական ծրագրի նոր փուլի մեկնարկը։
Միջոցառմանը ներկա էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալներ Արա Խզմալյանը և Ժաննա Անդրեասյանը:
«Դասարան+Դասական» թատերական կրթական ծրագիրն իրականացվում է ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ և Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի նախաձեռնությամբ: Այն նախատեսված է հանրապետության ավագ դպրոցների ու միջին մասնագիտական հաստատությունների աշակերտների համար, միտված է ամրապնդելու դպրոց-թատրոն կապը։
Դպրոցականներին ողջունել և շնորհավորել է նաև ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանը: Մինչ ողջույնի խոսքը նախարարի տեղակալը ներկաներին խնդրեց մեկ րոպե լռությամբ հարգել ՀՀ ժողովրդական արտիստ Ռաֆայել Քոթանջյանի հիշատակը. «Նա մեր հիշողություններում միշտ կմնա լուսավոր ու պայծառ արտիստ»:
Անդրադառնալով «Դասարան+Դասական» թատերական կրթական ծրագրին՝ նախարարի տեղակալ Արա Խզմալյանն ասել է. «Եթե ուզում ենք ունենալ գրագետ հանդիսատես, բարձրաճաշակ և կողմնորոշված արվեստասեր հանրություն, ապա հենց այս տարիքից մենք պետք է ճիշտ ուղղորդենք աշակերտներին, ներկայացնենք թատերարվեստի ոլորտի արժանավոր մարդկանց, ապահովենք նրանց երկխոսությունը»:
Ըստ Ա. Խզմալյանի՝ աշակերտները պետք է մոտենան այն կարևոր գիտակցմանը, որ թատրոնը լուրջ գիտելիքներ և փորձառություն պահանջող չափազանց բարդ հաստատություն է. «Մենք շատ ենք ուզում, որ այս նախագիծն ավարտելուց հետո ձեր մեջ ձևավորվի թատրոնի նկատմամբ վերաբերմունք, ճանաչեք թատրոնի մեր արժանավորներին: Կոչ եմ անում լինել անկաշկանդ, ուղղել հուզող բոլոր հարցերը: Այս առիթն օգտագործեք լիարժեք»:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը ծրագիրը որակել է որպես երեխաների՝ թատրոնի հետ շփման լավ փորձառություն, ինչն այսօրվա հանրակրթական դպրոցի կարևորագույն խնդիրներից մեկն է: Ըստ Ժ. Անդրեասյանի՝ եթե մասնակից աշակերտներից շատերը չեն օգտագործելու այս հնարավորությունը որպես մասնագիտական կողմնորոշում, ապա այս փորձառությունը կօգնի զարգացնել ստեղծարարությունը, վերլուծելու, մտածելու ունակությունները, նախաձեռնողականությունը:
«Թատրոնը միայն արվեստ չէ, այն նաև մտածողություն է: Այն մշտապես եղել է արտահայտվելու, մեր խնդիրները բարձրաձայնելու ուղի, իսկ դպրոցն այն վայրն է, որտեղ պետք է սովորեցնենք խոսել խնդիրներից և լուծումներ առաջարկել: Սա հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ամենակարևոր ուղղություններից է»,- ասել է փոխնախարարը՝ հավելելով, որ թատրոնի ոլորտի նկատմամբ հետաքրքրությունը նաև ուսուցիչների աշխատանքի արդյունք է:
Գաբրիել Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրեն Վարդան Մկրտչյանն ընդգծել է, որ 2019 թ. իրականացվող այս ծրագրի հիմնանպատակներից շատերն արդեն իրականություն են. «Մենք այսօր արդեն ունենք ձևավորված թատերական համայնք՝ բաղկացած երիտասարդներից, որոնք թատրոն հաճախում են գիտակցաբար՝ որպես պարտադիր սոցիալական ակտ»:
Կրթական ծրագիրն իրականացվելու է հունիսի 13-26-ը: Մասնակիցներն ընտրվել են մրցութային կարգով. նախնական ընտրությունը կատարվել է մոտիվացիոն նամակների հիման վրա, որին հետևել է հարցազրույցների փուլը: Մրցութային փուլերը հաղթահարած աշակերտները երկշաբաթյա ծրագրի ընթացքում աշխատելու են խմբերով՝ իրենց մենթորների և դասախոսների ղեկավարությամբ։
Ծրագրին մասնակցության հայտ են ներկայացրել ավելի քան 300 աշակերտներ, նրանցից ընտրվել են 70-ը: Ծրագրի այս փուլում նրանց հետ կանցկացվեն դերասանի վարպետության դասեր, տեսական դասախոսություններ, հանդիպումներ հայտնի արվեստագետների հետ։
Մասնակիցները մեկ տարի շարունակ բոլոր ներկայացումներին ազատ մուտք գործելու իրավունք կստանան:
Այս տարի, բացի դրամատիկական խմբերից, «Դասարան+Դասական» թատերական կրթական ծրագիրն ունի պարի և մնջախաղի խմբեր։ 11-րդ դասարանում սովորող Սվետլանա Հովհաննիսյանը մնջախաղի խմբում է: Նա պատմել է, որ ծրագրից սպասումները մեծ են, մանավանդ որոշել է՝ դերասանուհի է դառնալու: Իսկ Վահագնը թեև քաղաքագետի մասնագիտությունն է ընտրելու, բայց նշել է՝ շատ ուրախ է, որ հնարավորություն ունի մանրամասն ուսումնասիրելու թատրոնը:
Կրթական ծրագրի բացման պաշտոնական մասին հետևել են ոլորտի երախտավորների՝ Ժիրայր Բաբազյանի, Արթուր Ղուկասյանի, Արմեն Էլբակյանի դասախոսությունները։
Նշենք, որ հունիսի 26-ին՝ ծրագրի եզրափակմանը, խմբերը հանդիսատեսին կներկայացնեն նախագծի ընթացքում բեմադրած ներկայացումները։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Պաշարների շտեմարան» նոր կայքում, որի գործարկման մեկնարկը https://lib.armedu.am/ հասցեում տրվեց 2022 թվականին, տեղադրվել է արդեն 18 000-ից ավելի կրթական էլեկտրոնային պաշար: Կայքում բացվել է Կրթական տեխնոլոգիաներ բաժին, որտեղ տեղադրված են…
Ուսուցչի օրվա առթիվ մի խումբ մանկավարժներ և ոլորտի ներկայացուցիչներ պարգևատրվել են ԿԳՄՍ նախարարի կողմից ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը Ուսուցչի միջազգային օրվա առթիվ պարգևատրել է ոլորտի մի խումբ…
Ողջույն, հայգելի գործընկերներ: Օրեր առաջ սոցիալական մեդիահարթակներում մի փոքրիկ հարցում անցկացրեցինք պարզելու համար՝ հասարակությանը առավել հետաքրքրող թեմաները: Հարցումների արդյունքում ընտրվեց այսօրվա մեր քննարկվելիք թեման՝ ինչո՞ւ է երեխան դպրոցից գնում կրկնուսույցի…
<<Կրթությունը պատմելը և պատմություններ լսելը չէ․ այն ակտիվ և կառուցողական գործընթաց է>> Ջոն Դյուի Նախագծերի մեթոդը (Project methods (http://education.stateuniversity.com/pages/2337/Project-Method.html)) ուսուցման համակարգ է, որի ընթացքում սովորողները գիտելիքներ, կարողություններ, հմտություններ են ձեռք…
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի մարտի 11-ի 2024 թվականի N 07-Լ հրամանով հաստատվել է Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի մարզի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2023-2024 ուսումնական տարվա 9–րդ դասարանի «Բնագիտություն» («ֆիզիկա», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Աշխարհագրություն»՝ սովորողի…
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ