ՀՀ ԿԳՄՍ նախարար Վահրամ Դումանյանը և նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանն այսօր մասնակցել են «Ներգրավված քաղաքացի» համալսարանական դասընթացի մասնակիցների վկայականների հանձնման արարողությանը: Միջոցառմանը մասնակցել է նաև ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպան Լին Մ․ Թրեյսին:
Դասընթացը միտված էր խթանելու քաղաքացիական ակտիվության, ժողովրդավարական կառավարման և մարդու իրավունքների ընկալմանը Հայաստանում՝ կիրառելով ժամանակակից ինտերակտիվ ուսուցման մեթոդներ։
Ողջունելով միջոցառման մասնակիցներին՝ նախարար Վահրամ Դումանյանը վերահաստատել է, որ ժողովրդավարության զարգացումն ու պահպանումը կախված են նաև քաղաքացիական կրթությունից։
«Անհատներն ինքնաբերաբար ազատ և պատասխանատու քաղաքացիներ չեն դառնում, ուստի կրթության կատարելագործման ճանապարհով պետք է հասնել ժողովրդավարական հասարակության իրազեկված և պատասխանատու քաղաքացու դիմագծի կերտմանը։ Պետք է գիտակցենք, որ կրթական բոլոր բաղադրիչների հիմքում քաղաքացիական և ժողովրդավարական կարողունակության զարգացումն է. սովորողը՝ որպես գիտակից քաղաքացի, պետք է իմանա իր իրավունքներն ու պարտականությունները և այդ գիտելիքները կիրառի կյանքում` ի շահ մեր երկրի և սեփական բարեկեցության»,- շեշտել է նախարարը:
Վահրամ Դումանյանը փաստել է՝ ի սկզբանե 4 բուհում մեկնարկած դասընթացը, հիմնվելով ինտերակտիվ մեթոդաբանության և դասավանդման նորարարական մոտեցումների վրա, մեծ հետաքրքրություն է առաջացրել երիտասարդների շրջանում: Դրա արդյունքում 2022 թվականին ևս 6 բուհ միացել է ծրագրին:
«Սա խոսում է ծրագրի արդյունավետության, կազմակերպիչների նախանձախնդրության, քաղաքացիական կրթության կազմակերպման գործում հանձնառության բարձր մակարդակի գիտակցման մասին»,- ասել է նախարարը՝ շնորհակալություն հայտնելով ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալությանը և Ընտրական համակարգերի միջազգային հիմնադրամի հայաստանյան գրասենյակին՝ ծրագրի արդյունավետ իրականացման համար։
Վահրամ Դումանյանը նաև շնորհավորել է դասընթացի շրջանավարտներին և նրանց մաղթել հաստատակամություն ու տոկունություն՝ ստացած կայուն գիտելիքներն ու հմտություններն ի նպաստ Հայաստանի ծառայեցնելու համար:
Միջոցառման մասնակիցներին ողջունել է նաև ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպան Լին Մ․ Թրեյսին` նշելով, որ երիտասարդները երկրի ապագան են, հետևաբար նրանց կարողությունների հզորացումը և հմտությունների զարգացումը շատ կարևոր է: Նա հավաստիացրել է, որ դասընթացը ոչ միայն անմիջական ազդեցություն կունենա ծրագրին մասնակից երիտասարդների վրա՝ նպաստելով քննական մտածողության զարգացմանը, այլև կազդի Հայաստանի ապագայի վրա՝ խթանելով ակտիվ, իրազեկ և ներգրավված քաղաքացիների սերնդի ձևավորմանը: Դեսպանը շնորհակալություն է հայտնել ծրագրին մասնակից բոլոր կողմերին, այդ թվում՝ ԿԳՄՍ նախարարությանը՝ նախագծին աջակցելու համար:
Ողջույնի խոսքերին հաջորդել է պանելային քննարկումը, որի ընթացքում ուսանողները և դասախոսները կիսվել են իրենց փորձով ու քննարկել Հայաստանում քաղաքացիական կրթության ամրապնդման տարբեր ուղիները: Ուսանողները ներկայացրել են Հայաստանում քաղաքական վերափոխմանն աջակցող իրենց համայնքային նախաձեռնությունները:
Միջոցառման ավարտին ուսանողներն ու դասախոսները ստացել են վկայականներ նախագիծն իրենց բուհերում և համայնքներում հաջողությամբ իրականացնելու համար:
Նշենք, որ դասընթացը մեկնարկել է 2019 թվականին և իրականացվում է ԱՄՆ ՄԶԳ-ի կողմից ֆինանսավորվող՝ «Հայաստանում ընտրական գործընթացների և քաղաքական հաշվետվողականության ամրապնդում» (ՍԵՊՊԱ) ծրագրի շրջանակում։ Դասընթացն այժմ ընթանում է ՀՀ ութ բուհերում` Գորիսի պետական, Հայաստանի ազգային ագրարային, Վանաձորի պետական, Բրյուսովի անվան պետական և Հայբուսակ համալսարաններում, Ֆիզիկական կուլտուրայի հայկական պետական ինստիտուտում և Հայաստանի պետական կառավարման ակադեմիայում։
Մինչ օրս դասընթացին մասնակցել է ավելի քան 250 ուսանող, և ավելի քան 30 դասախոս վերապատրաստվել է՝ քաղաքացիական կրթության նորարարական և ինտերակտիվ մեթոդաբանության կիրառման ուղղությամբ:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Բազմության և նրա տարրերի հասկացությունները մաթեմատիկայում սկզբնական հասկացություններ են: Բազմությունն իրարից տարբեր առարկաների, գաղափարների, օբյեկտների հավաքածու է : Հավաքածուի անդամները կոչվում են բազմության տարրեր: Սովորաբար բազմությունները նշանակվում են լատինական մեծատառերովÕœA,B,C...,…
Նորմը դա միմիյանց միջև հարաբերությունները կարգավորելու և ավելի ներդաշնակ համայնքներ ու հասարակություններ ձևավորելու նպատակով մարդկանց կողմից ստեղծված վարքագծի կանոն է: Նորմերը լինում են իրավական և բարոյական: 1. Իրավական նորմ՝ պարտադիր…
Ե՞րբ օգտագործել գնահատման աղյուսակը (ռուբրիկը) Ռուբրիկներն օգտագործվում են՝ 1. թիրախային թեմայի շուրջ աշակերտների կատարած հետազատության/ էսսեի գնահատման դեպքում: 2. ելույթի/պրեզենտացիայի գնահատման դեպքում: 3. հաղորդակցման հմտությունը, թիմով աշխատելու կարողունակությունը գնահատելիս: 4.…
Գնահատում Կրթական գնահատումը ուսումնական գործընթացի արդյունավետության և ուսուցման արդյունքների բացահայտման միջոց է; / Տես՝ Հանրակրթության պետական կրթակարգ. Միջնակարգ կրթության պետական չափորոշիչ, Երևան, «Անտարես», 2004/ Գնահատմամբ պարզվում է սովորողների և դպրոցների…
Դասի պլան Ես և շրջակա աշխարհը առարկայից Կաղապարի լրացման տեսաուղեցույց (https://drive.google.com/file/d/1MoCO3pXvgd4B8yHtapHUo24WDNtygZrw/view?usp=drive_link) Մեթոդական ուղեցույց (https://docs.google.com/document/d/1wL56E_w6CSzWXB__VmKmF4iMi8trsQGs/edit?usp=sharing&ouid=108287337791459882737&rtpof=true&sd=true)
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի:
ՏՀՏ խմբակ
ՏՀՏ խմբակ